Versleten zuigerveren? KLZE longneck

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik wil graag even reageren op een aantal hints die gegeven worden want mij bekruipt het gevoel dat er met het vingertje gewezen wordt.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.

(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)

Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.

Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject

Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.

Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.

Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.

Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Fullsize schreef:Ik wil graag even reageren op een aantal hints die gegeven worden want mij bekruipt het gevoel dat er met het vingertje gewezen wordt.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.

(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)

Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.

Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject

Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.

Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.

Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.

Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.


Sebas, jouw reactie verbaasd me enorm! Naar mijn idee wijs ik helemaal niet naar jou! Ik geef alleen aan wat de feiten zijn, een kapotte zuiger, en dat ik om me heen hoor dat dit bijv. kan komen door chiptunen waarna niet correct is afgesteld. Persoonlijk heb ik er niet zoveel verstand van, daarom post ik het ook hier.

En ik denk dat Dennis_MX3 gewoon in het algemeen bedoeld dat je nooit weet wat er in het verleden met zo'n blok gebeurd is, ook VOORDAT ie naar jullie toe kwam!

Feit is gewoon dat er nu een zuiger kapot is, en ik achter de oorzaak moet komen, om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Overigens ben ik nog altijd degene die de dupe is, ongeacht wat de oorzaak is en of er uberhaupt wel een schuldige aan te wijzen is (waar ik niet van uitga!) Dit geintje kost me gewoon zeker zo'n 1500 euro totaal.
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

1500 euro :shock:

Hoe kom jij aan zo bedrag ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Mazdarati MX-6 schreef:1500 euro :shock:

Hoe kom jij aan zo bedrag ?


Onderdelen (omdat alles richting versleten zuigerveren zou wijzen, en als je zoiets gaat aanpakken is het gewoon niet slim om niet gelijk andere punten zoals d-riem en lagers enz mee te pakken) en arbeidskosten, en dan nog een oplossing zien te vinden voor de kapotte zuiger(s) en de cilinderwanden idd ovaal zijn ingeslepen, moeten deze eerst opgeboord worden en overmaat zuigers erin.

Als je dit bij een Mazda garage laat fixen met originele onderdelen ben je nog veel en veel meer geld kwijt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

@ Fullsize: Ik bedoelde ook niet specifiek jouw.
Ik kan van achter mijn computer niet kijken wat er mee gebeurd is natuurlijk.
Maar als ik de foto's zie dan denk ik wel er is wel iets mee gebeurd wat niet hoort te gebeuren.
Maar vat het niet al te persoonlijk op! ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zoals ik het ervaar wordt er ook geen vinger gewezen naar iemand die het schuld is.

Inderdaad wat Speldenknop zegt: Hij zit nu met een probleem en moet het zo goed mogelijk zien op te lossen.

Als we nu verder gaan in dit topic om hem daarbij te helpen.
- Je hebt dus een nieuwe zuiger nodig (mazdarati kon jou helpen)
- Nieuwe zuigerveren zou ik zo ie zo doen
- Distributieset, tja, kijk eens wanneer deze voor het laatst vervangen is. Als deze bij 200.000 vervangen is en jij staat nu op 220.000 is het weggegooid geld.
- Verder normale pakkingen zoals koppaking
- trekbouten
- verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie