KLZE vs KLDE`
Moderator: Moderators
KLZE vs KLDE`
Hallo mensen,
Ik heb gezocht maar helaas geen goed antwoord gevonden dus misschien kunnen jullie me helpen.
Ik ben in het bezit van een Mazda MX3 1.8 V6 en ik wil graag een motor swap/upgrade doen.
Nou zit ik dus enorm te twijfelen tussen een KLZE en een KLDE
Mijn bedoeling is hoofdzakelijk lekker snel weg te trekken en niet heel hard te kunnen rijden.
Gewoon lekker de snelste zijn met optrekken en ze voor blijven tot zo'n 100 km/u
Wat kan ik dan het beste nemen, een KLDE of een KLZE en is de motorswap bij beide net zoveel werk? en moet je dezelfde dingen vervangen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Patrick
Ik heb gezocht maar helaas geen goed antwoord gevonden dus misschien kunnen jullie me helpen.
Ik ben in het bezit van een Mazda MX3 1.8 V6 en ik wil graag een motor swap/upgrade doen.
Nou zit ik dus enorm te twijfelen tussen een KLZE en een KLDE
Mijn bedoeling is hoofdzakelijk lekker snel weg te trekken en niet heel hard te kunnen rijden.
Gewoon lekker de snelste zijn met optrekken en ze voor blijven tot zo'n 100 km/u
Wat kan ik dan het beste nemen, een KLDE of een KLZE en is de motorswap bij beide net zoveel werk? en moet je dezelfde dingen vervangen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Patrick
klze trekt sneller op en heeft een hogere topsnelheid.
ongv 0-100:
klze 6-6,5s
klde 7-7.5s
de swap lijkt me ongeveer gelijk, ik ga zelf toch voor klze want dan heb je meer waar voor je geld.
klde blokken zijn goedkoper, maar je hebt ook andere luchtmassameter nodig.
klde swap kan goedkoper zijn als je de historie van het blok weet, dan hoef je misschien niet alle riemen, spanrollen enzo toch vervangen.
ongv 0-100:
klze 6-6,5s
klde 7-7.5s
de swap lijkt me ongeveer gelijk, ik ga zelf toch voor klze want dan heb je meer waar voor je geld.
klde blokken zijn goedkoper, maar je hebt ook andere luchtmassameter nodig.
klde swap kan goedkoper zijn als je de historie van het blok weet, dan hoef je misschien niet alle riemen, spanrollen enzo toch vervangen.
http://www.youtube.com/watch?v=sq606mnb99o
zwarte is klze
bij klze is het in het begin moeilijker om goede tractie te krijgen, je moet veel meer kracht op het wegdek krijgen.
maar als je daar mee om kunt gaan trekt de klze echt wel sneller op.
ze hebben niet voor niks meer pk en koppel :P
zwarte is klze
bij klze is het in het begin moeilijker om goede tractie te krijgen, je moet veel meer kracht op het wegdek krijgen.
maar als je daar mee om kunt gaan trekt de klze echt wel sneller op.
ze hebben niet voor niks meer pk en koppel :P
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Uit het FAQ forum
KLZE
* de motor 1150 (kmstand 40.000-60.000)
* inbouw 500
* aangepaste ecu 165
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (0W30) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50
3005,-
KLDE
* de motor 500 (kmstand ???.???-???.???)
* inbouw ?
* aangepaste ecu? chippen?
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (?) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50
????,-
kan iemand dit aanvullen, klde sectie?
en is een racekoppeling nodig? ik wil eigenlijk geen keramische koppeling.
KLZE
* de motor 1150 (kmstand 40.000-60.000)
* inbouw 500
* aangepaste ecu 165
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (0W30) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50
3005,-
KLDE
* de motor 500 (kmstand ???.???-???.???)
* inbouw ?
* aangepaste ecu? chippen?
* race koppeling 275, nodig?
* waterpomp 110
* spanrollen 220
* riemen 100
* race uitlaatspruitstuk 325
* olie (?) + oliefilter 60
* lagers 50
* klein spul (pakkingen, slangen en dergelijke) 50
????,-
kan iemand dit aanvullen, klde sectie?
en is een racekoppeling nodig? ik wil eigenlijk geen keramische koppeling.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten