Pagina 1 van 2

vragen ombouwen 1.8 naar 2.5

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:51
door sluwieke v6
beste mede forum leden

ik heb al enige tijd een mx-3 1.8 v6 maar deze zuipt olie en begint tege het eind van z'n latijn te lopen. motoriche dan. hij kompt uit 1992.

nu heb ik me laten vertelle dat er ook een 2.5l blok in zouw kunnen nieuw of gebruikt maakt mij niet uit zolang deze maar geen olie zuipt. als ik wil gaan ombouwen van een 1.8 naar een 2.5 waar moet ik dan zoal bij nadenken.
-startmotor
-dynamo
-versnelingsbak
-etc etc etc.

en wat zouw dit gaan koste ± (in slechtste geval en alles nieuw)

Geplaatst: 17 dec 2010, 19:58
door JForce
alles nieuw?

kan je beter deze kopen http://mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=10867

goedkoper.


maar normaal kost het 2500-3000 euro.

Geplaatst: 17 dec 2010, 23:59
door Pointy
Als je het zelf doet??
Dat geloof ik niet..

Geplaatst: 18 dec 2010, 01:26
door Mx3 maniac
ook al doe je het zelf kost het je goed geld, maar ligt eraan wat je doet hang je het blok er zo in met alleen distributie vervangen of doe je meteen elke pakking etc .

reken maar cker op een 2500 euro.

Geplaatst: 18 dec 2010, 12:17
door Mazdarati MX-6
Het is een 1 op 1 swap .

Alles van je k8 blok past op die van een kl blok .

Bij een swap moet je wel een paar dingen vervangen nu je het blok er toch uit heb .

DB riem + rollen
v snaren
waterpomp
koppeling
verdeelkap + rotor
bougies + kabels
vloeistoffen
filters

En als het nodig is de kleppendeksel pakkingen als ze lekken . (Zie je snel genoeg)

Voor de rest in het niet moeilijk je hoeft niks aan te passen mits je de juiste moter kiest . (KLDE of KLZE curvedneck)

De k8 bak past ook gewoon op de kl motor .

Kosten hangen een beetje af van wat voor motor je kiest en of je het zelf kan of niet .

Kies je voor buget spul of oem kwalitijd .

Blok 800 euro
Onderdelen 800 euro
swap kosten 5a 600 euro

Dus reken maar tussen de 1500 a 2500 euro .

Onderdelen kan je krijgen bij probestore UK en die is in verhouding veel goedkoper dan hier in nederland .

Gebruik ook eens de zoek functie .
Staat veel info hier op het forum .

Geplaatst: 18 dec 2010, 19:05
door sluwieke v6
hey hey ik heb idd al wel gezocht maar kon niet echt specifiek vinde wat ik wouw hebben

gaat het wel met de computer en plaats van de sensoren ? enzo

(distrybuti en hele mikmak zet ik er dan zowiezo nieuw op)
bedankt voor de tip van de onderdelen (ik kan eventueel omdat ik monteur ben ook onderdelen met korting krijgen zal wel is kijken en vergelijken)
'
blok omhangen wil ik idd zelf den en ja idd alle pakkingen

Geplaatst: 18 dec 2010, 19:27
door JForce
Pointy schreef:Als je het zelf doet??
Dat geloof ik niet..


dat had ik niet uit het 1e bericht opgemaakt. Dat hij het zelf ging doen.



dit is de prijs in de faq, maar veel dingen kan idd wel goedkoper krijgen.

hyperman schreef:Ik zal nu een overzicht geven van de kosten die er in een swap gaan zitten. Dit is echter wel de duurste variant omdat ik gelijk alles heb aangepast.
* de motor 1150
* inbouw 500
* aangepaste ecu 165
* race koppeling 275
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* accu verplaatsen 75 (alleen bij long neck nodig)
* race uitlaatspruitstuk 275
* olie (0W30) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50
* remschijven 400
* remblokken 150
* stalen remleidingen 90

Dit geeft een totaal van 3425,- euro. wanneer je er voor kiest om je reminrichting niet aan te passen kom je op 2785,- uit voor alleen de engine swap. wanneer je voor een swap wilt gaan is dat wel een reeele prijs om aan te houden.


maar in de 1e post staan er nog wat meer dingen bij, dus het is maar net wat er allemaal van de 1.8 hergebruikt kan worden.

-startmotor
-dynamo
-versnelingsbak
-etc etc etc.

Geplaatst: 18 dec 2010, 21:41
door Mazdarati MX-6
sluwieke v6 schreef:hey hey ik heb idd al wel gezocht maar kon niet echt specifiek vinde wat ik wouw hebben

gaat het wel met de computer en plaats van de sensoren ? enzo

(distrybuti en hele mikmak zet ik er dan zowiezo nieuw op)
bedankt voor de tip van de onderdelen (ik kan eventueel omdat ik monteur ben ook onderdelen met korting krijgen zal wel is kijken en vergelijken)
'
blok omhangen wil ik idd zelf den en ja idd alle pakkingen


De sensors zijn het zelfde van de blokken .
Er zitten wel wat kleine verschillen in maar 9 van de 10 keer heeft het nieuwe blok wel de zelfde sensors .
Anders moet je even wat spul over zetten van de K8 naar de kl .

Of je de juiste ecu hebt voor een chip is afhankelijk met wat voor ecu je rijd .
Obd1 kan je chippen das geen probleem als je de juiste ecu hebt.
Kijk even welke ecu je hebt .
Voor een k819 ecu met 2/3 plaat heb ik een chip .
Zo wel voor de klde en de klze met de je-50 lmm


Maar welk vermogen heb je in gedachte ?
170/180 (KLDE)
185/200 (KLZE curvedneck)

Als je dat weet dan kunnen we je nog iets meer tip's geven .

Als je voor een ZE gaat dan zou ik wel voor een stage 2 koppeling gaan .
Je hoort toch nog wel eens dat mensen problemen krijgen met een stage 1 koppeling met een ZE .
Een stage 2 geeft nog wel een normaal gevoel met rijden en is net effe wat sterker dan een stock koppeling .

Ik was er na 4000 km al door heen . :?
Heb nu een stage 2 van gripeforce en moet zeggen dat hij super bevalt .
Ook met het rijden in de file geen problemen mee .
Is wel effe wenen met weg rijden .

Geplaatst: 19 dec 2010, 15:01
door Pointy
Wat brengt een 1.8 blok ongeveer op?

Geplaatst: 19 dec 2010, 17:40
door sluwieke v6
heyhey

ik heb een beetje zitte denke en wouw rond de 200 pk zitten da lijkt mij het mooiste. Maar zoals ik het nu bekijk

-koppeling (fase 2) bak kan wel
- computer (chippe) loopt de motor zonder te chippe helemaal niet ?

verder wil ik iedereen bedanken voor de info tot zo ver ik weet iniedesgeval waar ik aan toe ben en als ik eenmaal ga beginnen maak ik zkrs een nieuw toppic aan bij projecten

greets