Pagina 1 van 1

brandstofdruk

Geplaatst: 06 apr 2010, 23:10
door Zuupmeister
weet iemand toevallig wat de brandstofdruk is van een KL-DE? ik weet wel dat die van een 1.8 tussen de 5 en 6.5 bar moet zijn. maar is dat hetzelfde als bij een 2.5 v6?
hebben er bij de crosswagen met de 2.5 waarschijnlijk te veel druk op staan want de auto loopt beroerd en zuipt met volle teugen! want je kunt overduidelijk de onverbrande benzine ruiken.

we zijn de aanzuig van de losse brandstofpomp aan het afkijnpen geweest en toen begon de auto beter te lopen.
de auto heeft eerder goed gelopen maar na een andere tank plaatsen is de aanzuig vergoot. en pomp nu volgens de gegeven 8 bar en dat is net te veel :D... er moet dus een brandstof druk regelaar tussen maar op hoeveel bar moeten we hem dan afstellen....???

Geplaatst: 07 apr 2010, 14:09
door Dikkekobus
tot 6 bar is veels te veel. mischien dat je de brandstofpomp bedoelt die heeft wel iets van 5 bar. maar de inspuiting moet ongeveer op 3-3.5 bar staan.

Geplaatst: 07 apr 2010, 16:28
door RichMX-3
idd, de exacte druk weet ik niet voor je.
Maar als je injectoren 6 bar inspuiten gaat er binnekort iets goed mis.
Kan ook haast niet want neem aan dat je computer ingrijpt bij een te hoge druk.

Oftewel je krijgt fuelcut, computer meet te hoge druk en gooit de inspuiting plat.

Geplaatst: 07 apr 2010, 16:48
door Zuupmeister
hmm mooi vreemd want het boekje van mazda zegt 5 - 6.5 kijk maar:

hierhttp://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/F2/92_F2-115.gif

maar het kan goed kloppen hoor want als we de aanvoer smoren dan loopt de auto stukken beter, dus ff opzoek naar een brandstof regelaar

Geplaatst: 08 apr 2010, 16:10
door RichMX-3
tis volgens mij niet zo vreemd dat ze 4.1 tot 6.3 bar opgeven.
dat is druk van je benzine pomp en dat staat weer los van de druk van je inspuiting, tenminste als je een regelaar er tussen hebt zitten.
Als je een grote fuelpomp erin zet die lekker veel druk opvoert naar je blok dan is het niet zo raar dat deze erg rijk gaat lopen.
Naar mijn idee drukregelaar ertussen en dan de dynobank op ! kan je em perfect afstellen.

Geplaatst: 08 apr 2010, 16:38
door Zuupmeister
ok super! hij is al op zoek naar een goede regelaar.... het is de auto van een vriend van mij.

wil zien dat ik in men eigen auto de originele brandstofpomp gebruik. heb ik in ieder geval de goede druk en liters. de originele tank mag niet blijven zitten. dat zou ook niet helemaal goed komen denk ik.

het slimste zou zijn denk ik om de brandstofdrukregelaar te plaatsen voor de gallerij of niet? of erna?

Geplaatst: 08 apr 2010, 18:30
door Dikkekobus
zit standaard al een eindrukregelaar aan het einde van je inlaatrail (brandstofcarousel) het dat ding rond potje zit geschroefd op je inlaatrail bij de retour slang, is niet verstelbaar.

Geplaatst: 08 apr 2010, 20:43
door Zuupmeister
jah klopt. denk dat die gewoon de hoeveelheid brandstof niet meer aan kon dus de druk moet omlaag en dan gaan de liters ook omlaag want de maken de aanzuig kleiner van de pomp

Geplaatst: 24 jul 2010, 13:41
door kiyamizio
komt die brandstof drukregelaar tussen uitgang pomp en injectie rail