Pagina 1 van 2

Hulp gevraagd want ik word gek

Geplaatst: 18 jan 2010, 23:36
door Defect
Hey mensen, ik heb met mijn mx3 (1.8 V6) het volgende probleem: Auto begint bij 2 tot 3000 rpm te schokken en valt vervolgens stil. Het rare is dat als ik dan de koppeling in trap of hem in z'n vrij zet, hij zich als het ware hersteld en net niet stilvalt. Nog vreemder is het dat ie in z'n vrij nergens last van heeft. Er komt wel een dikke witte rookwolk uit de uitlaat.

Het volgende heb ik zelf al gedaan:

Bougies vernieuwd
Bougie kabels vernieuwd
Alle vacuum-slangen gecontroleerd
OBD uitgelezen (foutcode 02 Crank Angle Sensor, Ne Signal).
Zou kunnen kloppen want ik kan geen weerstand meten, blijft 0.00 Ohm.
ECU-reset, waarschijnlijk al zo'n 30 keer, maakt geen enkel verschil

Nu is mijn vraag; worden bovenstaande problemen veroorzaakt door de kapotte krukas sensor, of is er meer kapot? Misschien iets waar geen foutcode voor is, zoals een overleden ontsteking ofzo iets?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.

Geplaatst: 18 jan 2010, 23:46
door PaTjE
als die sensor geen/weinig gegevens zend.... zou ik die eerst maar eens gaan vervangen, zou het probleem wel is kunnen zijn :mrgreen:

Geplaatst: 19 jan 2010, 00:06
door Defect
OK, dan ga ik die morgen eerst maar eens bestellen denk ik. Ik vond het alleen vaag dat het begonnen is met een beetje haperen en in een periode van ong. 5 dagen is het veel erger geworden, ik kan nu niet normaal rijden. En fietsen is ook niet echt mijn favo bezigheid. Maar in ieder geval bedankt voor zover.

Geplaatst: 19 jan 2010, 06:54
door bramx3
is die witte rook gewoon condens ( rook door de kou ? )
of witte rook in de drant van een kapotte kop pakking ?

Geplaatst: 19 jan 2010, 11:14
door Defect
Rook in de vorm van benzine die niet verbrand. Koppakking is niet kapot die is paar weken geleden nog vervangen. Net als de waterpomp en dynamo. De rook stinkt ook naar benzine.

Ik weet het, het zijn vage "klachten". Voor het eerst in 2 jaar dat er iets serieus kapot is aan de mazda.

Ik heb net de sensor al besteld, dus hopen dat dat het probleem is.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:11
door martinenijenhuis
Ik zou idd ook voor een krukas sensor gaan.
Immers is dat ook wat je bij het uitlezen te zien krijgt.

Groetjes M&M

Geplaatst: 20 jan 2010, 18:41
door Dikkekobus
stotteren in houden kwalmen en stinken naar benzine geeft meestal aan dat er iets met de inspuiting is. Controleer je injectoren eens, eventueel heb ik nog een complete inlaatrail liggen van een k8 die zeker weten goed is.

Als de krukas sensor stuk is weet ie ook niet wanneer die moet inspuiten. daar kan dit drama ook door komen, maar of het daardoor zo heftig is betwijfel ik.

vervang eerst die sensor, is het dan nog steeds k**te kan ik je bijna met zekerheid zeggen dat het de injectoren zijn.

fietsen is idd k*t, vooral met dit weer.

suc-6

Geplaatst: 21 jan 2010, 12:37
door DJ_MIKE
het zou ook nog je cat kunnen zijnheb dit zelf ook gehad

Geplaatst: 21 jan 2010, 13:42
door Defect
Waarschijnlijk is de catalysator in orde, k weet ook niet hoe ik dit kan controleren. Maar als de cat verstopt zit zou hij toch ook niet starten (lijkt mij)??? Want in zijn vrij doet hij wel normaal, en als je gaat rijden gaat hij niet boven de 3K RPM.

Maar hoe controleer ik de catalysator? Gewoon uitlaat er af halen?

Misschien is de sensor morgen binnen, dan weet ik meer.

Geplaatst: 21 jan 2010, 18:43
door DJ_MIKE
ik heb 6 maande met en bijna verstopte kat gereden.
kwam er achter toen ik de uitlaat er af haalde en me cat zo leeg kon schudden.

ik zeg niet dat dit meten het probleem is .
andere dingen zijn het vakker maar cat is wel makelijk te controleeren.
haal hem even los en kijk of je hem niet kan leeg schudden dan heb je dat ook uit gesloten