betere acceleratie en evt. meer acceleratie
Moderator: Moderators
betere acceleratie en evt. meer acceleratie
heeft hier iemand enige ervaring met snellere nok assen?????
ik zit te denken om ze aan te laten passen
ik heb een B6-DE (1.6L-16V DOHC) uit 1997
ik heb naar een bedrijf gemailt en dit zeiden ze.
Een nieuwe set nokkenassen voor de MX 3 kost 675,00 euro.
Ze hebben dan 262o en geven 9 mm kleplift.
Je kunt ook je eigen nokkenassen laten omslijpen, dat is goedkoper, maar dan hebben ze maar 252o en 8,5 mm kleplift.
Dit kost 385,00 euro.
Als je je eigen nokken laat doen, moet je rekening houden, dat dit ca 10 werkdagen gaat duren.
Als je je auto niet zo lang kan missen, moet je kijken, of je bij een japanse sloop een set kunt kopen.
Hiervoor vragen ze meestaal tussen de 75,00 en 100,00.
Deze kun je dan laten verslijpen, terwijl je gewoon met je Mazda blijft rijden.
Als je open filter hoog zit, is dat niet goed,
Hij zuigt dan warme lucht aan.
Je moet kijken, of je hem in de rijwind kan zetten.
Dat scheelt veel.
Als de pk waarde van je filter goed is en je neemt een PBV, andere bougies, een Cyclone en alleen een katvervanger, krijg je er ca een 12 pk erbij, maar wordt je acceleratie minimaal een 10% sterker.
Met nieuwe assen wordt dit ca 22 pk en minimaal 15%.
Wij gebruiken al 20 jaar de speciale sport / race bougies van NGK, deze kosten voor jouw Mazda 90,00 per set van 4.
Wij hebben al met electrische chargers gewerkt, maar je moet er rekening mee houden, dat, als je je compressieverhouding en ontsteking niet aanpast, je maar met 0,2 tot 0,25 bar kunt werken. Dat betekent, dat je er maar een pk of 25 erbij krijgt. Gezien, dat er geen kant en klare kit voor een MX3 beschikbaar is, moet alles op maat gemaakt worden, wat flink in de papieren kan lopen, zodat het dure pk's worden.
Als je er flink wat pk's erbij wilt hebben, moet je eens overwegen een NAT nitrosysteem, computer gestuurd te nemen. Wij hebben hiermee een half jaar met 5 auto's getest. Alles bleef heel.
Met zo'n systeem kun je minimaal een 50 pk bij je MX erbij leggen. Het andere voordeel is, dat als je je auto verkoopt, je er alles vanaf kan halen en op elke andere injectieauto weer kunt monteren.
Doordat het een nat systeem is, kunnen de zuigers en kleppen niet verbranden en door de computer krijg je ook geen abrupte klap van vermogenstoename.
De toename van het vermogen komt nu geleidelijhk in, naarmate je in toeren klimt.
Zo'n complete kit met computer en een gevulde fles kost 1.485,00. Als je wat handig bent, kun je alles of in ieder geval het grootste gedeelte zelf monteren.
Als wij alles moeten doen, moet je op een 700,00 aan arbeid rekenen. Als je een geddelte zelf installeert, kan dat 400,00 schelen.
Met dit systeem is het zelfs misschien mogelijk tot 75 pk bij je MX erbij te doen. Dat moet uitgetest worden.
het gaat mij groot en deels om acceleratie.
wat zouden jullie evt. doen?
ik zit te denken om ze aan te laten passen
ik heb een B6-DE (1.6L-16V DOHC) uit 1997
ik heb naar een bedrijf gemailt en dit zeiden ze.
Een nieuwe set nokkenassen voor de MX 3 kost 675,00 euro.
Ze hebben dan 262o en geven 9 mm kleplift.
Je kunt ook je eigen nokkenassen laten omslijpen, dat is goedkoper, maar dan hebben ze maar 252o en 8,5 mm kleplift.
Dit kost 385,00 euro.
Als je je eigen nokken laat doen, moet je rekening houden, dat dit ca 10 werkdagen gaat duren.
Als je je auto niet zo lang kan missen, moet je kijken, of je bij een japanse sloop een set kunt kopen.
Hiervoor vragen ze meestaal tussen de 75,00 en 100,00.
Deze kun je dan laten verslijpen, terwijl je gewoon met je Mazda blijft rijden.
Als je open filter hoog zit, is dat niet goed,
Hij zuigt dan warme lucht aan.
Je moet kijken, of je hem in de rijwind kan zetten.
Dat scheelt veel.
Als de pk waarde van je filter goed is en je neemt een PBV, andere bougies, een Cyclone en alleen een katvervanger, krijg je er ca een 12 pk erbij, maar wordt je acceleratie minimaal een 10% sterker.
Met nieuwe assen wordt dit ca 22 pk en minimaal 15%.
Wij gebruiken al 20 jaar de speciale sport / race bougies van NGK, deze kosten voor jouw Mazda 90,00 per set van 4.
Wij hebben al met electrische chargers gewerkt, maar je moet er rekening mee houden, dat, als je je compressieverhouding en ontsteking niet aanpast, je maar met 0,2 tot 0,25 bar kunt werken. Dat betekent, dat je er maar een pk of 25 erbij krijgt. Gezien, dat er geen kant en klare kit voor een MX3 beschikbaar is, moet alles op maat gemaakt worden, wat flink in de papieren kan lopen, zodat het dure pk's worden.
Als je er flink wat pk's erbij wilt hebben, moet je eens overwegen een NAT nitrosysteem, computer gestuurd te nemen. Wij hebben hiermee een half jaar met 5 auto's getest. Alles bleef heel.
Met zo'n systeem kun je minimaal een 50 pk bij je MX erbij leggen. Het andere voordeel is, dat als je je auto verkoopt, je er alles vanaf kan halen en op elke andere injectieauto weer kunt monteren.
Doordat het een nat systeem is, kunnen de zuigers en kleppen niet verbranden en door de computer krijg je ook geen abrupte klap van vermogenstoename.
De toename van het vermogen komt nu geleidelijhk in, naarmate je in toeren klimt.
Zo'n complete kit met computer en een gevulde fles kost 1.485,00. Als je wat handig bent, kun je alles of in ieder geval het grootste gedeelte zelf monteren.
Als wij alles moeten doen, moet je op een 700,00 aan arbeid rekenen. Als je een geddelte zelf installeert, kan dat 400,00 schelen.
Met dit systeem is het zelfs misschien mogelijk tot 75 pk bij je MX erbij te doen. Dat moet uitgetest worden.
het gaat mij groot en deels om acceleratie.
wat zouden jullie evt. doen?
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
fuzzy schreef:jah klopt.......
goeie ervaringen ermee?
john ling toevallig?
ik vind het nogal een eigenwijze jongen...
hij vind alleen zijn eigen tuning goed, wat andere doen is altijd fout..
hij heeft hier en daar best een goed punt, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben, hij vind vaak van wel...
ik zou eens verder kijken als ik jou was, ben zelf erg te spreken over atec tuning uit ridderkerk...
Als je echte power erbij wilt (en dus niet van die fictieve pk cijfers als hierboven) kan je het beste een turbo blok erin gooien. Wat betreft "bang for the buck" kan je met andere aftermarket speeltjes daar niet tegenop. Het is goedkoper om er zo'n turboblok op te zetten dan een NOS wet-kit.... en je zult er echt meer plezier van hebben...
Op senshi zijn nog wat turboblokken te koop....
Hoeveel wil je max uitgeven?
Op senshi zijn nog wat turboblokken te koop....
Hoeveel wil je max uitgeven?
heb je een site van senshi????
hoeveel ik uit wil geven?????
een B6-DET blok zou ik ook niet verkeert vinden
maar alles wat ik ermee wil doen moet ik ook veel voor betalen.
en een turbo erop zetten zelf is een dure grap, want je zou dan ook lage druk zuigers erin moeten zetten voor leuk resultaat als ik het goed heb.
http://www.senshispeed.nl/ is meer een forum zoals ik het ziet.
alleen met die engine swap zal je je auto weer opnieuw moeten laten keuren bij RDW
hoeveel ik uit wil geven?????
een B6-DET blok zou ik ook niet verkeert vinden
maar alles wat ik ermee wil doen moet ik ook veel voor betalen.
en een turbo erop zetten zelf is een dure grap, want je zou dan ook lage druk zuigers erin moeten zetten voor leuk resultaat als ik het goed heb.
http://www.senshispeed.nl/ is meer een forum zoals ik het ziet.
alleen met die engine swap zal je je auto weer opnieuw moeten laten keuren bij RDW
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
fuzzy schreef:heb je een site van senshi????
hoeveel ik uit wil geven?????
een B6-DET blok zou ik ook niet verkeert vinden
maar alles wat ik ermee wil doen moet ik ook veel voor betalen.
en een turbo erop zetten zelf is een dure grap, want je zou dan ook lage druk zuigers erin moeten zetten voor leuk resultaat als ik het goed heb.
http://www.senshispeed.nl/ is meer een forum zoals ik het ziet.
alleen met die engine swap zal je je auto weer opnieuw moeten laten keuren bij RDW
hoef je niet te laten keuren als het goed is, je aantal cylinders blijft gelijk...
fuzzy schreef:heb je een site van senshi????
hoeveel ik uit wil geven?????
een B6-DET blok zou ik ook niet verkeert vinden
maar alles wat ik ermee wil doen moet ik ook veel voor betalen.
en een turbo erop zetten zelf is een dure grap, want je zou dan ook lage druk zuigers erin moeten zetten voor leuk resultaat als ik het goed heb.
http://www.senshispeed.nl/ is meer een forum zoals ik het ziet.
alleen met die engine swap zal je je auto weer opnieuw moeten laten keuren bij RDW
Ik bedoelde ook senshispeed.... en ja... ik weet dat het meer een forum is. Maar op dat forum staan dingen te koop, waaronder die blokken.
In het blok zitten de zuigers al, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Officieel zal je het wel moeten laten herkeuren, omdat de vermogenstoename meer is dan 40%.... Maar dat goedgekeurd krijgen gaat je nooit lukken, niet met de standaard remmen. Maar dat hangt niet één-op-één samen met de turbo...