brandstofdruk

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

brandstofdruk

Bericht door Zuupmeister »

weet iemand toevallig wat de brandstofdruk is van een KL-DE? ik weet wel dat die van een 1.8 tussen de 5 en 6.5 bar moet zijn. maar is dat hetzelfde als bij een 2.5 v6?
hebben er bij de crosswagen met de 2.5 waarschijnlijk te veel druk op staan want de auto loopt beroerd en zuipt met volle teugen! want je kunt overduidelijk de onverbrande benzine ruiken.

we zijn de aanzuig van de losse brandstofpomp aan het afkijnpen geweest en toen begon de auto beter te lopen.
de auto heeft eerder goed gelopen maar na een andere tank plaatsen is de aanzuig vergoot. en pomp nu volgens de gegeven 8 bar en dat is net te veel :D... er moet dus een brandstof druk regelaar tussen maar op hoeveel bar moeten we hem dan afstellen....???
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

tot 6 bar is veels te veel. mischien dat je de brandstofpomp bedoelt die heeft wel iets van 5 bar. maar de inspuiting moet ongeveer op 3-3.5 bar staan.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd, de exacte druk weet ik niet voor je.
Maar als je injectoren 6 bar inspuiten gaat er binnekort iets goed mis.
Kan ook haast niet want neem aan dat je computer ingrijpt bij een te hoge druk.

Oftewel je krijgt fuelcut, computer meet te hoge druk en gooit de inspuiting plat.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

Bericht door Zuupmeister »

hmm mooi vreemd want het boekje van mazda zegt 5 - 6.5 kijk maar:

hierhttp://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/F2/92_F2-115.gif

maar het kan goed kloppen hoor want als we de aanvoer smoren dan loopt de auto stukken beter, dus ff opzoek naar een brandstof regelaar
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tis volgens mij niet zo vreemd dat ze 4.1 tot 6.3 bar opgeven.
dat is druk van je benzine pomp en dat staat weer los van de druk van je inspuiting, tenminste als je een regelaar er tussen hebt zitten.
Als je een grote fuelpomp erin zet die lekker veel druk opvoert naar je blok dan is het niet zo raar dat deze erg rijk gaat lopen.
Naar mijn idee drukregelaar ertussen en dan de dynobank op ! kan je em perfect afstellen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

Bericht door Zuupmeister »

ok super! hij is al op zoek naar een goede regelaar.... het is de auto van een vriend van mij.

wil zien dat ik in men eigen auto de originele brandstofpomp gebruik. heb ik in ieder geval de goede druk en liters. de originele tank mag niet blijven zitten. dat zou ook niet helemaal goed komen denk ik.

het slimste zou zijn denk ik om de brandstofdrukregelaar te plaatsen voor de gallerij of niet? of erna?
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

zit standaard al een eindrukregelaar aan het einde van je inlaatrail (brandstofcarousel) het dat ding rond potje zit geschroefd op je inlaatrail bij de retour slang, is niet verstelbaar.
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

Bericht door Zuupmeister »

jah klopt. denk dat die gewoon de hoeveelheid brandstof niet meer aan kon dus de druk moet omlaag en dan gaan de liters ook omlaag want de maken de aanzuig kleiner van de pomp
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

komt die brandstof drukregelaar tussen uitgang pomp en injectie rail
Plaats reactie