Goede monteur in regio Nijmegen / voorveer + homokineet

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dre-en-Rosalie
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
Locatie: Nijmegen

Goede monteur in regio Nijmegen / voorveer + homokineet

Bericht door Dre-en-Rosalie »

Hoi allemaal,

Wij willen nog een paar jaar genieten van onze MX-3, als het effe kan. Maar we komen maar niet van een euvel af. Verschillende garages en monteurs geprobeerd, maar ze hebben te weinig ervaring met MX-3 kennelijk.

We hebben last van veer links voor die niet goed gerepareerd is 2x. Nu klinkt het alsof hij is afgebroken, de auto staat stil. Ook moet de homokineet rechts nog gemaakt worden. Vorige monteur kreeg deze er niet uit, zucht zucht zucht.

Zelf kunnen we niet sleutelen (1 x schouderblessure en 1 x geval van 2 linkerhanden), wel helpen natuurlijk. Weet iemand goede monteur in wijde regio Nijmegen die zou willen helpen om deze problemen op te lossen?

Onze dank zal groot zijn, uiteraard betalen we er ook voor. :)
MX-3 sinds 2001..... Sindsdien geen mooiere auto meer gevonden.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Een veer die niet goed gerepareerd is???

Aan een veer mag en kan je niets repareren!!
Maar vertel...

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Dre-en-Rosalie
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
Locatie: Nijmegen

Bericht door Dre-en-Rosalie »

We zijn uiteindelijk naar een nieuwere garage gegaan in Nijmegen en monteur gevonden waarmee het klikt. En.... hij is weer rijdend!

Uiteindelijk bleek dat de vorige 2 monteurs het rubber tussen de veer en de schotel niet goed hebben bevestigd. We hoorden een krakend geluid als we over hobbels reden, maar de vorige monteur beweerde dat dit kwam omdat de boel moest settelen (klonk al te vaag).

De veer kreeg te veel te verduren en is daardoor uiteindelijk gebroken. Levensgevaarlijk natuurlijk. Ook zijn de rubbers van de stabilisatiestang vernieuwd en de banden vernieuwd en uitgelijnd. Het rijdt nu weer fantastisch.

Zo langzamerhand hebben we al veel onderdelen vervangen in de vijf jaar dat we onze zilvergrijze MX-3 uit '98 rijden. Ik hoop dat hij nu weer even vooruit kan. We gaan vast uitkijken naar vervanging van distributieriem, da's het belangrijkste slijtgevoelige onderdeel wat er vast nog een keer aankomt.
MX-3 sinds 2001..... Sindsdien geen mooiere auto meer gevonden.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Mooi dat het is opgelost :)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Dre-en-Rosalie
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
Locatie: Nijmegen

Bericht door Dre-en-Rosalie »

We zijn zo blij als maar zijn kan, na paar dagen bussen en fietsen (bluh) is zo'n MX-3 toch stukken beter :)
MX-3 sinds 2001..... Sindsdien geen mooiere auto meer gevonden.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

En in Nijmegen is het zeker niet fijn bussen weet ik uit ervaring :) Maar gelukkig is het opgelost. Als je een goeie garage in de buurt heb gevonden laat het mij a.u.b. ook weten. Ik ben niet meer van plan om voor ieder ditje datje naar Almere te rijden 8)
Plaats reactie