De problemen blijven maar komen...

Bij de eerste echte koude dag kreeg ik het volgende:
Bij lage versnelling en normale schakeltoerental extreem schokken
Bij slippende koppeling wel optrekken
Bij hogere versnelling of hoger toerental wel vermogen en soort van gewoon rijden.
Stationair pulserend lopen (bijna afslaan en dan 1500 toeren en dat doorlopend achter elkaar.
Bij rijden en dan koppeling in en gas los slaat hij af (heel eng want ook stuurbekrachtiging valt uit.
Er lijkt geen verschil tussen koud zijn of warm.
################################
Ik heb hier al gezocht en krijg het vermoeden dat het een reeks van dingen kunnen zijn:
Chip
luchtmengsel sensoren
Luchtfilter
Benzinepomp
enz..
Ik heb het probleem dat eigenlijk alle garages mijn auto eerder verslechteren dan dat ze betaalbaar weten wat ze doen en goed repareren. Ik ben mijn auto soms maanden kwijt geweest en dat hij er rijdend gebracht werd maar geslepen werd van garage naar garage. Ik heb dus na zeker 8 garages gehad te hebben geen goeie plek waar ik naar toe kan behalve dan mss mazda zelf maar ik vrees dat ik dan (weer) zoveel kwijt ben dat ik het gewoon niet kan laten doen.
Is er iemand die in de buurt van amster zit die me zou kunnen helpen het probleem te kunnen localizeren?
Heb ik nog een vraag;
Ik heb 5 maal mijn onsteking moeten vervangen omdat hij te heet werd.
Klopt het dat als je het conact uit zet, de koelvan niet meer aan slaat?
Bij tanken of stoppen gebeurt het namelijk dat hij dan de koelvloeistof via het reservoir er uit gooit.
Ik hoop zo dat ik hem niet alsnog weg moet doen gezien ik de kosten niet meer trek..
MX3 V6 8.1 uit ,94 - 235.000 KM
Wat ik vervangen heb:
Voorveren
Achter schokbrekers
Radiator
Waterpomp
Koelwater slangen
Bijvul-overdruk koelwaterdop
Koppeling oliedrukslang
Startmotor
Remschijven + blokken (2X)
Velgen (ook 2 x door gaten in wegdek vorige winter)
Bougie's
Bougie kabels
Ontsteking (5 x !!)
Middenpijp uitlaat
Distributieriem + rollers (2x)
accu
Weet er iemand een adres waar ze respect voor deze auto hebben?
Alvast dank allen,
josz