toerenteller, tachometer.

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

toerenteller, tachometer.

Bericht door JForce »

hey ik heb hier nu een digitale tacho.

Nu moet ik volgens de handleiding, de groene draad aansluiten bij de verdelerkap negative. Welke van de 5 moet ik daar van hebben?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je kan de tacho draad ook binnen pakken van achter je klokken
weer niet precies meer welke draad het was ( misschien iemand anders wel.)
maar kan je wel zeggen dat het beter is deze gewoon binnen te pakken.
maar waarom heb je een extra toeren tellen gekocht als ik zo brutaal mag zijn ?
je hebt er toch al eentje?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

bramx3 schreef:je kan de tacho draad ook binnen pakken van achter je klokken
weer niet precies meer welke draad het was ( misschien iemand anders wel.)
maar kan je wel zeggen dat het beter is deze gewoon binnen te pakken.
maar waarom heb je een extra toeren tellen gekocht als ik zo brutaal mag zijn ?
je hebt er toch al eentje?


ik heb al ff gesearched, en het moet de blauw/gele zijn. Maar ik had hem eigenlijk liever direct uit de motor das makkelijker aansluiten.


en wat de extra toeren teller betreft, daar zij een aantal reden voor.

1. ik heb liever een tacho op ooghoogte.

2. ik moet mijn apiller vullen, (daar komt nog olietemp en volt. meter bij. Die andere dingen vind ik niet echt belangrijk (air/fuel enz.))

3. Ik wil even kijken of de originele nog wel correct is, aangezien ik daar tellenplaten opgezet heb. Het toerental was daarna iets anders geworden dacht ik verschil van 200rpm.

4. digitaal vond ik wel mooi
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

punt 3 kan eigenlijk niet. Je haalt namelijk je signaal van dezelfde bron ;)

Kijk eens in het Faq gedeelte of ik wat over MSD window switches heb gepost (volgens mij wel) daar staat ook in wat de tacho draad is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

WhiteFinish schreef:punt 3 kan eigenlijk niet. Je haalt namelijk je signaal van dezelfde bron ;)


ja dat klopt maar je zit toch te kloten aan die naald. die ging bij het installeren alle kanten op. Dus ik dacht dat het klokje zelf ook niet geheel correct kon zijn. of zie ik dit nu verkeerd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je naald is correct. Het enige wat verschoven kan zijn is de tellerplaat zelf. Maar aangezien deze ook gecentreerd wordt door middel van 2 schroefjes verwacht ik niet erg veel afwijking.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

WhiteFinish schreef:Je naald is correct. Het enige wat verschoven kan zijn is de tellerplaat zelf. Maar aangezien deze ook gecentreerd wordt door middel van 2 schroefjes verwacht ik niet erg veel afwijking.


of de tellerplaat is niet geheel gelijk? het is eigenlijk 1 voor een 1.6 volgens mij redline 6500 rpm.
zit er verschil tussen de v6 en de 4cyl?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

jups.
de 1600 kan niet zover de toeren in als de 1800
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

bramx3 schreef:jups.
de 1600 kan niet zover de toeren in als de 1800


ja, maar volgens mij staan de rpm 1000-8000 op dezelfde plek als de v6.
heb ze nooit naast elkaar gehad maar dat lijkt iig wel zo.

@whitefinish, ik kan geen artikel vinden over MSD
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ik ben er nu achter gekomen dat de tellernaalden soms aanlopen, dus misschien klopt het daardoor niet.


hoeveel rpm draait jullie mx-3 @ 120 km/h?
Plaats reactie