SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Hellracer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jan 2008, 13:13

Bericht door Hellracer »

Tja, het had gekund als er meer tijd was. Nadeel is dat die vulling (industriele kit) een uithardings tijd heeft van een aantal dagen. Daarna is het zo hard als PU.

We kunnen ze als nog vullen maar dan stel ik een extra set steunen voor die pas als ze uitgehard zijn gewisseld worden.


/ps; fijn. zit ik in eens onder een ander account..? cookie in de war?
Afbeelding
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

je kan ook dezen nemen:

Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Dat kan natuurlijk ook :)
Ziet er wel erg cool uit!
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

barreljan schreef:Dat kan natuurlijk ook :)
Ziet er wel erg cool uit!


De Engine Mounts van AWR zijn echt TOP!

Ik heb zelf ook een tijdje met opgevulde K8 steuntjes gereden maar dat kan echt niet tippen aan deze van AWR... een upgrade die ik aan iedere KLZE rijder aanraad!

DJ_Mike rijd zelf met een K8 icm de AWR mounts en is er ook erg over te spreken!
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

yellow schreef:
Ik heb zelf ook een tijdje met opgevulde K8 steuntjes gereden maar dat kan echt niet tippen aan deze van AWR... een upgrade die ik aan iedere KLZE rijder aanraad!



beide of is alleen voor ook genoeg?
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

beide op vullen is eigenlijk al niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

is het eigenlijk normaal dat de curved neck tegen die isolatie onder je motorkap aankomt want op 2 plekken schuurt de intake erwat tegenaan!
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ben ik het niet helemaal mee eens mike.

Ik heb nu ook beide opgevuld en heb echt niet te klagen over een bewegend motorblok.
Uiteraard wil ik NOG beter dus heb ook een setje AWR's thuis liggen :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Visser heeft zo een gasdempertje geloof ik om de motor strak te houden zoals ik op de foto's zag
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Sjow *kuch* sjeusus wat een stof.. :shock: :lol:
Tijd voor wat updates!

Sinds afgelopen jaar heb ik besloten om mijn MX3 klaar te gaan maken om er mee te gaan Time Attacken. :P
Ik heb nu de beschikking tot een sleutelhok, dus heb nu de tijd en ruimte om al mijn plannen op mijn gemakkie uit te kunnen werken.
Dus bij deze mijn projectverslag!

So far is er het volgende aan gedaan:
Afbeelding

MOTOR:
    KL-ZE 2.5i 24v V6

UITLAAT:
    - Remus einddemper
    - RVS katvervanger
    - RVS uitlaatspruitstuk

EXTERIEUR:
    - Stickers verwijderd
    - Altezza Carbon achterlichten
    - Mazdaspeed raamband voor
    - LED-Flames luchthapper voorbumper
    - Black Halo-Projector koplampen
    - MZD Smoked stads-/ knipperlichten
    - MZD Smoked LED zij-knipperlichten
    - Fowljesse Window Visors
    - Zijruiten getint
    - Corvette style achterlichten
    - JDM stickers
    - TRS red tow straps voor en achter
    - Pakfeifer "gold" Carbonfiber motorkap
    - Custom BFMcustoms voorbumper

INTERIEUR:
    - Whitehooker sportstoelen
    - Sparco 3punts gordels
    - Moman Plasma tellerplaten
    - JP sportstuur
    - Shortshifter
    - Zilveren dashdelen
    - Mazdaspeed handremhoes
    - Mazdaspeed aluminium emblem
    - Zwart bekleedde a-stijlen

PERFORMANCE:
    - 2.5i 24v V6 KL-ZE Hybrid
    - KL-DE koppen
    - KL-ZE Hoogcompressie zuigers
    - KL-ZE Curveneck intake
    - KL-02 VAF
    - MZD Custom CAI
    - Mazdarati Chipped KL-01 Ecu (DE chip met ZE fuelmaps)
    - Kerr Nelson HT bougiekabels
    - K8 versnellingsbak
    - K8 vliegwiel
    - F1 Stage 3 koppeling
    - Oliefilter adapterplaat t.b.v. oliedruk- en temperatuursensor
    - Auto-gauge oliedruk- en temperatuurmeter
    - HEI ontstekings-module
    - Corksport bronze-oil shifter bushings
    - MZD veerpootbrug achter
    - K-Sport schroefset
    - Innovate MT-X Wideband meter
    - SRD Crossmember voor
    - Performance Crossmember achter
    - Walbro 255LPH benzinepomp
    - Shiftlight met digitale toerenteller
    - Anodized red olie catchtank
    - Accu verplaatst naar achterbak

VELGEN & BANDEN:
    Daily; SWH GTR-Sport 17"
    - 215-40-17 Wanli voor
    - 205-45-17 Kumho achter

    Circuit; MOMO 7,5j 3-spaaks 15"
    - 195-50-15 Hankook Ventus RS-2

ICE:
    - JVC AVX-1, DVD
    - JVC IPOD interface
    - Sub: 2x MTX XT-1204 750W
    - Front: MZD Composet Boss CH6CK 350 W piek
    - Amp 1: Stealth Amp-4.8
    - Amp 2: Aviator monoblock
    - 35mm² Dietz Voeding
    - MZD Pos. Accuklem
    - MZD 35mm² Zekeringhouder


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen jaar voor het eerst gereden op Castle Comb en was eigenlijk meteen om..
To-do voor de winter periode en totaan de eerste TA:
- Luchtfilter (zit er "pas" 4 jaar op en wil een slag groter)
- Heatwrappen (uitlaatspruitstuk)
- Massaschakelaar voor motorblok
- Roostertjes in de voorbumper
- Bodem Tectyleren
- Alle slangen vervangen in het motorruim
- Chassis stijver maken, whiteline swaybar ed..
- Gegroefde brembo remschijven rondom met green- of yellowstuff blokken
- Oliekoeler monteren
- Remleidingen allemaal RVS gevlochten
- Custom RVS middenpijp icm mijn huidige Remus (stil en toch 3")
- Betere stoelen
- Branblusser monteren.
- Goede circuit helm aanschaffen.

En dan niet zo zeer voor het time attack, maar toch:
- Banden vervangen voor rondom 205-40-17
- nóg meer stickers!
- Spatschermen maken in het motorruim (ivm die happer in de kap)
- Benzineslangen vervangen voor gevlochten

Gister eens goed aan de slag gegaan met de oliekoeler. Resultaat is dat de koeler gemonteerd zit en de slangen naar de adapterplaat aan het motorblok. Ik heb helaas nog niet goed kunnen testen. Blok even aan gehad, maar moet nu eerst olie bijvullen, anders draai ik zowat droog. Vandaag of morgen ga ik hem even goed warm laten draaien en dan even belasten om te kijken of het nog ergens lekt.
Fototjes:
Adapterplaat met Dash10 aansluitingen. Oliefilter is oud, maar is alleen om ff te spoelen:
Afbeelding
Koeler met slangen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik gister gehoord dat mijn pakketje in amerika klaar ligt bij een maat van mij in los angeles.. Dus als ik in september daar op vakantie ben kan ik hem mooi mee nemen! :P
Betreffen wee mooie MSD Digital window switches! Dan kan ik eindelijk op een bank de vris tijden goed zetten!
Afbeelding
Plaats reactie