@ Sahjhan

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

na gewoon elke draad te proberen was het uiteindelijk de laatste draad, de rode met zilvere stip erop(2e van boven op de foto)

ik heb de kabel bloot gelegt(dus niet doorgeknipt) en daarop de rode van de platen op gesoldeerd.
Nu hebben ik alleen dat als ik de dimmer helemaal omlaag draai de achtergrond verlichting aan is en als ik em omhoog draai gaat die verlichting uit.
de platen doen precies t tegenover gestelde.. :blink:
t is zeg maar:

achtergrond verlichting tellerhuis <------(dimmer)------> tellerplaten

daarnaast komt er een bromment geluid zachtjes uit de dimmer, als ik de dimmer na de platen draai dus ik zal de zwarte draad van de platen niet goed genoeg geaard hebben.

wat heb ik hier nog meer fout gedaan? want ik vind dit maar vaag :P

of moet ik de rode draad op de witte stekker zelf aansluiten?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Sahjhan schreef:na gewoon elke draad te proberen was het uiteindelijk de laatste draad, de rode met zilvere stip erop(2e van boven op de foto)

ik heb de kabel bloot gelegt(dus niet doorgeknipt) en daarop de rode van de platen op gesoldeerd.
Nu hebben ik alleen dat als ik de dimmer helemaal omlaag draai de achtergrond verlichting aan is en als ik em omhoog draai gaat die verlichting uit.
de platen doen precies t tegenover gestelde.. :blink:
t is zeg maar:

achtergrond verlichting tellerhuis <------(dimmer)------> tellerplaten


oke, irritant dat je geen dimmer erbij hebt, dan was het veel makkelijker.

in dat zwarte kastje word de stroom om gezet, daarom gaan ze denk ik precies tegenovergesteld.

maar wat moet je eigenlijk aansluit op dat metalen plaatje met dat gaatje erin waar rood en zwart in en uit gaan volgens de handleiding?


Sahjhan schreef:daarnaast komt er een bromment geluid zachtjes uit de dimmer, als ik de dimmer na de platen draai dus ik zal de zwarte draad van de platen niet goed genoeg geaard hebben.

wat heb ik hier nog meer fout gedaan? want ik vind dit maar vaag :P

of moet ik de rode draad op de witte stekker zelf aansluiten?


bij mij bromde de inverter altijd, is het niet dat ding dat bromt. hoe veller de platen hoe meer dat ding bromde.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

ja ik dacht als ik de 12v kabel gebruik die uit de dimmer komt dan zullen de platen en achtergrond wel minder sterk verlicht worden door de 2splitsing maar dat zou wel moeten werken.. dat klinkt in ieder geval voor mij logisch.

dat metale plaatje staat alleen "stabilizer" bij.

als ik aan de dimmer draai stottert de verlichting van de platen, maar dat zal wel aan de verbinding liggen, solderen terwijl t buiten vriest is best irritant!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

wat gebeurd er bij die andere draden? niks of helemaal fel.

rode draad kan ook, dan kan je ze alleen niet instellen.

stabilizer? die had ik niet dus geen idee wat dat is als er geen uitleg bij staat op de handleiding.

en ja lekker koud he :P

wij waren vandeweek bezig met audio installatie buiten op het parkeerterrein.

edit:
ik heb nog ff wat na gezocht, als ze tegenovergesteld gaan heb je de verkeerde draad.

en dit:

As most indiglo gauges require a constant 12 volts to run, wiring the gauges to your dimmer switch is not a good idea, because the voltage from the dimmer wire fluctuates based on the position of the dimmer knob, which can cause your indiglo gauges not to work at all. Most indiglo gauges come with a switch to make them dim to your liking anyway.

ik zou het irritant vinden op felst maar als jij er geen last van heb zou ik gewoon een willekeurige 12volt draad pakken.

die van je sigaretaansteker bijvoorbeeld, of die achter je radio.

en dit soort dingen gebruiken om om een bout te doen. voor de min.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JForce op 28 nov 2010, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

- Rood :duidelijk, nu aangesloten:P
- rood met zwarte streep: fell, geen dim mogelijkheid
- rood met groen streepje: niks
- zwart : niks

die stabilizer is hier volgens de handleiding een beveiliging tegen "voltage jumps" en mag ook niet worden aangesloten op massa.

jammer dat onze garage volstaat met kasten eten fietsen etc anders zou ik toch de auto binnen zetten voor dit soort praktijken, vind de kou maar niks haha.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

hmm ok, ze leken niet erg fel maar goed dat merk ik pas als t een keer donker is..

Kan ik dan niet gewoon de rode draad gebruiken op de dimmer?
ik ga er even vanuit dat dit de draad is die de spanning levert aan de dimmer.

Ik had de zwarte vast gesoldeert op een vastgelaste bout, deze zit op dat ijzere plaatje wat je kan zien op de foto van de dimmerstekker.
( dat ijzere plaatje wat je op de achtergrond ziet tussen de groene stekker en de rode pijl :P)

Misschien maar een keer kijken voor een losse dimmer als de platen te fel zijn.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Sahjhan schreef:hmm ok, ze leken niet erg fel maar goed dat merk ik pas als t een keer donker is..


overdag valt het idd niet op

Kan ik dan niet gewoon de rode draad gebruiken op de dimmer?
ik ga er even vanuit dat dit de draad is die de spanning levert aan de dimmer.


ja dat kan, die is gewoon continu 12volt dus dat is goed.

Ik had de zwarte vast gesoldeert op een vastgelaste bout, deze zit op dat ijzere plaatje wat je kan zien op de foto van de dimmerstekker.
( dat ijzere plaatje wat je op de achtergrond ziet tussen de groene stekker en de rode pijl :P)


die bout naast de groen stekker kan gewoon los gedraaidt, daar had ik mijn - onder.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

morgen maar even na de karwei dan voor zo'n aansluitstukje.
kan ik direct zien of de (overige :P) wijzers nog goed werken.
Ben tot nu toe wel tevreden, t ziet mooi uit zeker met de rode wijzers.

thnx voor t beantwoorden van al me lastige vragen :)

ps. net even met photoshop een banner voor onder me forum berichten in elkaar geflanst ^^
Afbeelding
We're off to never-never land
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

de platen zitten erin, alles aangesloten.
nu nog even wachten op t nieuwe tellerhuis zodat ik mijne weer compleet kan maken, erg irritant nu die 3 gaatjes in de benzine/temp plaat.

Ook zal ik gaan kijken voor andere kleur lampjes voor het tellerhuis en de dashboard knoppen. dat groene is nu echt lelijk!

daarnaast even wachten op de zwarte altezza's.

Zal hier foto's neerzetten en me profiel updaten zodra ik t tellerhuis en de achter lichten in orde heb
Afbeelding
We're off to never-never land
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Sahjhan schreef:
Ook zal ik gaan kijken voor andere kleur lampjes voor het tellerhuis en de dashboard knoppen. dat groene is nu echt lelijk!



dat is heel simpel, die lampjes hebben gewoon groene hoesjes eroverheen kan je er zo afhalen.
Plaats reactie