[Starten] Auto start nu helemaal niet meer
Moderator: Moderators
[Starten] Auto start nu helemaal niet meer
Zoals de titel al zegt; Mijn mazda MX-3 V6 slaat niet aan bij het gewoon starten.
Wat altijd werkt is even het gas een duw geven,
dan is het draaien, lopen. Helemaal niks aan het handje meer.
Bij de vorige eigenaar zijn rotor/verdeelkap vervangen.
Ik ben nu nog druk bezig op de zoekfunctie (20 pags aan resultaten),
maar hoop dat jullie me ergens heen kunnen wijzen (de oplossing,
of een ander topic).
Morgen ga ik de storingen uitlezen, maar het zou fijn zijn als ik wat
specifieke zoekpunten heb, dat zoekt makkelijker.
Alvast danku!
Wat altijd werkt is even het gas een duw geven,
dan is het draaien, lopen. Helemaal niks aan het handje meer.
Bij de vorige eigenaar zijn rotor/verdeelkap vervangen.
Ik ben nu nog druk bezig op de zoekfunctie (20 pags aan resultaten),
maar hoop dat jullie me ergens heen kunnen wijzen (de oplossing,
of een ander topic).
Morgen ga ik de storingen uitlezen, maar het zou fijn zijn als ik wat
specifieke zoekpunten heb, dat zoekt makkelijker.
Alvast danku!
Laatst gewijzigd door Pointy op 30 apr 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
WhiteFinish schreef:Startmotor kapot?
Startmotor draait gewoon mooi rond, geen onregelmatig geluid.
Stationair is..rond de..800-900 toeren denk ik zo.
De injectoren had ik ook over na gedacht, maar zodra de motor draait, dan draait hij zonder morren. Ik ga nu eerst de auto af poetsen en daarna de OBD maar uitlezen. Sowieso later vandaag even langs iemand met een garage voor een pre-APK.
Nogmaals bedankt! Zodra ik weet wat het is post ik het hier

EDIT: net even gestart en een rondje gereden. Motor bleef 1500 toeren draaien, stationair. Even uitgezet en opnieuw gestart..vervolgens 700-800 toeren stationair.
Foutmeldingen: 4 (nokkenassensor), 24 (Feedback system (right)), 41 Solenoid valve VRIS1
Zo, even een bescheiden kickje. Auto is nu alweer een tijdje in mijn bezit en rijdt heerlijk.
Alleen nog steeds dat startprobleem! Nu heb ik het (hopelijk) herleidt tot de nokkenassensor (is dit nu de 6-polige of de 3-polige stekker??). Deze heb ik ook al gevonden bij iemand voor 49Euro en wordt morgen hopelijk opgestuurd.
Nu heb ik er nog een mooie bij gekregen: Op de "koude" motor krijg ik last van Idle Hunting (alsof je stoer staat te gassen bij het stoplicht), is dit tevens te wijten aan de nokkenassensor? En geldt dit ook voor nr. 24 (lambdasensor, schutbord)?
ps. Foto's van de auto heb ik nog niet. Stiekem omdat ik eerst mijn CarPC af wil hebben (hij is al deels ingebouwd, puur wachten op touchscreen gedeelte
) Die komen zodra de boel fijn in de lak zit ed..
Alleen nog steeds dat startprobleem! Nu heb ik het (hopelijk) herleidt tot de nokkenassensor (is dit nu de 6-polige of de 3-polige stekker??). Deze heb ik ook al gevonden bij iemand voor 49Euro en wordt morgen hopelijk opgestuurd.
Nu heb ik er nog een mooie bij gekregen: Op de "koude" motor krijg ik last van Idle Hunting (alsof je stoer staat te gassen bij het stoplicht), is dit tevens te wijten aan de nokkenassensor? En geldt dit ook voor nr. 24 (lambdasensor, schutbord)?
ps. Foto's van de auto heb ik nog niet. Stiekem omdat ik eerst mijn CarPC af wil hebben (hij is al deels ingebouwd, puur wachten op touchscreen gedeelte


Idle hunting bleek het gevolg te zijn van het water in mijn koelingssysteem (tijdelijke oplossing na een gescheurde radiatorslang). Nieuwe slag + koelvloeistof en het probleem was weg.
Krijg ik vandaag, na een maand wachten, eindelijk het bestelde onderdeel van een sloper..verkeerde nokkenassensor..
Krijg ik vandaag, na een maand wachten, eindelijk het bestelde onderdeel van een sloper..verkeerde nokkenassensor..
