Pagina 1 van 1

auto begint te schokken en valt stil

Geplaatst: 02 jun 2010, 00:13
door evanuijtert
Afgelopen weken na 2 jaar voor het eerst echt problemen gekregen met mijn mx-3 tje na 42.000 km ermee te gereden hebben in die tijd.

Afgelopen zaterdag ong 100km gereden zonder problemen daarna 20min stil gestaan en ong 20km verder begon midden op de snelweg met 120km/u de toerenteller eerst raar te doen beetje te schommelen, merkte eigenlijk niks aan de auto op dat moment. Dat schommelen werd erger en ik begon het te merken aan de auto, eerst begon hij voorzichtig te schokken. Voorzichtig verder gereden geen goede vluchtstrook. Schokken werd erger, toerenteller begon te schommelen tussen 1000 en 5000 toeren zelfs.. Tot dat de motor helemaal uitviel. Kon de auto eigenlijk meteen weer starten maar probleem bleef.

Eindelijk aan de kant; ANWB gebeld, na 5minuten toch nog maar een keer proberen was bijna bij mijn bestemming, deed het nu weer goed ?! ANWB afgebeld.

Op terugweg na ongeveer 2uur stilstaan ging de eerste 20km weer perfect zonder problemen, maar na die 20km kwam het probleem precies hetzelfde weer terug, nog net gered naar huis. Durf er nu niet meer mee te rijden. Ben nog niet naar de garage geweest, kennisje die bij BMW werkt wist het zo niet en die vertelde mij dat ik eens bij de Mazda dealer moest gaan om hem te laten uitlezen. Weet niet of dat kan met de mx-3 ? Heb wel gefacelifte versie van na '94?

Iemand enig idee of ervaring waar het probleem kan zitten of kan dit overal zitten? Dacht zelf aan een ontstekingsprobleem oid. Kan de mazda dealer het uitlezen bij de mx-3?

Enfin auto heeft helaas wat meer gebreken dus misschien is het toch wel einde verhaal, maar zou het jammer vinden het is zo'n fijne auto nog steeds :)

oh mocht iemand wat schokbrekers hebben liggen voor? :p

Geplaatst: 02 jun 2010, 11:39
door MX3V6_DH
Toerenteller die gek doet en de motor die daarna uitvalt? Dat klinkt als een ontstekingsprobleem...

Geplaatst: 02 jun 2010, 12:49
door PascalMX3
Klinkt idd als een ontstekingsprobleem, maar check eerst ff je bougies, kabels, rotor en verdelerkap. Met een gare verdeelkap en rotor kan het blok ook vreemde dingen doen, bv kortstondig toerenuitval(vreemd gedrag van je toerenteller). Als je zeker weet dat dit goed is, dan is het hoogstwaarschijnlijk de ontsteking, en ook daaruit kan het vreemd gedrag van je toerenteller komen.

Mocht je je ontsteking gaan vervangen kijk goed welke je hebt, omdat je zegt dat je een >94er hebt, kan het zo zijn dat je een K834 moet hebben.

Geplaatst: 02 jun 2010, 12:56
door MX3V6_DH
Helemaal mee eens. Mocht wat Pascal hierboven zegt niet helpen en mocht je een K834 ontsteking hebben dan heb ik nog wel een reserve onsteking van dat type waar je mee mag testen.

Geplaatst: 02 jun 2010, 23:57
door Jorn
een slechte verdeelkap en/of rotor zou al een hoop van de problemen verklaren als ik dat zo lees

Geplaatst: 03 jun 2010, 12:49
door evanuijtert
Bedankt voor de reacties ga er eens mee kijken komende week 8)

Geplaatst: 21 jun 2010, 22:49
door Dikkekobus
brandstofpomp ook niet aant einde van zijn levensduur?