@ Sahjhan

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

@ Sahjhan

Bericht door Sahjhan »

Hallo mensen, ik ben danny uit eygelshoven( zuid limburg ) 24 jaar.
voor degene die t zich afvragen, de naam sahjhan heb ik van een figuur uit de serie Angel. Ik gebruik deze meestal bij online dingen dus ben de vraag gewend! haha.
Ik heb al menig uur gestoken in het lezen van dit forum en heb hier uiteindelijk ook zelf een profiel aangemaakt maar nu zal ik moet toch hier ook maar even voorstellen ;)

Sinds 20 aug 2010 ben ik de trotste eigenaar van een mazda mx3 1.8 v6 '98
Heb op me 18e direct me rijbewijs gehaald, weinig keus ook ( vader rij-intructeur en moeder examinator bij cbr dus beide lekker streng op mijn rijkunsten :oops: ;) )
me 1e autotje was een seat marbella(oude fiat panda model) me achterbank was dus letterlijk 2 stangen met een mat ertussen haha. hierna vond ik een suzuki swift, erg fijne auto maar toen werd een jaartje later mij de familie auto aangeboden ( een zwarte mazda 323F van 92 )
ik was er als klein kind bij toen mijn ouders deze kochten dus ik sprong een gat in de lucht toen ik deze kreeg.
heb lang met deze auto rondgereden maar na 18 jaar was deze toch echt op, de motor maakte op t laatste een geluid wat me deed denken aan t ratel geluid wat je vroeger kreeg als je een kaart tussen je fietsspaken plakte.

Na wat rondgekeken te hebben na auto's zag ik een mx3 staan en was direct verkocht, natuurlijk was de zaak waar ik em zag staan op vakantie dus ik het internet op, vond er een in ijmuiden. Dus met de trein daar na toe en een proefrit gemaakt. De auto heeft hier en daar wat schade maar dat is te verhelpen.
Heb de auto verder direct goed uit kunnen proberen in de rit na huis (een uurtje of 4 zeker onderweg geweest ivm files en zowieso de afstand!) enigste nadeel was dat er geen radio in zat!

De auto had al een flinke tijd stil gestaan (minimaal een dikke 2 maanden) dus ik heb direct een grote beurt laten doen en de distributie riem laten vervangen ( had 87.129 km op de teller toen ik em kocht)
gelukkig heb ik een automonteur in de vriendenkring dus dat scheelt mij enorm veel geld! Wil zelf natuurlijk ook zoveel mogelijk leren dus probeer zoveel mogelijk zelf op te lossen.
Heb de auto goed gepoets en de raamrubbers in de deuren goed gezet, deze waren verschoven dus toen ik een keer door de wasstraat ging kwam er water na binnen haha.

Verder heb ik nog een nieuwe plank gemaakt voor op de bodem van de kofferbak. hier heb ik 2 kistjes in/op gemaakt voor 2 boxen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen boxen in de hoedenplank wil.
Bij mijn vorige auto hadden ze ingebroken en me complete hoedenplank gestolen alleen omdat daar 2 x-plod boxen inzaten.
( hier staan 2 foto's van de nieuwe plank in de kofferbak, wil er nog een van op me profiel uploaden maar krijg steeds error 004
http://s304.photobucket.com/albums/nn17 ... soze/auto/ )
dit is een voorlopige oplossen, uiteindelijk wil ik een compo setje in de deuren, een kleine sub in de kofferbak dit alles aangesloten op een bijpassende 4 kanaals versterker.

Ben nu op zoek na een rechtervoorscherm, toen ik de auto kocht zat daar al een deukje en wat lakschade. Het lijkt mij goedkoper om een 2e handse te kopen (rood natuurlijk) en die op te poetsen dan dat ik deze laat uitdeuken en bij spuiten.
daarnaast kan ik een nieuwe rechter steekas gebruiken, mijne heeft wat speling dus maakt irritant geluid in de bocht.

mijn eerste optische uitgaven gaan waarschijnlijk binnenkort indiglo tellerplaten worden en zwarte altezza's

zodra er weer updates komen zal ik deze hier zeker neerzetten, snel zal alles niet gaan want het kost allemaal genoeg!
Heb ook nog een gitaar hobby en een vriendin dus kosten zat haha. De maand december zal ook weer duur worden!!

Greetz Danny
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

hey danny,
welkom op het forum.
ziet er netjes uit, je auto.
zie dat je altezza's wil.
heb nog een setje chrome altezza's liggen als je interesse hebt :)
succes met je reparaties en wie weet tot ooit op een meeting!
Wie laag wil zijn, moet omrijden
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

heey danny,

welkom op het forum...
heb je auto volgens mij aleens zien staan?? woon je toevallig bij het voetbalveld/autofit in eygelshoven in de buurt??
ziet er goed uit, mooi rood en niet vaal :P

veel plezierige km's iig en misschien zie ik je weleens langsrijden/vliegen :P

groetjes Jelle
Me a like Mx-3
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

bedankt:D ben ook erg trots op me rode monster :P

@jeroidMX3, bedankt voor t aanbod maar ik wil toch echt zwarte altezza's ook omdat ik de zwarte angeleyes veel mooier vind dan de chrome.

ik ben komend weekend in de buurt van veghel in brabant dus denk dat ik daar even langs de sloop rij als ik er tijd voor heb.

@mentalejellemx-3, ik woon aan de andere kant van eygelshoven. Als je de berg omhoog gaat bij t nieuwe station bij de markt.
Ik heb zelf inderdaad ook al een paar mx3's zien rijden hier in de buurt, een vale rode met chrome altezza's en een donkerblauwe.

haha ik stap nu met erg veel plezier in de auto maar je moet wel echt op je km teller letten met zo'n v6!

kleine update, heb nu wel de foto's op me profiel kunnen plaatsen.
de profiel foto heb ik gemaakt van uit me mx3 op de zelfkant en de andere foto is van de nieuwe plank in de kofferbak ^^
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

Sahjhan schreef:bedankt:D ben ook erg trots op me rode monster :P

@jeroidMX3, bedankt voor t aanbod maar ik wil toch echt zwarte altezza's ook omdat ik de zwarte angeleyes veel mooier vind dan de chrome.

ik ben komend weekend in de buurt van veghel in brabant dus denk dat ik daar even langs de sloop rij als ik er tijd voor heb.

@mentalejellemx-3, ik woon aan de andere kant van eygelshoven. Als je de berg omhoog gaat bij t nieuwe station bij de markt.
Ik heb zelf inderdaad ook al een paar mx3's zien rijden hier in de buurt, een vale rode met chrome altezza's en een donkerblauwe.

haha ik stap nu met erg veel plezier in de auto maar je moet wel echt op je km teller letten met zo'n v6!

kleine update, heb nu wel de foto's op me profiel kunnen plaatsen.
de profiel foto heb ik gemaakt van uit me mx3 op de zelfkant en de andere foto is van de nieuwe plank in de kofferbak ^^


bij de markt die ze aan het vernieuwen zijn??

haha ja de kmteller schiet wel snel naar rechts :P en de benzinemeter naar benede :P hahaha achja als je maar fun ermee hebt dat is het belangrijkste :D
Me a like Mx-3
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

jups die markt haha lekker irritant al die werkzaamheden daar.

Ik was trouwens aan t kijken voor die indiglo tellerplaten op moman.pl
is het rode gedeelte bij de toeren het enigste verschil tussen een 1.6 en 1.8? niet dat ik dalijk bijvoorbeeld 60 rij en dat de teller 50 aangeeft:) word zo een duur grapje haha
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

Sahjhan schreef:jups die markt haha lekker irritant al die werkzaamheden daar.

Ik was trouwens aan t kijken voor die indiglo tellerplaten op moman.pl
is het rode gedeelte bij de toeren het enigste verschil tussen een 1.6 en 1.8? niet dat ik dalijk bijvoorbeeld 60 rij en dat de teller 50 aangeeft:) word zo een duur grapje haha


uuhm hier op de site http://allmazda.net staan er wel 2 verschillende meters bij... 1 voor de 1.6 en 1 voor de 1.8

art.nr.: EA2555471 1.6 type
art.nr.: EA2955471 1.8 type

waarschijnlijk zit er wel verschil in....
Me a like Mx-3
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

mja toch maar even goed uitzoeken dan..
maar ff een foto van me eigen tellerplaten maken en dan vergelijken met die van de site..
ik heb een keer een how to gezien van tellerplaten verwisselen maar vind deze niet meer terug haha
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

ik kan naast het rode bij de toerenteller geen verschil vinden tussen de tellerplaten op die poolse site en een 1.8..
dus bij deze is type 1 in het wit bestelt :)
ben benieuwd hoelang het gaat duren, ik gok op 2-3 weken..
mx3dre
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 nov 2010, 19:11

re

Bericht door mx3dre »

wat vraag je voor de chrome altezza,s

grts

andre
Plaats reactie