Fullsize chip's

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

oke dus als ik mijn k838 probeer te laten chippen en het werkt niet dan is die ecu niet meer te gebruiken dus.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ja wel hoor .
Als de nieuwe chip niet werkt dan gaat de oude er weer terug in .(Wel nieuwe chip maar de zelfde data)
Alleen dan zit die wel in een stocket .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

heb desnoods nog wel een k819 ecu voor je
wel 1 met een volle plaat :p
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

volle plaat, daar zijn geen chips voor van klze.

maar als ik gewoon terug kan dan laat ik hem chippen, als de KL-31 + KL-01 ontsteking niet werkt bij mij.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

jah vraag gewoon aan iemand of die wil langskomen ofzo met zijn kl31 ecu dan weet je het zeker en moet je niet voor nix liggen chippen
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

eerst maar eens klze kopen :P
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

kan je trouwens de kl31/36 ook chippen? :mrgreen:

aangezien ik de deal rond heb en er een kl31 bij een curved neck zit.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Dat kan wel ja .
De stock vris tijden zijn anders dan die van de chip .

De chip die ik heb heeft de curvedneck tijden .
Alleen scheelt dat niet zo heel veel kwa vermogen .

Wat ik wel ondervonden heb is dat de kl31 chip erg rijk loopt bij WOT (Vol gas).
Dus een fpr is wel aan te raden .

Ik heb ook een chip voor de kl02 lmm en die loopt iets beter kwa AFR .(Iets armer)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja dat ik ook gehoord maar kan je in de chip niet aanpassen dat hij minder rijk loopt?

en een kl36 is die het zelfde? want die kan ik ook nog krijgen.(kopen)

en wat voor chip heb je dan nu in je eigen, waarmee je afr 13,8 haalt?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De chip die ik eerst had was een kl31 chip met longneck vris tijden .
Daarmee had ik 156 whp en een AFR van 11,9 bij WOT.
Dus veel te rijk.

Daarna de fullsize ZE chip voor de longneck .
Daarmee had ik 168 whp en en AFR van 13,8 en een piek van 14,1 .
Dus veel te arm .

Het probleem bij de kl31 chip was dat hij zich zelf verzoop in hogere toeren waardoor ik vermogen verloor.
Onderin was de kl31 veel sterker dan de fullsize chip .

Ik kan de fuelmaps wel veranderen maar iedere auto rijd er anders op .
Ik kan wel de maps veranderen maar zonder dyno weet ik niet wat jou motor doet .
Bij de dyno was er nog een club lid en die had met de zelfde ecu en chip een AFR van 13,3 a 13,4 .

Dus het beste is om een FPR te gebruiken zodat je de AFR zelf kan afstellen .
Kan zo maar zijn dat de chip in jou auto een veel betere AFR heeft dan mijne .
Dus het beste is een fpr .
De ZE's schijnen het beste te lopen rond de 13,1 .
En dat kan goed kloppen als ik naar mijn uitdraai kijkt .
De kl31 liep onderin netjes rond de 13,1 en de fullsize chip rond de 13,7 .
Dus er valt nog wat vermogen te halen voor mij .
Als ik zo kijk op de side van probetalk dan zijn er mensen die 10 whp pakken door alleen een fpr .

De kl31 en de kl36 zijn de zelfde chip .
Het enige verschil is dat de kl31 voor de AT is en de kl36 voor de MT .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 17 okt 2010, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie