Pagina 1 van 2

Engine Questions

Geplaatst: 30 aug 2010, 14:12
door TommyB
Ik heb nu toch iets wazigs, of niet....

stationair loopt m'n v6 +/- 900 rpm, als ik hem in een versnelling zet 300 meer.... is dit normaal?

en als ik hem een keer klink door wil trekken, uiteraard op bedrijfstemp, dan houd ie net na de 4000rpm een klein beetje in, maar dit is denk ik wel weg te krijgen met een inlaat reiniging?

Geplaatst: 30 aug 2010, 15:34
door BruteFrits
Klopt, de 300 toeren in de versnelling is normaal.
Waarschijnlijk bedoeld om meer toeren te hebben bij optrekken en dus iets soepeler wegrijden.

Wordt volgens mij geregeld door een drukknop onder je koppelingspedaal.

Geplaatst: 30 aug 2010, 18:24
door JForce
owja? die van mij loopt altijd iets van 800 ofzo, veranderd niks als ik hem in versnelling zet.

hebben ze dat allemaal? want dan is dat kapot bij mij anders denk ik.

Geplaatst: 30 aug 2010, 18:33
door Gregory
mijne is 1.6 en heb dit ook

als ik me niet vergis is dit bij alle auto's zo

tenminste alle auto's waar ik al in gereden heb die een toerenteller hadden :mrgreen: :lol:

Re: Engine Questions

Geplaatst: 30 aug 2010, 18:37
door Pointy
TommyB schreef:Ik heb nu toch iets wazigs, of niet....

stationair loopt m'n v6 +/- 900 rpm, als ik hem in een versnelling zet 300 meer.... is dit normaal?

en als ik hem een keer klink door wil trekken, uiteraard op bedrijfstemp, dan houd ie net na de 4000rpm een klein beetje in, maar dit is denk ik wel weg te krijgen met een inlaat reiniging?


Draai maar eens een beetje je stuur naar links of rechts in z'n vrij/stationair..dan schommelt je RPM ook.. :)

Re: Engine Questions

Geplaatst: 30 aug 2010, 18:38
door Gregory
Pointy schreef:
TommyB schreef:Ik heb nu toch iets wazigs, of niet....

stationair loopt m'n v6 +/- 900 rpm, als ik hem in een versnelling zet 300 meer.... is dit normaal?

en als ik hem een keer klink door wil trekken, uiteraard op bedrijfstemp, dan houd ie net na de 4000rpm een klein beetje in, maar dit is denk ik wel weg te krijgen met een inlaat reiniging?


Draai maar eens een beetje je stuur naar links of rechts in z'n vrij/stationair..dan schommelt je RPM ook.. :)


dit komt door je servo :mrgreen:

Re: Engine Questions

Geplaatst: 30 aug 2010, 19:08
door Pointy
Gregory schreef:
Pointy schreef:
TommyB schreef:Ik heb nu toch iets wazigs, of niet....

stationair loopt m'n v6 +/- 900 rpm, als ik hem in een versnelling zet 300 meer.... is dit normaal?

en als ik hem een keer klink door wil trekken, uiteraard op bedrijfstemp, dan houd ie net na de 4000rpm een klein beetje in, maar dit is denk ik wel weg te krijgen met een inlaat reiniging?


Draai maar eens een beetje je stuur naar links of rechts in z'n vrij/stationair..dan schommelt je RPM ook.. :)


dit komt door je servo :mrgreen:


Al kwam het door de banaan in m'n carterpan! :lol:

OT: Reinig je luchtfilter/inlaat, blikje injectorreiniger, controleer je verdeelkap en rotor.. ;)

Re: Engine Questions

Geplaatst: 07 sep 2010, 20:39
door Mazdarati MX-6
TommyB schreef:Ik heb nu toch iets wazigs, of niet....

stationair loopt m'n v6 +/- 900 rpm, als ik hem in een versnelling zet 300 meer.... is dit normaal?

en als ik hem een keer klink door wil trekken, uiteraard op bedrijfstemp, dan houd ie net na de 4000rpm een klein beetje in, maar dit is denk ik wel weg te krijgen met een inlaat reiniging?


Dat je motor 300 toeren meer gaat maken heb ik nog niet mee gemaakt .
Maar het kan zijn dat er wat kleine verschillen zitten in de mx-3s .

Maar over die 4000 toeren dip ?
Trekt hij daarna wel weer goed of blijft dat zo tot de 6500 ?

Kan zijn dat je vris klep niet lekker werkt .
Lees anders je ecu eens uit .
Kan je gelijk zien of je foutcode's hebt .

Geplaatst: 13 sep 2010, 23:04
door Dikkekobus
had dit ook met mijn 1800, klze echter niet

Geplaatst: 22 sep 2010, 15:57
door TommyB
nee, na de 4000 rpm trekt ie als een beer :)

ik zal het gasklephuis eens reinigen, dat uitlezen kon je toch ook zelf met een ledje?