Pagina 1 van 5
Geplaatst: 06 dec 2010, 20:36
door mx3hoogeveen
Gaat dit om een laag compressie blok?
Omdat ik eventueel later een turbo erop wil hebben voor wedstrijden
groeten
jeff
Geplaatst: 08 dec 2010, 20:38
door Mazdarati MX-6
Dit is een full ZE .
hoog compressie zuigers en kl31 nokkenassen .
Niet echt geschikt voor een turbo .
Een klde is er geschikter voor .
Geplaatst: 09 dec 2010, 00:08
door mx3hoogeveen
allen kl101 / kl1a1 cilinderkoppen (zelfde als DE) echter met klze
nokken/zuigers/curved intake
Dit is een laag compressie blok zoals ik begrepen heb?
Geplaatst: 09 dec 2010, 10:16
door WhiteFinish
Mazdarati MX-6 schreef:Dit is een full ZE .
hoog compressie zuigers en kl31 nokkenassen .
Niet echt geschikt voor een turbo .
Een klde is er geschikter voor .
mx3hoogeveen schreef:allen kl101 / kl1a1 cilinderkoppen (zelfde als DE) echter met klze
nokken/zuigers/curved intake
Dit is een laag compressie blok zoals ik begrepen heb?
Zo te zien is het juist een hoog compressieblok.
Ook geen kl01 cilinderkop maar een kl31.
@Robin,
Als het goed is kan je alles overzetten van je huidige motor. Uiteraard is een upgrade van je koppeling, inlaat of uitlaat nooit weg.
Geplaatst: 09 dec 2010, 16:46
door Mazdarati MX-6
mx3hoogeveen schreef:allen kl101 / kl1a1 cilinderkoppen (zelfde als DE) echter met klze
nokken/zuigers/curved intake
Dit is een laag compressie blok zoals ik begrepen heb?
De zo genaamde laag compressie ZE blok is gewoon een klde .
Dat is eigenlijk de hybride KLDE .
Deze heeft DE zuigers DE nokkenassen (kl01) alleen heeft hij kl31 koppen zodat de poorten over een komen met de curvedneck intake .
Dit blok komt vaak uit de 95 xedos 9 .
Het blok wat te koop staat is een full ZE .
Dus alles is kl31, zuigers, nokkenassen ,koppen en intake en het gasklephuis .
Een hybride DE geeft rond de 175 pk stock dus 8 pk meer dan een normale klde .
En dat verschil komt alleen door de intake en de poorten van de koppen .
Geplaatst: 09 dec 2010, 19:17
door mx3hoogeveen
Ow oke duidelijk
Maar je kunt dus niet op het blote oog zien of het om een hybride klde gaat of een klze hoog compressie?
Mazda Millenia heeft ook een hybride De toch?

Geplaatst: 09 dec 2010, 19:28
door Mazdarati MX-6
De mazda Millenia is de xedos 9 deze heeft de millenia S . (De hybride KLDE)
Maar zo op het blote oog kan je het niet zien nee .
Maar alle blokken die in de xedos 9 zitten en die lijken op een ZE dat zijn de hybride DE blokken . (Europa of Amerika)
Alleen japan heeft de hoog compressie curvedneck ZE blokken .
Ik heb nog een mx6 staan hier voor de deur met een hybride DE .
Alles lijkt het zelfde als een ZE van de buiten kant .
Je weet het alleen als je de zuigers hebt gezien .
Ik weet alleen niet of de hybride DE van europa de zelfde drijfstangen heeft .
De millenia S (Hybride DE) in amerika heeft andere (Sterkere) drijfstangen .
Moet eerst nog het blok eruit halen en open maken om te kijken welke verschillen er nu echt in zitten .
Maar we gaan off topic .

Geplaatst: 09 dec 2010, 20:24
door mx3hoogeveen
Mazdarati mx6 ik stuur je pb gaan we daar verder:-P
moderator kun je de topic cleanen?
Sorry voor de off-topic
Geplaatst: 10 dec 2010, 10:14
door WhiteFinish
Ik denk dat het niet verkeerd is om het een en ander over de verschillen toe te lichten.
Echter ik ben het niet helemaal met mazdarati eens.
Xedos 9 heeft niet allemaal dezelfde blokken. Een supercharged 2.3miller blok is heel anders dan het 2.5 normale motorblok.
De miller motor heeft inderdaad sterkere drijfstangen, maargoed dat is ook nodig vanwege de supercharger.
De drijfstangen uit deze motor passen ook niet zomaar in onze motoren vanwege een ander graden V bok (60 graden tegenover 90 graden).
De drijfstangen zijn bruikbaar maar het betekent wel aangepaste zuigers.
En het is maar net hoe je een ZE definiteert ?
- KL31 koppen?
- Intake met vierkante poorten
- Kl31 nokkenassen ?
- Hoogcompressie zuigers ?
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat een std KLDE 167pk heeft met laagcompressie zuigers, kl01 koppen, kl01 nokkenassen.
Terwijl een laagcompressie ZE, 190 pk (moet hebben/heeft) en ook laagcompressie zuigers heeft, kl01 koppen en kl01 nokkenassen. Het enige verschil wat er dan in zit is de vorm van de inlaatkanalen + inlaatspruitstuk.
Geplaatst: 10 dec 2010, 19:48
door Mazdarati MX-6
De laag compressie klze bestaat niet .
Dat is de hybride DE ook wel de millenia S genoemd . (Curvedneck intake met kl31 koppen)
De miller motor is idd heel anders als de klde .
Maar ik had het niet over de miller maar over de hybride DE .
Deze lijkt op de curvedneck ZE alleen het enige verschil zijn de zuigers .
De
190 pk versie is de curvedneck ZE.
195 pk versie is de longneck ZE.