Pagina 1 van 1

KL47 ECU op KLZE?

Geplaatst: 28 mar 2010, 21:31
door Dikkekobus
rij nu al een poosje in me mx-3tje rond met een klze erin, nou kwam ik gister tot de conclusie dat ik niet de volle 200 pk heb. ben een beetje wezen strunen en zag dat er een kl47 ecu aan hing.

en naar mijn weten is deze ecu voor een klde en niet een klze.

dus mijn vraag is heeft dit invloed op het vermogen en het koppel?

Geplaatst: 29 mar 2010, 20:52
door WhiteFinish
Ja, de ecu en je vaf kunnen namelijk niet met elkaar communiceren (voor zover het een je50 vaf is).

Tevens zijn je vris punten anders en volgens mij ook je brandstoftafel.

Geplaatst: 30 mar 2010, 00:22
door Dikkekobus
ik een JE 50 vaf en heb het idee dat ie veels te rijk loopt, hij zuipt ook om het leven 1op6 met normaal rijden

Geplaatst: 30 mar 2010, 16:44
door joosie86
Jah je verliest best wel wat .

Ik heb zelf dezelfde combinatie getest.

Als je een kl31 ecu of (goeie chip ) in een k8 ecu neemt zal je merkbaar meer vermogen hebben.

gr

Geplaatst: 30 mar 2010, 19:39
door WhiteFinish
Dat is ook het probleem waarom ie zo rijkt loopt.

JE50vaf moet met een k8 ecu (al dan niet gechipt) of met een KL31/36 ecu

JE02 vaf (als ik het nr goed heb, in ieder geval klde) moet ook met een kl47 of kl05 ecu.

Als je deze door elkaar haalt loopt je motor een stuk slechter dan ie zou kunnen lopen.

Geplaatst: 01 mei 2010, 14:49
door Mazdarati MX-6
De kl47 ecu zit normaal in de xedos 9 ik weet dat sommige xedos 9 auto's ook de je-50 gebruiken maar weet niet welke combo.
Alleen de kl47 ecu komt bijna niet voor en kan ook nergens info vinden hier over .
Het kan zijn dat deze misschien al gechipt is met een andere chip die de je-50 gebruikt

Een je-50 of kl02 lmm op een verkeerde ecu merk je snel genoeg .
De motor loopt niet tot helemaal niet stationere en als hij loopt dan rijd hij voor geen meter .

Maar de ecu zegt helemaal niks met welke lmm je moet rijden maar de chip.

Ik zelf heb een tijdje met een je-50 en kl05 ecu gereden met een kl36 chip .
De ecu maakt niks uit maar wel welke chip je gebruikt .

De kl05 en k8 ecu (Niet alle K8 ecu's) hebben de zelfde printplaat .

En nu rij ik weer met een je-50 met (K8 ecu) kl36 chip .

Maar ik heb verschillende topic's gezien over je ecu probleem .
Schroef de ecu eens open en kijk eens of er een andere chip in zit .
Misschien dat ze de ecu al hebben gechipt met een kl31 of kl36 chip .

Een stock ecu loopt normaal niet te rijk .

Geplaatst: 02 mei 2010, 02:26
door Dikkekobus
heb nu een echte kl31 en merk dat ie nu beter loopt en iets harder trekt, maar ik heb nog steeds het idee dat ik geen 200 pk heb. heb ook me powerfilter met een orginele vervangen, injectoren zijn vandaag in een ultasoonbad geweest. dus morgen (straks) ff testen. wat wel de zwakke punten zijn in mijn setup , bougiekabels verrot, meer dan 20 koHm weerstand en verotte bougie's (2 hittegraden 5 en 6). brandstofcarrousel druk te laag, benzinepomp twijfel geval, gasklepsensor staat ook niet helemaal optijd en ontsteking niet volledig optijd. verder is alles super (compressie enz enz.)

Geplaatst: 02 mei 2010, 09:34
door Mazdarati MX-6
Ik denk als je eerst alle problemen verhelpt die je zelf op noemt dat je motor straks een heel stuk beter loopt .

Als je tps al niet goed staat dan ziet je ecu al de verkeerde waardes en dat gaat ook ten koste van je vermogen.

Ik denk als je de max pk's wild hebben dat je dan een chip moet nemen .
Hier in nederland zullen wij nooit de volle 200 krijgen met een stock kl31/36 ecu .
Wij gebruiken een lagere octaan brandstof dan de japaners .

Geplaatst: 03 mei 2010, 01:40
door Dikkekobus
ja daar ben ik ook al druk mee bezig gister injectoren in het ultrasoon bad getiefd auto loopt nu een stuk beter en trek een stukje sneller op vandaag spinde die nog van de 2 naar de 3 dus word al iets beter, morgen (straks) de tps afstellen.

ik tank trouwens altijd 98