chiptuning

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

mx3hoogeveen schreef:oke dan laat ik chippen achterwege dan moet ik maar effe flink gaan sparen voor een klze curved neck(circa 3500 euro bij jeroentje) maar rangen betekent gewoon dat ze de ecu weer gaan resetten ofzo?
maar als ik die vris systeem ga veranderen is dat dan niet slecht voor het motorblok?
ik denk dat ik het gewoon zo laat en gewoon ga sparen voor een klze blok want ik wil niet teveel prutsen met dit motorblok hij slurp wel veel olie moet ik zeggen maar voor de rest rijd me auto super lekker en zit goed op de weg;)



http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5665&highlight=rangen
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

van wijk deed dat toch niet meer.

idd beter sparen voor een ander blok, dan onnuttige dure dingen doen die enkele pk's opleveren.

Spruitstuk, intake, uitlaat en alle niet motorische onderdelen kan je natuurlijk wel doen dat kan je weer meenemen naar de toekomstige klze.

ik weet weer wie btw:

BruteFrits schreef:Ik heb mijn VRIS kleppen wel een andere timing gegeven (standalone ecu), ze gaan bij mij een stuk eerder open. Dit resulteert in een geleidelijkere opbouw van je vermogen, je hebt je vermogen eerder beschikbaar maar je mist de duw in je rug bij de 4000 en 5000 toeren (vris 1 en 2).


maar ik vind die duw juist mooi. Rustig rijden naar 3500 toeren en dan gas geven :mrgreen:

maar ik vind ook dat je onder in de toeren genoeg koppel hebt. tenminste ook al schakel ik vroeg ik trek altijd veel sneller weg dan de gemiddelde auto.
Laatst gewijzigd door JForce op 24 mar 2010, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

mjah is al weer n tijd geleden dat ik er ben geweest.. maar de site is er nog
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

JForce schreef:van wijk deed dat toch niet meer.

idd beter sparen voor een ander blok, dan onnuttige dure dingen doen die enkele pk's opleveren.

Spruitstuk, intake, uitlaat en alle niet motorische onderdelen kan je natuurlijk wel doen dat kan je weer meenemen naar de toekomstige klze.

ik weet weer wie btw:

BruteFrits schreef:Ik heb mijn VRIS kleppen wel een andere timing gegeven (standalone ecu), ze gaan bij mij een stuk eerder open. Dit resulteert in een geleidelijkere opbouw van je vermogen, je hebt je vermogen eerder beschikbaar maar je mist de duw in je rug bij de 4000 en 5000 toeren (vris 1 en 2).


maar ik vind die duw juist mooi. Rustig rijden naar 3500 toeren en dan gas geven :mrgreen:

maar ik vind ook dat je onder in de toeren genoeg koppel hebt. tenminste ook al schakel ik vroeg ik trek altijd veel sneller weg dan de gemiddelde auto.


merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Hiwo schreef:merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo


dunno, maar als ik gewoon snel optrek, acceleert ie mooi geleidelijk.

maar als ik even stil houd op 3500 toeren, en dan gas vol in trap voel ik wel degelijk een "duw".

met het bestelbusje waar ik ook wel es in rijd (75pk) is het heel anders.
dan druk ik het pedaal tot de vloer en gebeurt er bijna niks :clown:
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

JForce schreef:
Hiwo schreef:merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo


dunno, maar als ik gewoon snel optrek, acceleert ie mooi geleidelijk.

maar als ik even stil houd op 3500 toeren, en dan gas vol in trap voel ik wel degelijk een "duw".

met het bestelbusje waar ik ook wel es in rijd (75pk) is het heel anders.
dan druk ik het pedaal tot de vloer en gebeurt er bijna niks :clown:


aahh zo , ja dat heb ik ook haha.. altijd leuk om 50 in de 3 te rijden en dan ff het gas induwen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

ja als ik in de 2 50 rij en gas geef krijg ik ook wel een beste duw in de rug dus dan zit het wel goed met mijn blokkie:P
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

haha ja dan al helemaal :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

ja heerlijk gevoel alleen ik heb binnenkort een wedstijd tegen een maatje van me die heeft een renault 5 gt turbo(120 pk)dus effe kijken hoe dat gaat denk dat hij eerste stuk sneller is maar dat ik hem later inhaal(hoop ik)hahaha heeft iemand dit al geprobeerd met een 1.8 v6?
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Kun je vergeten.
Tenzij je ver over het snelheidslimit wil gaan!
Maar tot de 130 hou je hem zeker niet bij.
Plaats reactie