elektra werkt niet meer

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

elektra werkt niet meer

Bericht door JForce »

ik heb die stekker van de deur los gehad, bestuurderskant. en weer terug gezet.

Maar nu werkt niks meer aan de binnenkant: binnenverlichting, radio en centrale deurvergrendeling werkt niet meer.

De lichten, het tellerhuis en blazers werken wel.

what going on?

edit: de room fuse is kapot, room lijkt me kamer: dus de hele binnenkamer van de mx ?
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Yep, binnenverlichting, radio en nog wat dingen komen vanaf 15A ROOM
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

oke dan zal ik daar even nieuwe voor halen.

vraag me af waarom hij doorgebrand is.

ik ben bezig met het inbouwen van cv op afstand maar ik heb nog niks aangesloten.

alleen maar kabels doorgevoerd, daarom moest die stekker los.

het los en weervastzetten van een stekker zou de zekering niet moeten laten doorbranden, dacht ik zo.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Nee, normaal zou er niets mogen doorbranden. Dus check ff alles goed na. Het lampje in het slot, en de deurvergrendeling zitten ook op ROOM, dus dan moet daar ergens kortsluiting in zitten.

Ook niet per ongeluk wat draden beschadigd?

Sjor wat aan de bos draden, na het plaatsen van de nieuwe zekering. Mocht er niets gebeuren, dan hopen dat het toeval is.......
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja ik heb er wel wat aan die draden zitten trekken. Wat een *** stekker is dat daar tussen die deur. :P

ik moest ook nog een gat boren in de stekker voor die draden, op een lege plek. maar ik heb geen andere dingen geraakt. tenzij het door statische elektriciteit is overgesprongen van de accuboormachine. als dat uperhaupt kan.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik weet er alles van die mooie stekker :evil: Maar ik met een kleine soldeerbout, de gaten wat opgerekt, zodat ik de speakerkabels er door kreeg.

De zekering ROOM brand niet zomaar door, dus er moet wel iets beschadigd zijn. Kijk die bos draden ff goed na.....
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

niks te zien, nieuwe zekering en alles is ok. misschien ben ik met de tempmeter (buitentemp aftermarket van vorige eigenaar gaat eruit) tegen metaal aangekomen?
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Oke, beter alles ff goed nagekeken, dan achteraf ellende :)

Mijn zekering ROOM is vandaag doorgebrand :clown: Was ff aan het meten op de contactpunten boven de zekeringkast, om te kijken welke draden ik moest hebben voor m'n ccfl's, die onder de dash komen, en schoot net ff door met de multimeterpen. Lekker voor de rug trouwens, een halfe dag onder de dash liggen.....
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

{offtopic} mischien stomme vraag, maar wat zijn ccfls ?
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

ccfl's zijn een soort van miniatuur TL-lampen. Lijkt wel een beetje op neon. Er zitten geen lampjes meer in m;n hemeltje(strak gemaakt), tja en ik wil wel wat licht als ik de deur open doen bij donker. Ik heb vanalles gehad, en kwam op ccfl's uit, omdat dit het meest egaal licht geeft.
Plaats reactie