Pagina 1 van 6

KLZE vs KLDE`

Geplaatst: 10 apr 2010, 23:08
door Pat-mx3
Hallo mensen,

Ik heb gezocht maar helaas geen goed antwoord gevonden dus misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben in het bezit van een Mazda MX3 1.8 V6 en ik wil graag een motor swap/upgrade doen.

Nou zit ik dus enorm te twijfelen tussen een KLZE en een KLDE
Mijn bedoeling is hoofdzakelijk lekker snel weg te trekken en niet heel hard te kunnen rijden.
Gewoon lekker de snelste zijn met optrekken en ze voor blijven tot zo'n 100 km/u :)

Wat kan ik dan het beste nemen, een KLDE of een KLZE en is de motorswap bij beide net zoveel werk? en moet je dezelfde dingen vervangen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Patrick

Geplaatst: 11 apr 2010, 10:36
door JForce
klze trekt sneller op en heeft een hogere topsnelheid.

ongv 0-100:

klze 6-6,5s
klde 7-7.5s

de swap lijkt me ongeveer gelijk, ik ga zelf toch voor klze want dan heb je meer waar voor je geld.

klde blokken zijn goedkoper, maar je hebt ook andere luchtmassameter nodig.

klde swap kan goedkoper zijn als je de historie van het blok weet, dan hoef je misschien niet alle riemen, spanrollen enzo toch vervangen.

Geplaatst: 11 apr 2010, 11:50
door Pat-mx3
ok erg bedankt :)

Ik had ergens gelezen dat de KLDE sneller zou optrekken maar dat is dus niet zo :)

bedankt voor het antwoord!

Geplaatst: 11 apr 2010, 11:54
door JForce
http://www.youtube.com/watch?v=sq606mnb99o

zwarte is klze

bij klze is het in het begin moeilijker om goede tractie te krijgen, je moet veel meer kracht op het wegdek krijgen.

maar als je daar mee om kunt gaan trekt de klze echt wel sneller op.

ze hebben niet voor niks meer pk en koppel :P

Geplaatst: 11 apr 2010, 12:02
door RichMX-3
klde nemen als je in de toekomst nog een tubbie erop wil zetten ;)

Geplaatst: 11 apr 2010, 16:17
door WhiteFinish
Ligt helemaal aan je budget.

Een KLZE zit je al snel aan de 2500 euro

Bij een KLDE kan je een blok kopen voor 400-500 + spanrollen etc zit je aan de 1500. Heb je nog 1000 over

Geplaatst: 11 apr 2010, 16:56
door JForce
Uit het FAQ forum

KLZE

* de motor 1150 (kmstand 40.000-60.000)
* inbouw 500
* aangepaste ecu 165
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (0W30) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50

3005,-

KLDE

* de motor 500 (kmstand ???.???-???.???)
* inbouw ?
* aangepaste ecu? chippen?
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (?) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50

????,-

kan iemand dit aanvullen, klde sectie?

en is een racekoppeling nodig? ik wil eigenlijk geen keramische koppeling.

Geplaatst: 11 apr 2010, 18:02
door Pat-mx3
KLDE is dus een stuk goedkoper maar merk je wel een behoorlijk verschil in power met de normale 1,8 v6 motor dan?

Geplaatst: 11 apr 2010, 18:47
door martinenijenhuis
een ze sneller dan een DE hahahahaha :lol: :lol: .....


















Ohja en ik heb bewezen div keren .....waar?? ga maar zoeken ;) ..

Groetjes M&M

Geplaatst: 11 apr 2010, 19:25
door Pat-mx3
Sorry hoor maar zou je een kleine hint kunnen geven misschien?
Geen idee wat ik moet zoeken anders....
Ben wel heel erg benieuwd :)