1.8v6 onderdelen op een 2L of de 2.5v6

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: 1.8v6 onderdelen op een 2L of de 2.5v6

Bericht door JForce »

kiyamizio schreef:ik ben nieuw hier dus heb er geen verstand van.


:mrgreen:

misschien kan je dit soort dingen beter vragen op mx-3.com.

en waarom wil je je k8 tunen? je moet wel een diepe buidel hebben anders kom je niet zover. en wat is het nut van 5pk extra?

er zijn wel k8 met 350pk bijv, k8 turbo. deze bijv http://www.youtube.com/watch?v=gR1T_yJJMCE&feature=related

maar dan motte je er wel verstand van hebben, en een hap geld.
en als je dan zo begint met je post (zie quote) dan zou ik er nog goed over nadenken. Maar misschien heb je al heel veel auto's getuned maar geen mazda's dat kan ik daar niet uit op maken.

misschien kan je beter weer een evo, skyline, bmw m serie, silvia, impreza, rx-7 ofzo kopen voor dat geld, dat vind ik dan.

PascalMX3 schreef:maar hou je vooroordeel dan wel ff voor je, en koop anders een golf en een petje!


Is dit geen vooroordeel? :roll:
:clown:

Xtremer schreef:Off-topic: Hoort daar dan een petje bij bij zo'n golf? 8)


Nee, niet standaard. Het staat in de optielijst. :clown:
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: 1.8v6 onderdelen op een 2L of de 2.5v6

Bericht door MX3V6_DH »

Dat is een KLZE met turbo, kijk maar naar het inlaatspruitstuk 8)

Dat terzijde, ik ben het helemaal met de rest eens... het geld wat het kost om 200 PK uit een K8 te krijgen staat totaal niet in verhouding tot de kosten van een KLZE swap, waarmee je ook naar +- 200 PK gaat.

Als je dan toch per se een MX-3 met een turbo wil rijden kun je beter een 4-cilinder MX-3 kopen en daar een B6T (1.6 turbo) of BPT (1.8 turbo) motorblok in swappen. Dit is bijvoorbeeld gedaan bij de auto van clublid Remco:

http://www.mazdamx-3.nl/members/member_show.php?id=498

JForce schreef:
kiyamizio schreef:ik ben nieuw hier dus heb er geen verstand van.


:mrgreen:

misschien kan je dit soort dingen beter vragen op mx-3.com.

en waarom wil je je k8 tunen? je moet wel een diepe buidel hebben anders kom je niet zover. en wat is het nut van 5pk extra?

er zijn wel k8 met 350pk bijv, k8 turbo. deze bijv http://www.youtube.com/watch?v=gR1T_yJJMCE&feature=related

maar dan motte je er wel verstand van hebben, en een hap geld.
en als je dan zo begint met je post (zie quote) dan zou ik er nog goed over nadenken. Maar misschien heb je al heel veel auto's getuned maar geen mazda's dat kan ik daar niet uit op maken.

misschien kan je beter weer een evo, skyline, bmw m serie, silvia, impreza, rx-7 ofzo kopen voor dat geld, dat vind ik dan.

PascalMX3 schreef:maar hou je vooroordeel dan wel ff voor je, en koop anders een golf en een petje!


Is dit geen vooroordeel? :roll:
:clown:

Xtremer schreef:Off-topic: Hoort daar dan een petje bij bij zo'n golf? 8)


Nee, niet standaard. Het staat in de optielijst. :clown:
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

god gave turbo lagg so atmo engines have a chance:)

hier geloof ik in.

op mx3.com kan ik niet vinden dat ze een k8 kop monteren op een klde voor meer compressie! weet er misschien hier wel iemand of het past of zal het proberen waard zijn? maar dan moet ik wel 2 blokken uit elkaar halen.

mischien waren mijn voor oordelen niet juist, maar als er 1tje begint dat ik me huiswerk niet doe. waar voor ben ik hier dan?? als ik alles wist hoefde ik ook NIETS te vragen!

mvg,
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Er is mij niemand bekend die dat gedaan heeft. Misschien past het en heeft het zin, misschien niet. Als je het gaat uitproberen laat je het ons dan weten?

kiyamizio schreef:op mx3.com kan ik niet vinden dat ze een k8 kop monteren op een klde voor meer compressie! weet er misschien hier wel iemand of het past of zal het proberen waard zijn? maar dan moet ik wel 2 blokken uit elkaar halen.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

ik zoek ook gegevens van de 2 koppen zoals grote van de kleppen enzo?

boring en slag van de k8/klde
een hele hoop heb ik al kunnen vinden maar niet het verschil in de cill koppen.

zijn de onderblokken het zelfde kwa kopbouten en olie/koel kanalen??

ik las ook ergens dat een klde stopt bij 7000 t/min en een k8 bij 7500t/min
klopt dit ook?
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

kiyamizio schreef:HINT klze die doet iedereen erin die een beetje vermogen wil.

wat als je nou me je atmo 1.8 veel vermogen heb dat is veel vetter vind ik.

als ik hier op het forum lees lepelt iedereen er een ander blok in voor meer vermogen.

als ik me 1.8 of miss me 2l getuned heb heb ik even veel vermogen en net zo veel uitgegeven als aan een klze ombouw.

daarom dat ik deze vragen stel.

miss wat antwoord 5 fout want er zijn ook mx-3 zonder tupperware.


het gaat hoe dan ook niet lukken om met de 1.8 of de 2.0 evenveel vermogen eruit te krijgen als de kl-ze heeft.
ik ben van deze club degene die daar zo ongeveer het meest mee heeft geprobeerd en je komt met de 2.0 niet verder dan de kleine 170pk die ik nu heb...
als je echt meer vermogen wil dan dat zal je echt een kl-ze moeten monteren, of een turbo / NOS... (die laatst heb ik zelf ook)
even a broken clock gets to be right twice a day.
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

alleen een vermogen winst misschien zonder veel te investeren,

als u zoveel geprobeert heb werk het wel om een 1.8 kop te monteren op een klde? of gaat het vermogen dan achter uit.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

En als je gaat praten over meer luchttoevoer, kan het vris systeem weer in de weg zitten.

Als het zo makkelijk was, om meer pk's uit een k8 te krijgen was het allang gedaan. En vergeet vooral de hittevorming bij een opgevoerde K8 niet, blokjes zijn standaard al warm. Je gaat meer ellende ervaren dan de lol ervan denk ik. Kun je beter andere headers erop zetten, openluchtfiltertje en ff de ecu beetje bijstellen, en je hebt ook al aantal pk winst. En wat je ook kan doen, is het plaatsen van thermal spacers, want volgens de gegevens moet dat ook 5 to 15 pk meer winst geven. Al met al, zonder de kop aan te passen, of andere kop plaatsen kun je uit de K8 wel 145 tot 150 pk halen. Ook leuk toch?

offtopic

Jforce;

het is geen vooroordeel van mij, maar een tip :mrgreen: Bij een golf kun je van die snelle nokkenas kitjes kopen, waar je snel meer pk's krijgt. Meeste vw blokjes zijn vrij simpel en er is genoeg voor te krijgen........
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

tof dat jullie veel reageren. mischien dat ik een klde kop probeer te monteren een kijken wat dat doet.

meer tips graag welkom over ervaringen enzo.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Koppen hoeft je niet te proberen van een klde dat gaat niet werken .

De K8 en KF zijn het zelfde op een paar dingen na .
KF is een opgeboorde versie van de K8 .
Deze hebben de zelfde krukas nokkenassen koppen en kleppen .
De KF heeft alleen meer cc en een andere intake met andere vristijden .

De onderblokken van de K serie zijn allemaal het zelfde alleen zit er verschil in de cc inhoud .
De olie kanalen zijn ook alle maal het zelfde .
Olie fiter ook DB riem spanrollen enzo .

Ik kan je alleen niet helpen als het over tupperware gaat daar heb ik geen verstand van . (Me vrouw wel)
Wel van motoren . ;)

Maar zoals al gezegt is .
Wil je meer pk's ga dan voor een Kl serie blok .
Dan begin je al gelijk met een goede basis voor je geld .

Met alle bold ons moet je blij zijn dat je rond de 150 pk zit met een k8.
En voor al dat geld heb je al een klde met 167 pk stock .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie