Vocht in de altezza's

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Vocht in de altezza's

Bericht door WhiteFinish »

Aangezien ik er zelf ook weer last van heb ben ik benieuwd of iemand een permanente oplossing heeft?

De een zegt meerdere gaatjes boren.
De ander zegt goed afkitten. (waar afkitten? plastic kap+ unit) achterkant unit etc...

Wellicht dat we eens een goede FAQ hiervan kunnen maken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

jah ik heb er ook last van, maar aan 1 kant.

de ene is echt waterdicht gekit. helemaal geen vocht.

de andere was niet niet goed gekit, toen gaatjes geboord.
nu zit er wel es vocht in, maar dat trekt dan wel weer weg.

in theorie is ventileren het beste, om het vocht te verdrijven.
maar als er geen vocht inzit hoeft het ook niet eruit.

als je vocht op je ramen hebt zet je de blazers aan met warme lucht; dus warme lucht door de unit kunnen blazen, via het kachel systeem een dergelijk systeem maken. 8)

maar goed das ook niet permanent, het is alleen een versneld verdampings proces.
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Ik heb er ook heel erg last van en bij mij gaat het er niet uit.. :(
Ook is bij de rechter unit de reflector losgelaten, dus mijn Altezza's moeten een keer open, maar geen idee hoe. Toentertijd heb ik me al laten vertellen door de unit te verwarmen in de oven, maar dat past niet bij onze combi magnetron. Dus is er een andere optie?
Mazda MX-3 2.5L V6
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

same here! hardnekkig vocht
MX-6 2.0 '95
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

ik had er last van, toen gaatjes geboord, hielp op een gegeven moment ook niet meer.

toen in de oven gedaan, losgehaald, schoongemaakt, gespoten en weer opnieuw gekit (volgens mij de geboorde gaatjes ook weer dichtgemaakt)

daarna geen last meer van gehad
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Sicaflex 221 is the solution! :) Het naatje(tussen het "glas" en de lamp zelf) goed opvullen met sica, daarna ff afstrijken, 24 uur laten drogen en klaar..........
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

en hoelang rij je nu al zonder vocht in de lampen? en waar krijg je dat spul waar je het over hebt?
MX-6 2.0 '95
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik heb begin 2007 black altezza's gekocht, en die had ook het vochtprobleem. Ik heb toen een gaatje geboord, in de oven gelegd, en toen rond om met sicaflex gekit en het gaatje ook weer dichtgemaakt. Tot en met mei 2008 geen last weer gehad. Nu staat de auto alweer 2 jaar stil, wegens nieuwe paintjob, opbouw, audio etc en heb er nu smoked altezza's in, die heb ik wederom afgekit met sicaflex.

Sicaflex 221 kun je kopen bij de automaterialenzaak. Kijk ff goed achterop de witte label, dat er BLACK opstaat, want aan de buitenzijde zie je niet welke kleur het is.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

sicaflex is goed spul ja !

en idd allebeste oplossing is gewoon de kappen eraf, oude laag verwijderen, nieuwe kitrand, kap (transparante) weer erop en goed laten uitdrogen.

Vergeet niet dat kou van buiten en de warmte van je lampjes binnen in de unit eventueel ook zou kunnen leiden tot condens vorming.

Mijne waren ook "vocht dicht" maar met erge kou en continue brandende verlichting kreeg ik heeeeeeeeeeeeeeeele lichte condens.

Eventuele oplossing zou dan weer ledlampjes zijn, geven geen tot weinig warmte.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Daar zou je best weleens gelijk in kunnen hebben Rick.
Het kit wat er tussen zit, is net een soort kauwgom, dus zeer rekbaar. Door uitzetting en werking(warmte en kou) kan er al snel een klein lekje ontstaan.

Sicaflex is daarin tegen weer hard, en kan minimaal uitzetten en/of krimpen. Zolang ik nog geen vocht weer heb icm sicaflex, hou ik het eerst daarbij......
Plaats reactie