Lekkend dakraam Webasto Top Slider 2
Moderator: Moderators
Lekkend dakraam Webasto Top Slider 2
Beste mensen,
Ben net nieuw op dit forum en heb sinds kort een Mx-3 in mijn bezit. Dit is een rode uit 1993. Rijdt geweldig!
Moet nog wel aardig wat aan gebeuren, maar voor de rest ben ik er hardstikke blij mee.
Hier zit (helaas) een dakraam van Webasto in dat lekt. Nu heb ik uit wanhoop hem dicht moeten kitten(Sikaflex), maar dat heeft geen effect gehad. Heb namelijk nog steeds lekkage. Nu heb ik zitten lezen over afvoerslangen en dergelijke, over de rubbers en dergelijke. Maar kom er niet helemaal uit.
- Weet iemand of op dit raam afvoerslangen zitten, want las op een ander forum dat de top slider 2 dat dus NIET heeft?
- Weet iemand ook waar bijvoorbeeld het lek nog meer zou kunnen zitten en of dat zelf makkelijk is op te lossen? (Of dat ik naar een service point moet om het te laten nakijken, waar waarschijnlijk aardige kosten aan zitten verbonden).
mvg
Ian
Ben net nieuw op dit forum en heb sinds kort een Mx-3 in mijn bezit. Dit is een rode uit 1993. Rijdt geweldig!
Moet nog wel aardig wat aan gebeuren, maar voor de rest ben ik er hardstikke blij mee.
Hier zit (helaas) een dakraam van Webasto in dat lekt. Nu heb ik uit wanhoop hem dicht moeten kitten(Sikaflex), maar dat heeft geen effect gehad. Heb namelijk nog steeds lekkage. Nu heb ik zitten lezen over afvoerslangen en dergelijke, over de rubbers en dergelijke. Maar kom er niet helemaal uit.
- Weet iemand of op dit raam afvoerslangen zitten, want las op een ander forum dat de top slider 2 dat dus NIET heeft?
- Weet iemand ook waar bijvoorbeeld het lek nog meer zou kunnen zitten en of dat zelf makkelijk is op te lossen? (Of dat ik naar een service point moet om het te laten nakijken, waar waarschijnlijk aardige kosten aan zitten verbonden).
mvg
Ian
:D
Volgens mij is dat een spoilerdak (opent over het dak heen open gaat, ipv plat in het dak, zoals af fabriek). Volgens mij kunnen die alleen lekken bij de aansluiting met het autodak en langs de rubber afdichtstrip onder de glasplaat. Meestal hebben deze daken geen aparte afvoer.
Tip: haal de trimshell (de kunststof afwerking aan de binnenzijde) eens los en zet een tuinslang op het dak. Dan zie je snel genoeg waar hij lekt.
De dealers kan je op de Webasto site vinden. Daarnaast hebben ze ook een inbouwstation in Kampen (bij het NL hoofdkantoor van Webasto).
Succes ermee!
Tip: haal de trimshell (de kunststof afwerking aan de binnenzijde) eens los en zet een tuinslang op het dak. Dan zie je snel genoeg waar hij lekt.
De dealers kan je op de Webasto site vinden. Daarnaast hebben ze ook een inbouwstation in Kampen (bij het NL hoofdkantoor van Webasto).
Succes ermee!
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Dat gaat een duur grapje worden, ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij
waren de vloer, stoelen en middenconsole na een regen/sneeuwbui nat. Ik ben
toen naar een Webasto dealer gegaan om het te laten maken: € 200 ,- !!!
Dan wordt je raam geheel eruit gehaald, alle oude resten worden eruit gehaald,
Nieuwe (betere) strips worden erin geplakt en dan wordt het er weer in gezet.
Volgens de monteur had niets geholpen omdat de rubbers die erin zaten plat
waren gedrukt en door de jaren heen heeft het zo de vaste vorm
aangehouden. Dit was het enige wat hij kon doen.
Nu werkt alles naar behoren!
waren de vloer, stoelen en middenconsole na een regen/sneeuwbui nat. Ik ben
toen naar een Webasto dealer gegaan om het te laten maken: € 200 ,- !!!
Dan wordt je raam geheel eruit gehaald, alle oude resten worden eruit gehaald,
Nieuwe (betere) strips worden erin geplakt en dan wordt het er weer in gezet.
Volgens de monteur had niets geholpen omdat de rubbers die erin zaten plat
waren gedrukt en door de jaren heen heeft het zo de vaste vorm
aangehouden. Dit was het enige wat hij kon doen.
Nu werkt alles naar behoren!

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Tussen het autodak en het schuifdak zit meestal een schuimrubber-achtige strip met een soort kit die niet uithardt. Daardoor scheurt het niet tijdens het wringen. Bij een oud dak kan die kit echter wel uitgedroogd zijn, waardoor lekkage ontstaat.
Ik denk dat het ook wel zelf opnieuw te kitten is (als dat inderdaad de oorzaak is), maar bij de dealer weet je zeker dat het goed gebeurt.
Ik denk dat het ook wel zelf opnieuw te kitten is (als dat inderdaad de oorzaak is), maar bij de dealer weet je zeker dat het goed gebeurt.
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
-
- Co-Pilot
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54
das balen, TIP voor mensen die een dakraam willen plaatsen in de auto, niet doen:P
Dit gaat altijd lekken na verloop van tijd(kan jaren zijn), dit omdat het gat in het dak handmatig wordt uitgezaagd(gesneden).Pasvorm nooit perfect.(a fabriek natuurlijk gelaserd dus pasvorm 99,9%)
Als je dakje plaatst wordt het gekit, altijd mooi in het begin, maar na een tijd zal dit lekken ivm poreusheid en scheurtje in de kit.
Beste wat je zou kunnen doen, dakje eruithalen alle kit verwijderen en schoonmaken, screenbond(Womi) (dit is een hechtingprimer voor kit) en ruitenkit opnieuw aanbrengen.
Dit gaat altijd lekken na verloop van tijd(kan jaren zijn), dit omdat het gat in het dak handmatig wordt uitgezaagd(gesneden).Pasvorm nooit perfect.(a fabriek natuurlijk gelaserd dus pasvorm 99,9%)
Als je dakje plaatst wordt het gekit, altijd mooi in het begin, maar na een tijd zal dit lekken ivm poreusheid en scheurtje in de kit.
Beste wat je zou kunnen doen, dakje eruithalen alle kit verwijderen en schoonmaken, screenbond(Womi) (dit is een hechtingprimer voor kit) en ruitenkit opnieuw aanbrengen.
Me a like Mx-3