Fullsize chip's

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

ik zal eens kijken welke KF ecu ik gebruik...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ik vroeg me iets af....

als kl31/kl36 de originele ecu's zijn voor de longneck,

wat zijn dan de originele ecu's voor de curved neck?
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

ik heb een kl36 op een curved ?
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja dat kan ik krijg er kl31 op nu, maar de vris punten zijn dan niet precies goed, wat me ook op een volgende vraag brengt.

wat zijn de vris punten van de:

k8

staat in de manual maar dat 0-1900 en 1900-2600 snap ik niet.

    0000-1900 #1 closed, #2 closed
    1900-2600 #1 open, #2 open
    2600-3900 #1 closed, #2 closed
    3900-4700 #1 open, #2 closed
    4700-6300 #1 open, #2 open

kl-de

    0000-3250 #1 closed, #2 closed
    3250-4250 #1 open, #2 closed
    4250-6250 #1 open, #2 open

kl-ze curved

    0000-3750 #1 closed, #2 closed
    3750-4250 #1 open, #2 closed
    4250-6200 #1 open, #2 open

kl-ze long

    0000-4062 #1 closed, #2 closed
    4062-4781 #1 open, #2 closed
    4781-6812 #1 open, #2 open




edit: paar gevonden klopt dat?
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

nou als ik rij en ik let erop is het bij mij eerste open bij 4400 en tweede bij 5600 ?
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Zowel voor de curvedneck als de longneck worden de kl31 en kl36 gebruikt .
Deze hebben allebij de zelfde vris tijden fuelmaps en ontsteking .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

de curved neck heeft toch andere vris punten?

oh je bedoeld zeker dat de kl31/36 dezelfde tijden, vris en fuel hebben.

Mx3 maniac schreef:nou als ik rij en ik let erop is het bij mij eerste open bij 4400 en tweede bij 5600 ?


hoe let je daar dan op? dat je een "boost" voelt.

4400 zou wel kunnen er is een kleine power drop op 4000 bij wissel van de vris, dus dan voel je de boost pas even daarna.



Afbeelding

in deze curve kan je dat zien, hier zit een klde ecu in denk ik.

vris op 3250 en 4250
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ja sorry

Maar de vris tijden zijn anders als die van de curvedneck en de longneck .
De kl31 en kl36 zijn het zelfde .

Maar in de uitdraai die jij hebt is goed te zien waar de dipjes in zitten .

Het probleem is dat de vris kleppen te laat open gaan .
Maar als ze open gaan dan voel je de zo genaamde zet omdat de motor weg zakt in vermogen en dan in een keer weer vermogen krijgt .
Door de vris tijden iets eerder te zetten merk je hier niks meer van en zal je een beter lijn krijgen en acceleratie .

http://i186.photobucket.com/albums/x253 ... i2dyno.jpg

Dit is een uitdraai van mijn dyno en andere .
Hier zie je dus geen dipjes in de vris tijden .
Met de kl31 chip met longneck vristijden had ik 157,8 whp .
Door een fullsize ZE chip met andere fuelmaps en ontstekings mappen had ik 167,9 whp .

Dat is 10 whp (+- 15 a 16 pk) meer door alleen andere fuelmaps .
De eerste chip (kl31) liep te rijk in hoge toeren .
De fullsize ZE chip liep te arm in hoge toeren .
Hier is dus nog vermogen te halen door een afpr .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ok,

maar ff een beetje offtopic.

wat voor vermogen haal je met DE-zuigers, KL31-1A1 koppen, curved intake?
want ik heb dus een klze gekocht, waar KL31-1A1 maar ben nu niet zo zeker over de zuigers.

hoe kan je dat zien via een endoscoop, via bougiegat?

Intake Manifold- A KLZE Curve neck is identical to a US Millenia manifold when it comes to performance, BUT a US millenia manifold will have a EGR on the back center of the manifold.

Heads- They will be the same on both a True (200hp) KLZE or US Millenia Motor. They will have a stamp on then KL-31 101 and KL-31 1A1

Distributor- 7 nipple Disty on KLZE, 6 nipple Disty on US Millenia Motor

Cams- They will be the same on a True KLZE or US Millenia Motor. Stamped KL-01

Pistons- A True KLZE will have the FLAT top 10:1 Compression Pistons, Where the US Millenia Motor will have the 9.2:1 KLDE Pistons
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Als je er 1 hebt met DE zuigers dan heb je een hybride DE .
Deze leveren zo rond de 175 pk stock .

Het beste wat je kan doen is met een endoscoop/camera in je cilinderkamer kijken .
Dan weer je zeker wat het is .
Je kan ook een compressie test doen maar als je al een slechte compressie hebt dan weet je het nog niet wat het is .

Maar waar heb je deze ZE dan vandaan ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie