Opening luchthapper voorkant of achterkant?
Moderator: Moderators
Opening luchthapper voorkant of achterkant?
Paar vrienden van mij zijn bezig met de nieuwe motorkap om de luchthapper erin te lassen enzo. Nu is het volgens één van hen beter om de opening van de luchthapper naar achteren in plaats van naar voren te plaatsen. Dus in plaats van dat hij koude lucht naar binnen zuigt hij warme lucht naar buiten zuigt. Ook zou dat een hoop vuiligheid en water schelen.
Wat is nou beter?
(vraag me nu ineens af of dit nou onder optisch of motorische tuning behoort :P)
Wat is nou beter?
(vraag me nu ineens af of dit nou onder optisch of motorische tuning behoort :P)
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
bramx3 schreef:bij jou is het geval zo dat er een luchthapper op moet omdat je intake te hoog is ?
ik zou de opening van de luchthapper aan de achterkant houden
is net wat je maat zegt, dat de rotzooi en het water beter buiten blijft
en toch heb je je extra ventilatie .
Ja inderdaad de motorkap kan niet dicht zonder de luchthapper.
front mount intercooler, dan kun je bij de lucht happer ideaal een olie cooler plaatsenDennis_MX3 schreef:Naar mijn weten word een luchthapper gebruikt om koude lucht op de intercooler te krijgen.
Vandaar dat het gat naar voren zit.
Veel imprezas met een een front mount intercooler laten de luchthapper daarom ook vervallen omdat die dan geen nut meer heeft.


voorkant wordt gebruikt om koude lucht in te laten.(zuurstofrijker)
Achterkant (bij het raam dus) wordt gebruikt om de warme lucht van onder de moterkap van het motorblok goed af te voeren.
Wat weer veel scoobies hebben, is dat de standaard intercooler(fabriek) boven aan het blok zit, bij het schutbord dus, daardoor zit daar de luchthapper, en heb je de roosters aan de zijkanten voor afvoer van de warme lucht.
Met aftermarket intercoolers gaan ze 99% in de voorbumper ivm de grote hoeveelheid koude lucht die er dan wordt gevangen en dan heb je alleen maar afvoer nodig in kap bovenin als je dus snel van je warme lucht afwilt.
Achterkant (bij het raam dus) wordt gebruikt om de warme lucht van onder de moterkap van het motorblok goed af te voeren.
Wat weer veel scoobies hebben, is dat de standaard intercooler(fabriek) boven aan het blok zit, bij het schutbord dus, daardoor zit daar de luchthapper, en heb je de roosters aan de zijkanten voor afvoer van de warme lucht.
Met aftermarket intercoolers gaan ze 99% in de voorbumper ivm de grote hoeveelheid koude lucht die er dan wordt gevangen en dan heb je alleen maar afvoer nodig in kap bovenin als je dus snel van je warme lucht afwilt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
ben benieuwd :D
je gaat nu dus puur voor koude luchttoevoer en geen afvoer ?
mocht je nog een afvoerend gedeelte willen maken vergeet dan ook niet dat zo'n luchthapper die je er nu op hebt zitten andersom moet he, met de opening naar het raam.
je gaat nu dus puur voor koude luchttoevoer en geen afvoer ?
mocht je nog een afvoerend gedeelte willen maken vergeet dan ook niet dat zo'n luchthapper die je er nu op hebt zitten andersom moet he, met de opening naar het raam.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
RichMX-3 schreef:ben benieuwd :D
je gaat nu dus puur voor koude luchttoevoer en geen afvoer ?
mocht je nog een afvoerend gedeelte willen maken vergeet dan ook niet dat zo'n luchthapper die je er nu op hebt zitten andersom moet he, met de opening naar het raam.
Remco- schreef:...
Ik ben overtuigd. De opening moet voor mijn auto aan de raam kant.
...


Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.