TPS Afstellen.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

TPS Afstellen.

Bericht door Dikkekobus »

ik wou vandaag me tps afstellen, dus how to uitgeprint en aan de slag. Nadeel was alleen dat de foto's het niet meer doen en ik dus niet weet welke draad ik moet hebben
dus kan iemand mij vertellen welke van de 4 ik moet hebben?? Dus bv de 2de van onder.



groeten jeroen
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik heb het op de FAN manier gedaan, en dat werkt goed. Motor loopt prima 500 rmp idle, en reageerd lekker fel tijdens gasgeven. In de manuels op mx3.com staan ook wel waardes van de TPS, dus ook op welke draden, maar daarin staat niet de manier beschreven zoals in de how to.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

TPS Voltage Check
Ensure no accessories - radio, fan, defrost etc are all switched off.
Turn ignition key to ON and ensure TEN and GRD are jumped.
Connect ground of voltmeter to Negative on Battery.
Connect other voltmeter lead to the Y wire (second wire from top) from the TPS connector (A long thumbtack or needle will be needed to pierce the wire shiething. Then connect the voltmeter lead to the thumbtack/needle).
At closed throttle which you are now at, you should get a voltmeter reading of .1V to 1.1V. Rotate the throttle linkage by hand to wide open throttle (WOT) and record voltages again. WOT voltage should be 2.8V to 4.5V.
If voltage readings are not within specified tollerances, than TPS replacement will be in order.
To make a final check if voltages are within spec, rotate throttle linkage slowly from closed to WOT and back several times observing for any inconsistant fluctuations. This is best done with an annalog voltmeter if available, since these fluctuations will be very difficult to pick up on an electronic voltmeter.
Remove thumbtack/needle and voltmeter.
Re-install all intake items.
Leave TEN and GRD in DIAG box in plave.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

Duss.... de 2de van boven :bier:
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Bedankt voor het vermelden!
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie