Computer talk.. the battle ;)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

We hadden het toch over de verschillen van opstart tijden... Nu heb je het ineens over de scores in windows 7 wat heeft dat te maken met de discussie over het verschil in opstart tijden tussen een Atom en een Core i5?

Hebben deze scores dan niks te maken met de performance van de onderdelen in de computer? Welke dus uiteindelijk ook het opstart proces bepalen?

Mijn discussie is niet ontstaan vanwege de opstart tijden. Mij werd gezegd door JOU dat een Core I5 overkill zou zijn.. dat is jou mening. Ik zag in het filmpje waar MX3V6_DH de link voor had geplaatst dat de atom een 2.8 kreeg van windows 7. Met andere woorden Windows 7 geeft zelf ook aan dat het een mindere processor is.

Een Core I5 is gewoon beter dan een Atom in alles behalve energie verbruik. En dat je de pc snel kan laten opstarten ook met een atom dat is fijn. Maar hij zal niet sneller zijn dat de Core I5.

Dit kun je niet ontkennen want jij zit in dezelfde business als mij dus ik neem aan dat we weten waar we over praten.

Mijn systeem loopt gewoon super lekker en snel. Alles wat ik wil doen zoals het draaien van windows 7 en Centrafuse en wat dan nog meer in de toekomst gaat gewoon prima.

Het voordeel van een Core I5 is ook nog eens dat deze zijn eigen GPU onboard heeft. Dit houd in dat de processor de videokaart welke op het moederbord zit voorziet van extra rekenkracht. Video is dus bij mij ook snel en vloeiend.

Greetz Brutus
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Lees het anders nog even goed terug brutus.. Ik vind persoonlijk de toon die je aanslaat een beetje teleurstellend...

In mijn perceptie ging de discussie er over of een Core i5 sneller zou opstarten als een Atom. Ik denk dat het om milliseconden zal gaan (zoals ik dus al eerder zij)

Ik had al aangegeven in een eerdere post (en ik ontken dat ook niet) dat je Core i5 inderdaad een snellere CPU is dan een Atom maar (nogmaals) dat was voor mij niet de aard van de discussie.

Het feit dat andere forum members met filmpjes komen van atom's met snellere opstart tijden geeft aan dat andere de perceptie met mij delen dat onze discussie er over de opstart tijd verschillen ging tussen een atom en een Core i5.

Lees anders nog even mijn berichtjes terug. Ik kan me voorstellen dat je misschien per abuis ernst overheen hebt gelezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Ik vindt deze discussie ook een beetje vermoeiend worden.. Je geeft vaker tegenstrijdige argumenten aan dus jah dan gaat de toon op zijn duur veranderen... Wellicht voor jou ook een optie om het een en ander nog eens door te lezen... Bijvoorbeeld:

Het feit dat andere forum members met filmpjes komen van atom's met snellere opstart tijden geeft aan dat andere de perceptie met mij delen dat onze discussie er over de opstart tijd verschillen ging tussen een atom en een Core i5.

MX3V6_DH zet een filmpje neer met het verschil tussen een SSD en een HDD drive in een Atom notebookje.. Dus geen verschil in processor...

Dat getalletje (experience index) is niet alleen gebaseerd op je CPU maar op verschillende componenten in je systeem.

Had ik niet eerder het onderstaande gezegd ?

Moet je me alleen eens zeggen waarom windows 7 dan op het einde van het filmpje een 2.3 geeft voor de processor... Terwijl de Core I5 bij mij een 7.0 krijgt.

Ik geef dus al aan dat het om de processor gaat en niet om het gehele systeem.

Verder geef je aan dat je beter geen windows 7 op een Atom systeem kan draaien...

Wat betreft Windows 7 op een CarPC dat is wat mij betreft voorlopig "not done"

Je kan beter geen Windows 7 draaien. Je wil al je kracht sparen voor je Front-end en zo min mogelijk geheugen en CPU belasting weg geven aan je OS.

Tevens is er ook nog geen goeie manier om een Windows 7 installatie goed uit te melken. het NLite voor XP kom je een heel eind. vLite voor vista zou ook werken op 7 wordt er gezegd maar ik begin er nog even niet aan.


Ik heb bij voorbaat al een zwaarder systeem gekocht om wel Windows 7 te kunnen draaien. Ook niet geheel onbelangrijk is dat windows 7 beter met SSD schijven omgaat. (TRIM commando).

Al met al waar gaat de discussie eigenlijk nog om?

Jij hebt windows xp met een Atom.. Draaid prima.

Ik heb Windows 7 met een Core I5 .. Draaid prima.
Jou mening blijft dat je het overkill vind nah jah dat vind ik niet.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Aangezien jullie beide aangeven dat deze discussie vermoeiend is zal ik even als Jurylid optreden..

Ik noem de match een Draw en laat het daarbij.

Discussie is gezond, maar we moeten elkaar niet aanvallen en ook niet aangevallen voelen.
Om dit te voorkomen sluit ik ook deze discussie.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Beste Mensen en in het bijzonder Yellow,

Ik wil hierbij mijn excuses aanbieden voor mijn felle reactie en discussie welke hier gevoerd is. Zodra ik een mening heb dan wil ik daar iedereen graag van overtuigen, ook als ik hiervoor andere middelen moet benutten zoals ik ook gedaan heb. (windows prestatie index).

Dit wil niet zeggen dat ik van mening veranderd ben. Maar ik ben wel eens benieuwd naar de andere (carpc) systemen. Aangezien ik weinig ervaring heb met carpc's en atom laptops kan mijn mening altijd bijgeshroefd worden. Ik heb wel vaker via mijn werk gewerkt met Atom laptopjes en mijn ervaring in het algemeen was dat deze redelijk traag waren. Maargoed dan draaid er een volledig windows pakket op met diverse software programma's.

Nu snappen jullie wellicht ook waarom ik Brutus als nickname heb ;)

Greetings Brutus
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Brutus,

Bedankt voor je rectificatie. Dit stel ik zeer op prijs.
Afbeelding
Gesloten