Types KL blokken

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

WhiteFinish schreef:Moeilijk antwoord op te geven.

Maar aangezien je voor een klg4 een apart computermanagement nodig hebt zal het wel meer werk zijn.


valt wel mee volgens mij, je kan iig gewoon een kl-01 ontsteking gebruiken.

en hij loopt wel op een mx-6 ecu als het goed is. vris zal dan niet 100% zijn, maar dat is ook al niet zo met kl31 en curved neck.
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Ja precies zoals ik weet heeft een klde blok het nooit heel lang vol gehouden met turbo.
En als de kfg4 een verbetering is zou je zeggen dat een klg4 ook beter moet zijn dan een klde voor turbo?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het zou kunnen dat je een kl01 ontsteking over kunt zetten.

Alleen het zou nog steeds niet werken met een klg4 blok omdat dit blok een extra / andere sensor heeft bij de nokkenassen. Aangezien nokkenassen van een klg4 compleet anders zijn dan van een klde.
Volgens mij kan een klde ecu dit niet besturen. (al heb ik het persoonlijk nog nooit geprobeerd)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

heb het nog een keer nagekeken, kan misschien toch niet idd.

kl-g4 is obd2, degenen die ik had gezien waren DE's met KL-G4 intake manifolds :P
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

WhiteFinish schreef:Het zou kunnen dat je een kl01 ontsteking over kunt zetten.

Alleen het zou nog steeds niet werken met een klg4 blok omdat dit blok een extra / andere sensor heeft bij de nokkenassen. Aangezien nokkenassen van een klg4 compleet anders zijn dan van een klde.
Volgens mij kan een klde ecu dit niet besturen. (al heb ik het persoonlijk nog nooit geprobeerd)


Ik denk zelf dat de sensor geen probleem zou kunnen zijn .
Eigenlijk vervang je de sensor van de klg4 met die van de kl01 ontsteking dus die komt dan eigenlijk te vervallen .
En zolang je de kabelboom gebruikt van de mx3 zou dit geen problemen kunnen geven met de obd1 ecu .

Maar dan zit je ook nog met de krukas sensor en de knoksensor .
Heeft de klg4 deze , zo niet dan werkt het niet met de obd1 ecu omdat hij deze sensors nodig heeft .

Ik heb deze blokken eigenlijk nooit bekeken dus weet ook niet of deze wel kunnen werken in de mx3 of mx6 .

Ik denk het zelf niet anders hadden we hier wel veel meer over gelezen en gehoord .
In amerika zijn er best veel die met een turbo rijden maar heb ze nog niet gezien met een klg4 .

Dus ik denk niet dat het echt mogelijk is zonder het een en ander aan te passen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Deze MX-3 heeft een KLG4, en wat voor één:

http://www.cardomain.com/ride/2546647/1992-mazda-mx-3
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

MX3V6_DH schreef:Deze MX-3 heeft een KLG4, en wat voor één:

http://www.cardomain.com/ride/2546647/1992-mazda-mx-3


ja, maar die rijd sowieso op een standalone ecu :mrgreen:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hhaha. ja maar die is van Goldmember.

Dat ding is verre van standaard !! En hij rijdt ook nog met de nieuwste megasquirt. Megasquirt 3. (Zelfs getuned door een van de grootste megasquirt guru's van KL blokken).
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Ow en wat ook nog bevestigd is door xedos eigenaren, MAZDA heeft wel gewoon uit de fabriek blokken met deze fijne aansluiting geleverd(rechts ZE on DE):


hier nog bewijs:
een pagina uit de Millenia Manual:

Afbeelding

dus iedereen die zei dat Mazda nooit ZE intake op een DE koppen zou zetten heeft het mooi verkeerd.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

AUB

Een hybride DE met ZE koppen en DE intake .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn er sommige in de mx6 geleverd .
Mazda is altijd al aan het rommelen geweest met onderdelen .[/img]
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie