SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Nog even over die koppeling, het is dezelfde als ik heb en de KLZE + de stock MX6-koppeling zit er nu al zo lang in zonder problemen of slippen.

Om precies te zijn hoe lang;
km stand nu op de auto is 276.xxx
km stand bij wissel motor/koppeling is 241.094
Dus, een 35dkm verder en best wel wat intensief gebruik zonder morren.

Ik heb overigens laatst weer gezien bij een KLZE inbouw dat er soms nog wel eens een verkeerde drukgroep mee komt. Gelukkig dit keer door
een eerdere ervaring (;)) direct teruggestuurd.
Verschil zit in 'm in de 'vingers' van de drukgroep. Nu weet ik niet wat de heren hier eerder in het topic als koppeling hadden misschien was dat ook
de verkeerde.


Stennizz,
Was die oude K8 ecu nog in de planning ? Hoorde daar laatst een vraag over namelijk..
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Nou, nadat ik vorige week op de bank ben geweest, kwamen we er achter dat hij op die KL-01 met DE chip en ZE fuelmaps hoort te lopen. Als het goed is krijg ik deze week die chip en kan mijn benzinedruk dus weer naar de normale stand. Als hij dan nog net zo loopt als dat hij nu loopt, dan heb ik die k819 niet meer nodig.
Geloof dat er trouwens hier nog iemand was die hem wel wilde. Moet je ff in het chip topic kijken.
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

En de resultaten van de dyno? Ben toch wel benieuwd

ik zal eens kijken in het chip topic
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

barreljan schreef:En de resultaten van de dyno? Ben toch wel benieuwd

ik zal eens kijken in het chip topic


SstennizZ schreef:Tadaaaaaaaa! :P
189PK & 230NM op de krukas! :lol: :)
Afbeelding


En dit was met de verkeerde fuelmaps (liep ruimschoots te arm) en met een te vroege ontsteking. Das het enige waar ik nog ff een keer naar moet kijken. Hij ging bij 6500 toeren detoneren..
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Maar is deze uitdraai dat de fpr te laag stond of is deze van na het opschoeven van de fpr .

189 pk met de (verkeerde) fuelmaps en daar bij ook nog eens dat je eigenlijk een slechtere airflow hebt dan met kl31 koppen .

Zeker een mooi resultaat .

Als je de afr goed hebt en de juiste fuelmaps en de ontsteling hebt afgesteld dan zit je zeker wel aan een 195 a 200 pk .

En dat is zeer netjes hoor als je het vergelijkt met andere curvedneck ze's .

Welke benzine heb je eigenlijk de run mee gedaan ron 95 of 98 ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mazdarati MX-6 schreef:Maar is deze uitdraai dat de fpr te laag stond of is deze van na het opschoeven van de fpr .

189 pk met de (verkeerde) fuelmaps en daar bij ook nog eens dat je eigenlijk een slechtere airflow hebt dan met kl31 koppen .

Zeker een mooi resultaat .

Als je de afr goed hebt en de juiste fuelmaps en de ontsteling hebt afgesteld dan zit je zeker wel aan een 195 a 200 pk .

En dat is zeer netjes hoor als je het vergelijkt met andere curvedneck ze's .

Welke benzine heb je eigenlijk de run mee gedaan ron 95 of 98 ?


Nee de run was op 4,2 bar, dus op de goede lambda waardes. En had er V-Power in zitten, dus 95... :P
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Als dit de uitdraai van de 2de run is met de juiste afr dan zal je niet heel veel meer pakken aan pk's .
Dacht eerst dat dit je run was dat hij te arm liep .

Het enige wat nog iets meer kan geven is dan de ontsteking .

Maar als je ziet wat andere hebben met een stand alone ecu dan is dit zeker niet slecht .

Een gezond blok dus .

Was die bonk in lage toeren nu trouwens weg ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mazdarati MX-6 schreef:Als dit de uitdraai van de 2de run is met de juiste afr dan zal je niet heel veel meer pakken aan pk's .
Dacht eerst dat dit je run was dat hij te arm liep .

Het enige wat nog iets meer kan geven is dan de ontsteking .

Maar als je ziet wat andere hebben met een stand alone ecu dan is dit zeker niet slecht .

Een gezond blok dus .

Was die bonk in lage toeren nu trouwens weg ?


Ja had de oorzaak ervan gevonden.. Zat achter op het inlaatspruitstuk een dop om een ongebruikte nippel af te doppen. Daar zat een dikke scheur in. Dus MEGA vacuum lek..
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Das apart, al die dopjes die miste/kapot waren had ik vervangen. Goed dat het dan nu opgelost is. Misschien beschadigd geraakt bij het verwijderen en plaatsen van de inlaat weer ivm de lekkages..

Anyhoe, laten we vooruit kijken. Een erg mooie waarde, een bijna 190pk en best wel wat NM's.

(Toch stiekem benieuwd hoe die op die oude K8 ecu zo geven aan vermogen en curves :mrgreen: )
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mja, het is alleen errug jammer dat jullie de motorsteunen niet toch ff opgevuld hadden, want je zag op de dyno dat het blok toch zeker een cm of 5 tot 10 naar beneden kantelt aan de schutbord kant.
Komt zo wel erg veel kracht op het uitlaat systeem te staan..
Ken dr nou zo verrot bij.. Bij die achterste dan..
Afbeelding
Plaats reactie