Xenon doet het wel / niet / half HELP ME!!

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Xenon doet het wel / niet / half HELP ME!!

Bericht door jeroidMX3 »

geachte leden,
ik zit met een probleem met mijn xenonverlichting
als ik afentoe aan het rijden bent valt ineens gewoon zomaar mn voorverlichting uit, en dan ineens spontaan weer aan en soms doet 1 lamp het wel, en de ander niet en als ik ze dan uit / aan schakel doen ze het ineens of alle twee wel, of blijven ze alle twee uit.
net uit mn werk deden ze het weer super, en nu ik net wil wegrijden......doen ze het weer niet.

wie helpt mij met dit probleem!!
Wie laag wil zijn, moet omrijden
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Kijk eens of er wel voldoende massa is en of er misschien een los of slecht contactje tussen zit.
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

zou kunnen,
dacht zelf aan mn lichtschakelaar
Wie laag wil zijn, moet omrijden
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

De xenon is deze direct op het huidige (H4 stekker) lichtsysteem aangesloten ?

Kan zijn dat via deze weg te weinig stroom getrokken kan worden. Door de + direct van de accu naar de lampen via een relais aan te sluiten kan je dit probleem wellicht oplossen.

Greetz Brutus
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

Brutus schreef:De xenon is deze direct op het huidige (H4 stekker) lichtsysteem aangesloten ?

Kan zijn dat via deze weg te weinig stroom getrokken kan worden. Door de + direct van de accu naar de lampen via een relais aan te sluiten kan je dit probleem wellicht oplossen.

Greetz Brutus

geen idee of het direct is aangesloten brutus, zou ik aan yence moete vragen.

maar bedankt voor je hulp, ik ga er dit weekend aan werken.
Wie laag wil zijn, moet omrijden
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Oke succes daarmee.

Mocht het zo zijn dat het op mijn beschreven manier is aangesloten dan kun je alleen nog de massa controleren ( de - dus) mocht deze ook goed zijn dan kan het zijn dat je belasten defect zijn.

Dit laatste lijkt me sterk want dan zouden ze allebei ineens defect zijn geworden...

Of is dit probleem maar bij een lamp.

Als allerlaatste optie kan het ook nog je lichtschakelaar zijn. Als je deze aanraakt/beetje beweegt krijg je dan ook storing in je verlichting ? Als dit zo is dan hoef je niet langer verder te zoeken natuurlijk.

Succes ermee.

Greetz Brutus
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

mijn ervaring met xenon:

lage accuspanning kan het probleem zijn, dan krijgen de voedingskastjes voor de xenon te weinig spanning en dan schakelt ie gewoon het licht uit.(dit kan ook bij 1 gebeuren omdat ie dan genoeg spanning overheeft voor de ander)
als dat het niet is, meestal voedingskastje kapot.
Me a like Mx-3
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

@Jeroen: De xenon is er pas in gekomen nadat ik de auto verkocht heb, dus heb geen idee hoe het aangesloten is.
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

Yence schreef:@Jeroen: De xenon is er pas in gekomen nadat ik de auto verkocht heb, dus heb geen idee hoe het aangesloten is.

dan zal ik mn schoonbroer moeten raadplegen :)
Wie laag wil zijn, moet omrijden
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

Brutus schreef:Oke succes daarmee.

Mocht het zo zijn dat het op mijn beschreven manier is aangesloten dan kun je alleen nog de massa controleren ( de - dus) mocht deze ook goed zijn dan kan het zijn dat je belasten defect zijn.

Dit laatste lijkt me sterk want dan zouden ze allebei ineens defect zijn geworden...

Of is dit probleem maar bij een lamp.

Als allerlaatste optie kan het ook nog je lichtschakelaar zijn. Als je deze aanraakt/beetje beweegt krijg je dan ook storing in je verlichting ? Als dit zo is dan hoef je niet langer verder te zoeken natuurlijk.

Succes ermee.

Greetz Brutus

maar het is wel zo dat mijn stadslampjes het wel gewoon doen, het is echt alleen de Xenon die het nu sinds 2 dagen compleet niet meer doet. had afentoe wel eens dat maar 1 lamp het deed, en als ik dan uit/aan schakelde dat ze het dan of wel deden allebei, of allebij niet. of dat, als ik tijdens het rijden door een bocht reed, of over een hobbeltje, ze ineens uitschoten terwijl de schakelaar gewoon op aan stond. of dat ik schakelaar op aan had staan, en de lichten het niet deden, en ik dan over een hobbel rijdt, dat ze dan ineens wel aangingen...
Wie laag wil zijn, moet omrijden
Plaats reactie