Reduceren uitlaat lawaai in de auto

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Reduceren uitlaat lawaai in de auto

Bericht door BruteFrits »

Sinds kort een RVS uitlaat onder de auto liggen. Volledig RVS incl spruitstuk, katvervanger, achterdemper met l+r uitlaat. De middendemper is er onderuit gegaan en de achterdemper alsmede de sierstukken zijn vervangen door skytune delen. Om de achterdemper te plaatsen is de bak van het reserverwiel eroneruit geslepen en hier een stalen plaat voor terug gelast.
Opzicht wel een leuk geluid, maar voor mij toch wat te hard, en zeker als je in de auto zit wordt je niet goed.

Voor de apk de kat terug geplaats, dit helpt al een beetje maar die gaat er wel weer tussenuit. Middendemper wil ik er toch nog wel tussen hebben al dempt ie maar een beetje.

Er zijn verschillende dempings materialen voor de kofferbak, maar welke dempt het beste (en is niet te zwaar). Iemand een idee?
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vibraflex of bijvoorbeeld de isomat.

http://www.akoestiekwinkel.nl/uitlaatgeluid.html

tsja en het is allemaal op basis van loodbitumen ( iig de vibraflex) en dat weegt wel wat natuurlijk
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Is er niet iets lichters op de markt zoals geluidsdempende wol oid?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

glas of steenwol :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ja dat wil je ook echt in je auto :P :bier:
ruikt/kriebelt ook lekker :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gregory
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:15
Locatie: België

Re: Reduceren uitlaat lawaai in de auto

Bericht door Gregory »

BruteFrits schreef:Sinds kort een RVS uitlaat onder de auto liggen. Volledig RVS incl spruitstuk, katvervanger, achterdemper met l+r uitlaat. De middendemper is er onderuit gegaan en de achterdemper alsmede de sierstukken zijn vervangen door skytune delen. Om de achterdemper te plaatsen is de bak van het reserverwiel eroneruit geslepen en hier een stalen plaat voor terug gelast.
Opzicht wel een leuk geluid, maar voor mij toch wat te hard, en zeker als je in de auto zit wordt je niet goed.

Voor de apk de kat terug geplaats, dit helpt al een beetje maar die gaat er wel weer tussenuit. Middendemper wil ik er toch nog wel tussen hebben al dempt ie maar een beetje.

Er zijn verschillende dempings materialen voor de kofferbak, maar welke dempt het beste (en is niet te zwaar). Iemand een idee?


je wilt meer geluid uit je wagen
koopt een uitlaat
plaats die erop

en nu vind je het te luid gaan
en wil je het geluid verzachten

lol
kun je geen zo'n studio wol gebruiken is ook super isolerend weet
alleen niet hoe het heet
MX-3 1.6 16V '91
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

@gregory
Ach ik begrijp het wel hoor.. het geluid buiten de auto is leuk.. alleen in de auto word het erg versterkt wat met name op de snelweg best vervelend kan zijn. Ik heb hier ook last van dus ben bezig het geluid te isoleren.

Ik wil dus ook vibra- of armaflex of armasound gaan gebruiken i.c.m. noppenschuim. Armaflex/sound is licht en noppenschuim weegt helemaal niks.
Er lag al wat isolatie in de auto maar dit was niet echt goed gedaan en ik wil dit dus over doen en tegelijk m'n versterker wegwerken.

Ik heb een prijs opgave aangevraagd voor ArmaSound RD.. als ik wat hoor laat ik het wel even weten.
Laatst gewijzigd door Remco- op 26 aug 2010, 00:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Variabele silencer wellicht een optie? :roll:
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ik heb laatst een originele einddemper overgenomen van Lenny-V en dat scheelt al een heleboel qua uitlaat herrie

De motorkap bij mij had helemaal geen isolatie en heb ik volgeplakt met bitumen en isolatieplaten met daarop nog eens dat grijze isolatieplaten met noppenschuim.
Dat heeft wel heel veel geholpen bij motorgeluid.

ik zou kijken naar bitumen en echte isolatie platen wat in sloopauto's zit dan kan je dat zo meenemen.

Dat grijze schuim is goed voor lage tonen maar hoge tonen houdt het niet tegen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

ArmaSound Type ASD-120-10 Kost € 16,55 m² excl BTW, Zelfklevend kost € 24,73 m² excl BTW. Dikte is 10 mm. Je hebt ze ook in diktes 6, 15, 20 en 25 mm
Dit is industriële ISO gecertificeerde geluidsisolatie en dit is wat je er mee kan doen (dit is een warmte isolatie toepassing maar een mooi voorbeeld hoe flexibel het spul is):
Afbeelding
Ik hoor nog bij welke distributeur ik het vandaan kan halen, maar volgens mijn contact persoon bij ArmaCell zitten ze in het hele land.

-edit- Ik kan alleen 5x 1 m² bestellen.. dit is een beetje veel voor mij alleen. Als jij of iemand anders ook wat wilt hebben hoor ik het graag.
Plaats reactie