SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Zit er bij mij ook in, jah. een High Quality spec van fordprobestore, dat wel.

ben ook niet zo zeker van hoe lang dat goed gaat. slipt nu nog niet.
Hellracer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jan 2008, 13:13

Bericht door Hellracer »

Er zit inderdaad een stock mx6 koppeling in. Deze keus uit ervaring omdat we ook zo'n zelfde koppeling gebruiken voor de 323F BA KLZE V6 voor op het circuit en nog niet eerder last gehad van slippende koppelingen. ;)

@stenniss ik ben heel benieuwd wat 'ie op de bank doet.
Afbeelding
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ik denk zelf dat een stock koppeling net iets te licht is voor een klze .

Toen bij mij de ZE klaar was zat er ook een nieuwe koppeling in .
Na 3000 km was deze al na de klote .

Ben toen terug gegaan met de koppeling .
Kreeg niks omdat de koppeling al verbrand was door het af en toe slippen .
Ook omdat de koppeling voor een KLDE was zij de man of je kan niet rijden of je motor is te zwaar voor de koppeling .

Heb nu een stage 2 en moet zeggen dat deze super bevalt .
Pakt lekker op en slipt totaal niet .

Maar hoeveel km heb je er nu op staan ?
Vergeet niet dat de koppeling ook nog moet in slijten he op je vliegwiel .

Maar met een stock koppeling kan je geen clutch dump doen als je over schakeld van zijn 1 naar 2 .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mja ehh heb gevraagd om een goede performance koppeling.. Kreeg een klze, omdat BJ daar ook gewoon mee rijd......
Maar goed, heb er nu misschien 1000 km ofzo op zitten, dus zie wel hoe het loopt.. Ben al weer geld opzij aan het zetten voor een andere.

Eergister weer iets nieuws ontdekt.. :P
Reden dat hij toch nog niet helemaal lekker loopt is omdat de huidige chip nog niet helemaal lekker in zijn VRIS-tijden zit..
Die horen pas bij de hogere toeren open te gaan, maar gaan al open als ik met mijn duim de gashendel op de motor iets indruk..

Ik heb ook maar weer mijn oude ecu terug gekocht van HPC, aangezien hij daar toch nog het beste op liep.
Zonde van het geld weer allemaal, maarja.. ben nou al zo ver..

Ook verwacht ik de FPR een dezer dagen binnen, dus dan kan ik eindelijk eens de bank op!
Zal wel weer goes worden, want de banken hier in de regio zijn echt pleuris duur..
En moet dus ook nog ff wat mensen zoeken die ook wel mee willen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

SstennizZ schreef:
Eergister weer iets nieuws ontdekt.. :P
Reden dat hij toch nog niet helemaal lekker loopt is omdat de huidige chip nog niet helemaal lekker in zijn VRIS-tijden zit..
Die horen pas bij de hogere toeren open te gaan, maar gaan al open als ik met mijn duim de gashendel op de motor iets indruk..



dat is toch wel logisch, ik dacht uit dit topic op te maken dat je de chip met deze vristijden erin hebt.

RPM...........0-2680......2680-4250......4250-6250...........6250-7500
VRIS#1.....Closed.......open................Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed

dit zijn de officele:

kl-ze curved

0000-3750 #1 closed, #2 closed
3750-4250 #1 open, #2 closed
4250-6200 #1 open, #2 open

maar ik dacht te lezen dat die niet werkt.

en gechipte was een k8? daarbij komen de vristijden dichter in de buurt, van een curved.

3900 en 4700, alleen verkeerde fuelmaps.


maar ik heb dus ook een kl-1a1 koppen, en hierom heb ik wat rondgezocht/gevraagd op diverse forums.

hier had ik ook gevonden dat er een meerdere klze/(de) waren.

vanaf blokcode 600.000 ofzo, is er een aangepaste ontwikkeld.

eentje met kl-1a1 koppen maar wel vierkante poorten, en 9,5:1 compressie.

Whats the block code number on the motor? Look on the back PS of the motor above the powersteering pump. If its over 500,000 or 600,000 then its probably just one of them newer ZE's from a millenia with 9.5:1 compression. I had that motor in my last ZE and it was tough as nails and was very quick. I ran a KL01 ecu and KL02 VAF on it. You should run that combo as well or you can run a kl31/kl36 ecu as that is what is used for the straight neck mani and a JE50 VAF and that should work nicely even with your KL01 cams and KL01 heads.


Actually it is a ZE, not all ZE's had kl31 heads, the newer millenia engine has a newer designed kl101 head that has bigger valves, it flows just as good or better then the kl31 heads. You also need not worry about the valves dropping on this motor. Expect to see this motor coming up more often as the older klze's are being sold off.


its a newer millenia, it has 9.5:1 compression (for emissions reasons in the later years) It should also have square ported heads like mine. It also has a redesigne camshaft friction gear so it should run quieter. It should be about 180-190 hp. Its a good motor for some NA or boost. I like mine


Don't worry, you probably got one of the newer klze's. I had a customer with exactly the same engine kl101 and kl1a1 heads, D-shape intake and square for the intake manifold. He had it on a dyno and pulled 201hp (175whp).

Bastian


en er is bijvoorbeeld deze nog: de KL-G4

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dan horen ze nog steeds niet open te gaan (beide) bij rond de 1000 toeren, vervolgens weer dicht bij 1200 ofzo en weer open bij 1300.. Elke keer beide.. Daar zit dan toch iets verkeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Klopt dat hoort ook niet.

Je kan ook voor MSD window switches gaan. Ideaal voor de testbank.

Met die kastjes kan je vris control zelf bepalen.

1 run beide dicht
1 run beide open
1 run 1 open, ander dicht
1 run vice versa.

Leg de resultaten over elkaar en je kan precies je vris afstellen voor jou motor.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

SstennizZ schreef:Dan horen ze nog steeds niet open te gaan (beide) bij rond de 1000 toeren, vervolgens weer dicht bij 1200 ofzo en weer open bij 1300.. Elke keer beide.. Daar zit dan toch iets verkeerd.


dan wel jah, ik had verkeerd begrepen wat je met gashendel iets indrukken bedoelt. (dat kon ook 2600 toeren zijn, tis maar net wat je onder iets indrukken verstaan :bier: )

maar hoe heb je dat intake manifold zo mooi schoon gekregen? bij mij blijven die geschreven codes enzo staan, meeste is er wel af maar je ziet het nog steeds.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Heb alles nog even na gekeken .

En idd er zit nog steeds een fout in de chip .

Alle 2 de vris kleppen gaan open bij de 1875 rpm en gaan dicht bij de 2687 rpm en dan pas gaat de 1ste vris klep open bij de 3750 toeren .

Ik zal de nieuwe chip in je oude ecu doen die je hier heb gelaten .

Wat ik kan doen is 2 chip's maken .

1 chip met de ZE fuel map die ik normaal gebruik en 1 chip met een aangepaste fuel map .

De 2 de die ik maak voor je moet je alleen gebruiken als je weet wat je afr is met deze chip .
De fuel maps staan dan op max bij WOT .
Alleen de kans is er dat hij te rijk loopt in hoge toeren .
Dit kan je dan verhelpen met een fpr .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Houd hem maar ff op die ZE fuel map dan. Het klopt idd wel akelig veel met wat jforce gequote heeft. Dat is precies mijn blok en hij beschrijft ook hoe de kl01 met de kl02 vaf werkt.

Moet nu alleen ff kijken wanneer ik weer een keer naar utrecht kan rijden. Of ben jij binnenkort nog een keer in de buurt?
Afbeelding
Plaats reactie