vloerbedekking verwijderen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

vloerbedekking verwijderen

Bericht door pitbullfm »

Ik had een vraag of iemand ervaring heeft met het vloerbedekking te verwijderen, hoe het allemaal vast zit.

heb namelijk veel vocht problemen in mijn mxje en mijn vloerbedekking door en door nat onder de stoelen en bij de achterbank.

Nu wil ik het vloerbedekking eruit halen zodat het nu eindelijk buiten kan drogen en zodat ik de bodem kan bekijken of er ergens een gat in zit waar het water door komt.
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

iemand?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het is behoorlijk wat werk, maar eigenlijk is het gewoon goed kijken hoe het zit, het tapijt zit niet gelijmd dus hij kan er gewoon uit.

Stoelen, achterzitting, middentunnel en de plastic instaplijsten eruit dan heb je het meeste gehad, onder de bijrijders stoel nog de abs computer.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Onder bij het stuur(schutbord), zit een plastic kap, die moet je ook wat los draaien, want daar zit het bekleding klem onder. Ook moet je de 4 bouten onderaan het stalen frame van het middenconsole losdraaien, want daar zit ook het bekleding klem onder. Dit is wel vrij gemakkelijk los te trekken, maar bij terug plaatsen moet je het alsnog los hebben, om alles weer strak erin te krijgen.

Achter het middenconsole, zit de vloerbedekking aanelkaar, dit kun je gewoon doorknippen, want het ziet er niks meer van bij terugleggen.
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

Bericht door Zuupmeister »

heb je soms een dakraam? misschien is 1 van de water afvoer slangetjes wel los. er zit in elke hoek van de auto een slangetje die door de carroderie naar buiten loopt
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

dat heb ik wel ja, waar kun je dat slangetje zien lopen dan of moet je wat loshalen, het meeste heb ik nat onder de bestuurders stoel en bij de achterbank waar je je voeten neerzet is het tapijt doorweekt
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Dan moet je het hemeltje eruit halen, dan zie je 4 slangen, 2 naar achteren, en 2 na voren. Deze kun je dan loskoppelen en doorblazen met luchtdruk. Daarna terugplaatsen en bundelbandjes, of kleine slangeklemmetjes erop zetten. Snap niet waarom ze dat vanuit de fabriek niet gedaan hebben.

Mag wel ff wat werk zijn, het hemeltje eruit, maar een natte binnenkant houden is ook niks.
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

ik zal het eens proberen bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

vandaag vloerbedekking eruit gehaald en ligt nu lekker te drogen buiten het water lekt er uit haha.

gelijk door de wasstraat gereden en de auto goed van boven en onder laten wassen maar geen water naar binnen zien komen, de bodem is ook nog helemaal gaaf en ook de wielkasten. wel zie ik iets water lekker bij de achterklep op de bovenkant van de achterbank, maar dit is niet veel en aan de passagierskant (welke droog was) en dan lekt het water achter het plastic maar ik heb geen water onder het bankje etc.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Toch zou ik het hemeltje eruit halen, zoveel werk is het niet.

Wat eraf moet;

a-stylen, zonnekleppen, dat optildingetje voor oude mensen aan de bijrijderskant, het frame(afwerkstrip) bij het opendak van het hemeltje en b-stylen. Dan zit hij nog helemaal acheraan met 3 drukkers vast op het plafon, dit moet je ff voorzichtig los halen. Mocht je ze per ongeluk eraf scheuren, dan ff met lijmpistool weer op het hemeltje vast lijmen.

Als je alles gedemonteerd hebt, behalve die 3 drukkertjes, dan blijft hij op z'n plaats door de deurrubbers. Op dat moment kan je het beste met 2 personen zijn. De ene ondersteund de achterkant, de andere maakt m'n vrij van de deurrubbers. Daarna rustig achterlant lostrekken(daar zitten die 3 drukkertjes)
Plaats reactie