geen vonk

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

geen vonk

Bericht door cristof19 »

hey

heb het ze blok van brutefrits overgekocht maar ik krijg geen vonk
heb er nog de hei module opzitten
iemand een idee wat het kan zijn

heb al iet gelezen over 12v op die 3 polige stekker van de onsteking maar had geen multimeter om dat na te meten

grts
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Ik zou proberen toch even een multimeter te regelen dat maakt het al wat makkelijker.
Nu kunnen wij wel gokken maar als je het niet na kan meten heb je er nog niet veel aan.
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Hé kerel, heb je redelijk snel gedaan die inbouw.
Lijkt me toch dat er bij de aansluiting van de hei iets mis zit, ik die er niet tussen zitten. Inderdaad doormeten, dan weet je precies wat er gebeurt.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, Suc6!
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ben vandaag a een multimeter gaan kopen :p
100 euro is ook ni goedkoop seg :D

en heb niet verandert aan de bedrading van die hei module
welke ontsteking was dat ook alweer ivo?
gaan die ook zo snel stuk als die van de k8
anders kan ik er die hei module mss tussen uitalen?
i live my life for a mx-3
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Weet even niet uit mijn hoofd welke ontsteking er op zit, ik heb er iig nooit problemen mee gehad. En nogmaals nooit een hei module gehad.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ik ga morge alles eens tegoei nameten
heb al op mx3.com aant rondneuzen gewest en ga dat namete
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

het is de k834 ontsteking

heb die 3 en 5 polige stekker nagemeten en heb 12 v op die 3 polige en 2x5v op die 5 polige maar geen vonk
zou die onsteking stuk zijn gegaan dan ofzo

kan het iets te maken hebben dat mijn vacuumslangen mss verkeert zitten want op de k8 zitten er een hoop meer om ergens op aan tesluiten dus heb er wat moeten weglaten
en heb die stekker van dat vacuumpompje op het originele luchtfilterhuis niet aangesloten
en ook die darmpjes niet

heb ook een alarm maar dat kan ik met een sleutel afzetten dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen denkj
i live my life for a mx-3
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Heb al gereageerd op je pb .

Maar je gebruikt dus de k834 ontsteking .
Deze werken niet goed of helemaal niet met de k819 ecu's .

Heb je de kl01 ontsteking nog liggen ?
Zo ja probeer deze dan eens .

En de hei module zit niet op de ontsteking maar op je kabelboom .

Want met de oude K8 motor .
Welke setup ree je toen .

K8 motor
kl01 ontsteking en hei module
En k819 ecu met je-50 lmm ?

Kan zijn dat er met het aansluiten van de stekkers iets mis is gegaan met de bedrading van de hei module .

Ik heb de ecu nog getest in mijn auto dus ik weet zeker dat deze werkt .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ja reed met die setup en ben niet aan die hei mod aangeweest
heb alles doorgemeten en kreeg de juiste waardes

had hem eerst getest met de k834 ontsteking en die kl31ecu maar daarmee kreeg ik geen vonk ook niet met de k819 ecu (mijn originele dus)

daarna had ik de kl 01 onsteking erop gezet en daarmee werkt hij ook niet met die kl31 ecu
toen heb ik die k819 ecu erin gezet en toen ging hij wel maar bleef niet draaien
heb ze zeker 2-3 keer uitgewisseld maar zonder resultaat
maar had alnaar jeroentje gebeld en die ging eens kijken wat hij eraan kon doen want hebthuis geen reserve onderdelen dus...
hij dacht dat die mss verzoop ofzo omdat er grotere injectoren opzaten
kreeg hem alleen aan de praat gehouden als ik met het gas speelde

we zulle wel zien :p
i live my life for a mx-3
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

odb2 heeft blijkbaar een andere aansturing van de ontsteking. ik heb gereden met een obd2 ecu zonder deze problemen. Ook met de grotere injectoren.

Ben wel benieuwd wat eruit komt.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Plaats reactie