vragen ombouwen 1.8 naar 2.5

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Dan moet je gaan voor een klze curvedneck met alle bold ons erop .
Deze leveren geen problemen op met inbouwen en een chip is wel aan te raden.
Het enige wat je moet aanpassen is je middendemper omdat de rvs headers van de mx6/probe te lang zijn .(Mist je de rvs headers erop zet)
Voor de mx3 zijn ze er niet dus je zal ze moet kopen voor een mx6/probe.

Je kan met de k8 ecu rijden maar dat gaat je erg veel pk's kosten .
Je vristijden staan verkeerd en je hebt de verkeerde fuelmaps .
Denk dat het je snel een 10 a 15 pk kost als het niet meer is .
Pas alleen wel op dat de motor niet te arm loopt omdat een k8 minder brandstof nodig heeft dan een kl
Maar je kan er gewoon mee rijden .

De bak van een k8 kan het makkelijk hebben .
Deze zijn even sterk als die van een kl motor .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Een 1.8 v6 blok levert vrijwel niks meer op. Ik denk niet dat er een hoop mensen zijn die nog zo'n blokje willen kopen.

Ook moet je even opletten met de prijzen uit de FAQ, dit zijn prijzen van een aantal jaren geleden en het meeste is al gestegen in prijs.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

WhiteFinish schreef:Een 1.8 v6 blok levert vrijwel niks meer op. Ik denk niet dat er een hoop mensen zijn die nog zo'n blokje willen kopen.

Ook moet je even opletten met de prijzen uit de FAQ, dit zijn prijzen van een aantal jaren geleden en het meeste is al gestegen in prijs.


Het gaat er meer om dat ik denk dat mijn blok binnenkort veel onderhoud gaat eisen, als ik een beetje een prijsindicatie heb kan ik inschatten of het goedkoper is om er een ander blok in te kletteren :)
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

er staan redelijk wat topic open over engine swapping.
ik weet wel redelijk wat van auto's(opleiding auto techniek) maar niet specifiek over mazda mx3. stel dat je een 2.5 erin legt ZE of DE wat zijn dan de kleine dingentjes die je nader hand nog moet afstellen of waarmee je problemen kunt krijgen.
het lijkt me niet een kwestie van:
-motorblok inclusief koppeling los maken van versnellingsbak
-alle slangetjes en sensoren loskoppelen
-kabelboom loskoppelen
-motorsteunen los en motor eruit en voor het inbouwen het omgekeerde.

iemand moeilijkheden tegen gekomen?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

hahaha grappige vraag :bier:

Ohja wij heeel veel!! (het wiel moest toen nog uitgevonden worden) ;)
Wil je alles zien en weten mag je best lang komen, gezellie :mrgreen:

Maar om even op je vraag terug te komen kun je natuurlijk ook Jeroentje
bellen, die hebben er al veel gedaan...

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Bart Sambeek schreef:er staan redelijk wat topic open over engine swapping.
ik weet wel redelijk wat van auto's(opleiding auto techniek) maar niet specifiek over mazda mx3. stel dat je een 2.5 erin legt ZE of DE wat zijn dan de kleine dingentjes die je nader hand nog moet afstellen of waarmee je problemen kunt krijgen.
het lijkt me niet een kwestie van:
-motorblok inclusief koppeling los maken van versnellingsbak
-alle slangetjes en sensoren loskoppelen
-kabelboom loskoppelen
-motorsteunen los en motor eruit en voor het inbouwen het omgekeerde.

iemand moeilijkheden tegen gekomen?


Nou eigenlijk is het wel heel makkelijk .
Alles los halen en nieuwe blok erin en alles weer vast maken .
Bij een klde zou je niks over moeten houden aan stekkers als je de egr weer aansluit .
Bij de klze hou je 2 stekers over van de egr omdat de ZE die niet heeft .

Ga je voor een klde of klze met een curvedneck dan past het allemaal zonder problemen .
Alleen bij de longneck moet je het een en ander aanpassen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Mooi wark he z'n Mx-3. Leppel / Leppel, Klik / Klik, klaar is bassie. (bij wijze van spreken) :mrgreen:
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

heb ergens op het forum ook gelezen dat je je gaspedaal/of gaskabel moet afstellen, daardoor liep iemand z'n swap niet goed. is wel lullig als het om zo'n dingen gaat. als een niet -ervaren iemand haha

maargoed het klinkt wel heel aantrekkelijk allemaal
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Bij een longneck moet je inderdaad je gasklephuis hendel aanpassen.

Maar probeer eens wat te zoeken in het FAQ gedeelte en via de search. Er staat een hoop info op ons forum.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie