Jeanette Mazda MX3 KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Lzs schreef:Tis weer een aardige tijd dat ik iets over deze auto heb gehoord. Ook de onderdelen van de reserve auto en dergelijke. Ben nu heel erg benieuwd hoe het gaat met deze auto en hoe de races zijn gegaan. :)


Ben het helemaal met lzs eens, vertel eens hoe het is gegaan tijdens JAF!
Ik heb de auto helaas niet gezien op de baan, was nog te veel te zien op het paddock en ben niet zo gek op drag races.
Maar ik ben wel benieuwd hoe de auto het heeft gedaan!
Gebruikersavatar
markb
New member
New member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007, 21:16
Locatie: Haaren
Contacteer:

Bericht door markb »

@Be_Easy We hebben idd de oude kachel en kachelpaneel gebruikt.
Deze kwam bij ons gewoon goed uit. Hebben niks verlengd.

@Dennis_MX3 Jeanette is tweede geworden in haar klasse met sprinten.
Tijden durf ik niet meer te zeggen.

@Lzs De donor gaan we bij Jeroentje.nl binnenkort de motor verwijderen en dan gaat de MX3 naar de sloop. Voor onderdelen kun je nog steeds met Jeanette mailen/pm en.
Gebruikersavatar
clean mx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Project

Bericht door clean mx-3 »

Wow Jeanette!

Stickers maken je MX-3 echt Uniek.

Kan me voorstellen dat je behoorlijk veel indrukt maakt! ;)
Mooi rood is niet lelijk!
Jeanette
New member
New member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2010, 15:41
Contacteer:

Bericht door Jeanette »

Tis idd een erg lange tijd geleden dat ik wat gepost heb :oops: ...

Te beginnen met de JAF:
De eerste keer de shootout daar, het was even wennen, uitzoeken hoe het te werk ging en afwachten hoe de auto zich hield.
Ik zat ingedeeld in de categorie boven de 2 liter zonder turbo en dat heeft me (met het nodige zetje geluk) de 2de plaats opgeleverd.

De twijfel over de remmen maakte dat ik niet helemaal op m'n gemak reed en ook op Zolder, de laatste circuit dag van 2010 voor ons, had ik weer problemen met de remmen.

Toen viel de winter Nederland binnen...
En aangezien het ombouwen van het dash het nadeel met zich mee heeft gebracht dat ik geen 'normale' verwarming meer heb, heeft de MX3 constant onder de carport gestaan.
De 'zin' is er toen even helemaal uit geweest, en heb me ook echt een paar keer afgevragen wat te doen met de auto.
Totdat de sneeuw verdwenen was en ik de auto naar z'n 'vaste' staanplaats wou brengen en het tuurlijk niet kon laten om dat met een grote omweg te doen ;)
Meteen had ik het gevoel weer terug, tis m'n autootje, gaat echt niet in de verkoop!
Het remmen probleem is wat me het meeste dwars zat dus nu heb ik van de week een setje K-sport besteld.
Wat met zich mee brengt dat m'n 17" velgen te klein zijn en ik nu dus snel op zoek moet naar een setje 18" .

Als het goed is ligt dat er allemaal onder als het 'seizoen' weer begint.
27 Maart hoop ik dat we samen weer veel plezier zullen hebben in Assen met Streetpower.
Heb al een shootout kaart liggen, maar twijfel nu toch wel een beetje of ik niet gewoon TA ga rijden, aan de auto en de remmen kan het dan niet liggen, nu de bestuurster nog ;)
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het is een erg leuk project!!
En het zou ECHT zonde zijn om de mx te verkopen, maar gelukkig
heeft een ritje dat voorkomen!! :lol:

Dat van de verwarming snap ik ongveer (wij hebben zelf ook ooit het dashboard omgebouwd)
Jeroentje heeft mij vanwege jou ombouw nog gebeld over hoe en wat te doen enz..

Maar vertel wat is er niet goed aan dan? Misschien heeft Jeroen iets niet
goed begrepen....of...

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Jeanette
New member
New member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2010, 15:41
Contacteer:

Bericht door Jeanette »

Thnx voor je reactie :)

Het is niet zo dat ik helemaal geen verwarming heb,
het is alleen niet aangesloten op de blowers, m'n ruit wordt dus wel schoon ( al duurd het even ) maar de rest gooit hij zijn warme lucht eigenlijk door alles lucht doorkan ;)
We kregen het buizenwerk van de 'oude' verwarming niet aangesloten op de blowers van het face-lift dash, de aansluitingen waren niet gelijk en door tijdgebrek en misschien ook wel een beetje lui-heid van mijn zijde :oops: hebben we het dus niet gekoppeld.
Aangezien het voor mij geen must is om in de winter met MX3 te rijden hebben we het dus zo gelaten.

Gelukkig gaan we (hoop ik) weer het betere weer tegemoet en alles wat vorig jaar is blijven liggen gaan we weer oppakken :)
Heb er weer zin in en hoop dus weer wat evenementen mee te kunnen pakken dit jaar!!
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Heej,
Dat probleem van de aansluiting die niet klopt heb ik opgelost door gebruik te maken van die flexibelen wasmacchine/droger buizen. ( Dit ook op aanrade van m&m ). Gwn met van die metalen buizen klemmen vastgezet. Misschien nog een optie om dit ooit nog te doen. Iig veel rijplezier en laten we idd hopen dat het weer snel beter word.
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Jeanette
New member
New member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2010, 15:41
Contacteer:

Bericht door Jeanette »

Thnx voor de tip,
mocht ik nog wat tijd overhouden zal ik eens kijken of het gaat lukken :)

Nu eerst de rest van het lijstje afwerken,
ben ondertussen geslaagd voor een leuke set Tenzo R wielen,
als het goed is komt 't K-sport setje vandaag of morgen binnen
en we zijn druk met bestickering in de weer.

Dat alles tussen het team project (touring car) en het ont- en wrappen van de Impreza door...
Nog genoeg te doen om alles klaar te krijgen voor Streetpower Assen ;) !!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

He Jeanette, ik zag dat de mx3 alweer te koop staat !

Waarom ? Wat is er gebeurd?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Mooie wagen, die hello kitty stickers maakt m idd wat persoonlijker. Ik vind het wel wat hebben.

wat is dat voor lip aan de voorbumper? heb je ook wat meer foto's van zij en achterbumper?
Ik ben wel beetje benieuwd naar het bumperwerk er omheen.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie