betere acceleratie en evt. meer acceleratie
Geplaatst: 14 feb 2005, 20:35
heeft hier iemand enige ervaring met snellere nok assen?????
ik zit te denken om ze aan te laten passen
ik heb een B6-DE (1.6L-16V DOHC) uit 1997
ik heb naar een bedrijf gemailt en dit zeiden ze.
Een nieuwe set nokkenassen voor de MX 3 kost 675,00 euro.
Ze hebben dan 262o en geven 9 mm kleplift.
Je kunt ook je eigen nokkenassen laten omslijpen, dat is goedkoper, maar dan hebben ze maar 252o en 8,5 mm kleplift.
Dit kost 385,00 euro.
Als je je eigen nokken laat doen, moet je rekening houden, dat dit ca 10 werkdagen gaat duren.
Als je je auto niet zo lang kan missen, moet je kijken, of je bij een japanse sloop een set kunt kopen.
Hiervoor vragen ze meestaal tussen de 75,00 en 100,00.
Deze kun je dan laten verslijpen, terwijl je gewoon met je Mazda blijft rijden.
Als je open filter hoog zit, is dat niet goed,
Hij zuigt dan warme lucht aan.
Je moet kijken, of je hem in de rijwind kan zetten.
Dat scheelt veel.
Als de pk waarde van je filter goed is en je neemt een PBV, andere bougies, een Cyclone en alleen een katvervanger, krijg je er ca een 12 pk erbij, maar wordt je acceleratie minimaal een 10% sterker.
Met nieuwe assen wordt dit ca 22 pk en minimaal 15%.
Wij gebruiken al 20 jaar de speciale sport / race bougies van NGK, deze kosten voor jouw Mazda 90,00 per set van 4.
Wij hebben al met electrische chargers gewerkt, maar je moet er rekening mee houden, dat, als je je compressieverhouding en ontsteking niet aanpast, je maar met 0,2 tot 0,25 bar kunt werken. Dat betekent, dat je er maar een pk of 25 erbij krijgt. Gezien, dat er geen kant en klare kit voor een MX3 beschikbaar is, moet alles op maat gemaakt worden, wat flink in de papieren kan lopen, zodat het dure pk's worden.
Als je er flink wat pk's erbij wilt hebben, moet je eens overwegen een NAT nitrosysteem, computer gestuurd te nemen. Wij hebben hiermee een half jaar met 5 auto's getest. Alles bleef heel.
Met zo'n systeem kun je minimaal een 50 pk bij je MX erbij leggen. Het andere voordeel is, dat als je je auto verkoopt, je er alles vanaf kan halen en op elke andere injectieauto weer kunt monteren.
Doordat het een nat systeem is, kunnen de zuigers en kleppen niet verbranden en door de computer krijg je ook geen abrupte klap van vermogenstoename.
De toename van het vermogen komt nu geleidelijhk in, naarmate je in toeren klimt.
Zo'n complete kit met computer en een gevulde fles kost 1.485,00. Als je wat handig bent, kun je alles of in ieder geval het grootste gedeelte zelf monteren.
Als wij alles moeten doen, moet je op een 700,00 aan arbeid rekenen. Als je een geddelte zelf installeert, kan dat 400,00 schelen.
Met dit systeem is het zelfs misschien mogelijk tot 75 pk bij je MX erbij te doen. Dat moet uitgetest worden.
het gaat mij groot en deels om acceleratie.
wat zouden jullie evt. doen?
ik zit te denken om ze aan te laten passen
ik heb een B6-DE (1.6L-16V DOHC) uit 1997
ik heb naar een bedrijf gemailt en dit zeiden ze.
Een nieuwe set nokkenassen voor de MX 3 kost 675,00 euro.
Ze hebben dan 262o en geven 9 mm kleplift.
Je kunt ook je eigen nokkenassen laten omslijpen, dat is goedkoper, maar dan hebben ze maar 252o en 8,5 mm kleplift.
Dit kost 385,00 euro.
Als je je eigen nokken laat doen, moet je rekening houden, dat dit ca 10 werkdagen gaat duren.
Als je je auto niet zo lang kan missen, moet je kijken, of je bij een japanse sloop een set kunt kopen.
Hiervoor vragen ze meestaal tussen de 75,00 en 100,00.
Deze kun je dan laten verslijpen, terwijl je gewoon met je Mazda blijft rijden.
Als je open filter hoog zit, is dat niet goed,
Hij zuigt dan warme lucht aan.
Je moet kijken, of je hem in de rijwind kan zetten.
Dat scheelt veel.
Als de pk waarde van je filter goed is en je neemt een PBV, andere bougies, een Cyclone en alleen een katvervanger, krijg je er ca een 12 pk erbij, maar wordt je acceleratie minimaal een 10% sterker.
Met nieuwe assen wordt dit ca 22 pk en minimaal 15%.
Wij gebruiken al 20 jaar de speciale sport / race bougies van NGK, deze kosten voor jouw Mazda 90,00 per set van 4.
Wij hebben al met electrische chargers gewerkt, maar je moet er rekening mee houden, dat, als je je compressieverhouding en ontsteking niet aanpast, je maar met 0,2 tot 0,25 bar kunt werken. Dat betekent, dat je er maar een pk of 25 erbij krijgt. Gezien, dat er geen kant en klare kit voor een MX3 beschikbaar is, moet alles op maat gemaakt worden, wat flink in de papieren kan lopen, zodat het dure pk's worden.
Als je er flink wat pk's erbij wilt hebben, moet je eens overwegen een NAT nitrosysteem, computer gestuurd te nemen. Wij hebben hiermee een half jaar met 5 auto's getest. Alles bleef heel.
Met zo'n systeem kun je minimaal een 50 pk bij je MX erbij leggen. Het andere voordeel is, dat als je je auto verkoopt, je er alles vanaf kan halen en op elke andere injectieauto weer kunt monteren.
Doordat het een nat systeem is, kunnen de zuigers en kleppen niet verbranden en door de computer krijg je ook geen abrupte klap van vermogenstoename.
De toename van het vermogen komt nu geleidelijhk in, naarmate je in toeren klimt.
Zo'n complete kit met computer en een gevulde fles kost 1.485,00. Als je wat handig bent, kun je alles of in ieder geval het grootste gedeelte zelf monteren.
Als wij alles moeten doen, moet je op een 700,00 aan arbeid rekenen. Als je een geddelte zelf installeert, kan dat 400,00 schelen.
Met dit systeem is het zelfs misschien mogelijk tot 75 pk bij je MX erbij te doen. Dat moet uitgetest worden.
het gaat mij groot en deels om acceleratie.
wat zouden jullie evt. doen?