@Duck

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Duck
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 dec 2010, 15:15
Locatie: Antwerp

@Duck

Bericht door Duck »

Hallo, zal me even voorstellen.

Ik ben joeri 26 jaar en al jaren mx-3 rijder!
Men eerste was toen ik 18 werd een grijze 1.6 '92.
Daar heb ik wel even mee rondgereden en ook al wat geprobeerd te tunen. twas een nette auto met 17" velgjes lichtjes enzo, geen bumpers. Na enkele jaren was de motor ver op dus op zoek naar een nieuwe!
Een fel rode(was eerst helemaal mat, goede polish helpt) ook een 1.6 maar van '95. Helaas na een maand komt er vlak bij me thuis iemand de hoek om en knalt er frontaal op! Mx RIP

Dan met veel geluk een v6 van '91 kunnen kopen(huidige auto) voor 700euro en hij zag er nog goed uit enkel de lak was afgebleekt geel!
Na een beetje sparen en on-line zoeken bij Jeroen terecht gekomen.
Zij hebben toch de eerste grote verbouwing gedaan. Bumpers, spuiten, beetje lassen, en een Kl-ze...

Ondertussen heb ik zelf ook nog wel wat dingetjes in elkaar geknutseld, waar ik wel trots op ben is men "del sol" kofferklep. Niet iedereen vindt dit mooi, ik vind het wel geweldig. Ik moet wel zeggen dat het er op foto minder goed uit ziet als int echt. Maar geweldig om in de zomer met het achterraam naar beneden te rijden, uitlaat klinkt nog beter!

Ik heb nog vele andere aanpassingen in gedachte, helaas bij gebrek aan tijd en geld vorderen deze traag. Zou hem graag RWD krijgen als ik de euromillions win. Ik weet das geen klein en geen eenvoudig kunstje, heeft er toevallig hier iemand al eens iets over gepost of ooit eens heeft geprobeerd? heb nog niet goed gezocht.

Foto's kan je ook bekijken in de showcase van Jeroentje, ik moet nog eens uitvissen hoe ik ze hier upgeload krijg. Ben niet goed met computers!

Vriendelijke groeten
Joeri
Kl-ze is great!!!
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Welkom op de site!
Ben benieuwd je wagen een keer in real life te zien!
Iig veel plezier op het forum!
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Heey joeri welkom op de mx-3 site
Een hele mooie auto heb je heb hem al is vaker bekeken bij jeroen.
Ik vind het opzich wel leuk hoor zo een del sol kap alleen ik zelf zou het nooit willen hebben.
Veel plezier hier op de site
Mvg
Mx3hoogeveen
Duck
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 dec 2010, 15:15
Locatie: Antwerp

Bericht door Duck »

Ik heb nog even rondgezocht op jullie forum, blijkt dat Jeroen er al een projectje over had gemaakt.

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... highlight=

Bedankt voor de leuke reacties toen! Ik ben trouwens nog heel tevreden met die ombouw, de motor draait nog steeds als een zonnetje.
De bumpers zijn al wel eens vervangen vanwege drempels en iemand die in men achterkant was gereden! :evil:
Op die bumperklevers heb ik nu wel een trucje, aangezien ik geen ruitenwisser of sproeier meer heb achteraan heb ik die sproeier onderaan de auto geplaatst(in de bak van het reservewiel) naar achteren gericht en het bakje gevuld met donkere waterverf. Even de achterste ruitensproier gebruiken en de bumperklever houdt al snel afstand :lol:
Het lijkt mss een beetje associaal maar je moet ni in men gat douwen...
Kl-ze is great!!!
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

Duck schreef:Ik heb nog even rondgezocht op jullie forum, blijkt dat Jeroen er al een projectje over had gemaakt.

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... highlight=

Bedankt voor de leuke reacties toen! Ik ben trouwens nog heel tevreden met die ombouw, de motor draait nog steeds als een zonnetje.
De bumpers zijn al wel eens vervangen vanwege drempels en iemand die in men achterkant was gereden! :evil:
Op die bumperklevers heb ik nu wel een trucje, aangezien ik geen ruitenwisser of sproeier meer heb achteraan heb ik die sproeier onderaan de auto geplaatst(in de bak van het reservewiel) naar achteren gericht en het bakje gevuld met donkere waterverf. Even de achterste ruitensproier gebruiken en de bumperklever houdt al snel afstand :lol:
Het lijkt mss een beetje associaal maar je moet ni in men gat douwen...


je heb een klze... als e bumperklever heb geef je toch gewoon gas???
of vol op de rem ;) schrikken ze zich de tering, of je kan een mooie nieuwe bumper uitzoeke :bier:
Wie laag wil zijn, moet omrijden
Duck
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 dec 2010, 15:15
Locatie: Antwerp

Bericht door Duck »

Ja gas geven, dat is hier dikwijls ni meer mogelijk in dit verkeer!
Al een geluk werk ik in shiften dus om 5u 's morgens valt dat nog goed mee, dan is de sneeuw ook nog maagdelijk :angel:

Ja er is al iemand vanachter in gereden en toen scheelde het ni veel of hij was pèr totale zoals ze hier zeggen.
Dus ik laat het van op men rem te stampen, moet me wel inhouden maar ik wil me zelf al het werk besparen!
Daarmee men sproeier werkt ook, dan denken ze dat hij olie lekt ofzo :clown:

Groetjes
Kl-ze is great!!!
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Ja en dat is nog leuker ook zo een sproeier haha lekker zo een peperdure auto smerig spuiten:-P
Duck
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 dec 2010, 15:15
Locatie: Antwerp

Bericht door Duck »

Ja ik heb da probleem meestal met dikke BMW's of Mercedesse, zouden ze iets moeten compenseren? :mrgreen:
Kl-ze is great!!!
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Je zou het wel zeggen he haha
maak anders effe een how-to hoe het moet haha
Duck
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 dec 2010, 15:15
Locatie: Antwerp

Bericht door Duck »

Ik heb eindelijk nog eens wat fototjes kunnen uploaden.

Men koffer blijft toch redelijk uniek :lol:

Deze zomer wil ik de onderkant van men mx eens deftig onder handen nemen.
Er zit hier en daar wel roest dus moet wss lassen, er heeft toevallig niemand een laspost op overschot?

Zonnige groetjes :bier:
Kl-ze is great!!!
Plaats reactie