nu heeft een collega me geholpen met starten en sloeg die ook gelijk aan.
ik heb een stukje gereden en was eerst al geiriteerd vanwege het feit dat ik zo dom was geweest dat ik me lampen aan had laten staan en me radio niet meer goed af gesteld was en de tijd niet meer goed stond..

echter had ik gelijk al het idee dat die soort anders reed qua opbouw in toeren, niet schokkend anders maar voor me gevoel minder. toen even stationair in zijn vrij laten draaien.
net als altijd als die warm is draaide die stationar in zijn vrij rond de 700 toeren. echter toen ik hem in zijn 1 zette schoet de toerenteller naar de 1500 a 1700 toeren omhoog en schommelde wat terug net boven de 1100 toeren.
normaal als die koud is en ik hem start draaid die even 2000 toeren en zakt die langzaam iets af en als die warm is netjes ongeveer 1000 in zijn versnelling en rond de 700 toeren in zijn vrij.. als de motor nog warm is en ik start hem na een tijdje is dit het zelfde en draaid die dus netjes op de zelfde toerentallen.
ik deed nu als test de motor dus even uit en starte hem weer om te kijken of dit wel normaal ging. nu schoot de toerenteller gelijk naar de 2500 toeren en zakte die terug naar ongeveer 2100 toeren en heb ik de auto dus uitgezet.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt of een verklaring hier voor? ik zal morgen ochtend kijken of dit nog steeds het geval is.
Hoop dat jullie dit verhaal snappen want het is nogal omslachtig maar hoop dat dit duidelijk genoeg is en iemand mij kan helpen
Grt Robin.