Pagina 1 van 3

chiptuning

Geplaatst: 24 mar 2010, 00:00
door mx3hoogeveen
hallo ik heb een vraag.
Mijn mazda mx3 1.8 v6 begint pas echt op te trekken bij circa 3700 toeren
is dit normaal?
en hoe kan ik er voor zorgen dat hij maar blijft door trekken en niet pas bij 3700 toeren?
ik zat te denken aan chiptuning.
maar ik had ook begrepen van de ecu weer resetten ofzoiets
heeft iemand hier ervaring mee en hoe het in zijn werk gaat?
ik zou graag wat willen horen
alvast bedankt
jeffrey

Geplaatst: 24 mar 2010, 06:59
door JForce
ja dat is normaal, komt door het vris systeem.

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=776

je kan de vris timing verlagen zodat de kleppen eerder open gaan. iemand anders heeft dat hier ook gedaan weet zo even niet wie.

Geplaatst: 24 mar 2010, 14:37
door PascalMX3
Koop een golf met een petje, en je kan lekker scheuren onder in de toeren.

Bij japanse blokken ligt meestal het max koppel verder boven in de toeren, dan bij een duits blok.

Geplaatst: 24 mar 2010, 17:37
door JForce
lol een petje :mrgreen: (maar wel waar, zodra er een brulpijp onder zit heeft de bestuurder een petje)

of n diesel

Geplaatst: 24 mar 2010, 18:27
door Hiwo
ik heb wel positieve ervaring met rangen van de ecu, toerenverloop word beter...
chippen zou ik niet doen, veel te duur :shock:
en ja, onder de 3700 doen ze gewoon niet veel ;)

Geplaatst: 24 mar 2010, 18:44
door The-Xtreme_Mazda
chippen zou ik zelf niet doen je wint er bijna niks mee ik heb zelf een 1998 en dat schijnt bijna niet te doen zijn er je wint er bijna niks mee maar dat is wat ik heb gehoud bij de chiptuning bedrijf

bij de 1991 tot 1994 a 1995 modellen win je iets maar ook niet veel het scheint ook iets makkelijker te chippe te zij dan de modellen vanaf de 1995

maar het is eigen keuze :mrgreen: :bier:

mvg michael

Geplaatst: 24 mar 2010, 19:14
door MentaleJelleMx-3
japanners zijn toerenvreters :D oftewel japanners zijn hoogtoerige motoren. Hoogtoerige motoren leven ook langer :P tenzij je er debiel mee omgaat zoals vol gas als de motor koud is :D

Waarom denk je dat japanse onderdelen zo duur zijn, het gaat bijna niet kapot.. en vind je van duitse/franse merken bijvoorbeeld heel veel en stukken goedkoper, dit omdat het vaker kapot gaat dus vaker geproduceerd dus goedkopere productie kosten dus een lager eind prijs :D

haha golf en petje :P dat klopt echt. Kleine theorie van mij, ze wouden liever een japanner maar kochten een goedkope golf en zetten een petje op om niet snel herkend te worden :P haha

Geplaatst: 24 mar 2010, 19:23
door JForce
Hiwo schreef:ik heb wel positieve ervaring met rangen van de ecu, toerenverloop word beter...
chippen zou ik niet doen, veel te duur :shock:
en ja, onder de 3700 doen ze gewoon niet veel ;)


waar kan je tegenwoordig nog rangen?

Geplaatst: 24 mar 2010, 20:52
door Hiwo
JForce schreef:
Hiwo schreef:ik heb wel positieve ervaring met rangen van de ecu, toerenverloop word beter...
chippen zou ik niet doen, veel te duur :shock:
en ja, onder de 3700 doen ze gewoon niet veel ;)


waar kan je tegenwoordig nog rangen?


Enige die ik weet is :

Vanwijk Car-engineering
tel nr. 0646-291576
Energieweg 11A Alphen a/d Rijn

Geplaatst: 24 mar 2010, 21:03
door mx3hoogeveen
oke dan laat ik chippen achterwege dan moet ik maar effe flink gaan sparen voor een klze curved neck(circa 3500 euro bij jeroentje) maar rangen betekent gewoon dat ze de ecu weer gaan resetten ofzo?
maar als ik die vris systeem ga veranderen is dat dan niet slecht voor het motorblok?
ik denk dat ik het gewoon zo laat en gewoon ga sparen voor een klze blok want ik wil niet teveel prutsen met dit motorblok hij slurp wel veel olie moet ik zeggen maar voor de rest rijd me auto super lekker en zit goed op de weg;)