DB89

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ah that's sucks kerel! Hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt!

Is altijd een gelukskwestie zo een examen, je hebt geen invloed op het verkeer en wat ze gaan doen he.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Vandaag ff lkkr bezig geweest met een 2kg brandblusser in de kofferbak, precies rechts in een hoek gemonteert, neemt bijna geen plaats in en veiligheid voor alles he, ik zou niet willen dat het gebeurdt met mn mazda maar voor de zekerheid, en we hadden er toch nog een paar staan dus waarom dan niet.

Ben blij met het resultaat, ik zal binnnekort foto's maken

Groetjes Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

hoop voor jou dat t geen poedereblusser is.

zo ja, laat maar lekker branden.

poederblusser is t slechtste wat dr is om een brandje mee te blussen, het tast namelijk alle electrische onderdelen flink aan.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

dat is maar gedeeltelijk waar.

als je een brandje heb onder de motorkap, kun je maar beter blussen, ook met een poederblusser. Niets doen is alleen maar slechter.

Wel gewoon de brandweer laten komen, mocht je in staat zijn geweest om het zelf te blussen, vraag dan of ze de boel nog ff willen schoonspuiten. Als je de poeder laat zitten dan gaat het idd alles aanvreten. Dus gelijk na de brand lekker de boel schoon spuiten.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

niet helemaal waar.

dat poeder krijg je nooit meer eruit ook niet met schoonspoelen waarbij je gelijk je motor onder t water krijgt met kromtreken ed van dien.

komt poeder in aanraking met electrische delen hoe kort dan ook kun je dr vanuit gaan dat je dat onderdeel moet vervangen.

en in geval van de motor vooral de v6 van de mx kun je na t blussen met poeder gewoon je auto vaarwel zeggen. schuim is een veel betere oplossing.

als ik een brand krijg in de mx en heb alleen een poederblusser tot mn beschikking laat ik m gaan.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

het is idd een poederblusser en ik weet dat dat de elektronica aantast maar hij is uit voorzorg, en als ik em gebruik zorg ik wel dat ik uit de buurt blijf van elektronische delen indien dat kan.

maar bedankt voor de opmerkingen en tips ;)

groetjes Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Afgelopen daagies lkkr bezig geweest, ventilatierooster heb ik eruit gehaaldt, met wat beschadigingen helaas, want ik d8 dat het lipje aan de onderkant zat, bleek dus boven te zitten, maargoed niet gescheurd of wat dan ook aleen wat braampjes aan de roosters.

Die heb ik dus gister in de primer gezet en Glanzend zwart gespoten, dat het toch iets afsteekt maar toch ook niet opvalt, ik d8 eerst nog aan donkergrijs maar uiteindelijk toch voor zwart gegaan, straks nog een paar lagen vernis eroverheen en het gaat helemaal mooi glimmen.

En daarnet nog mn versnellingspook ingekort
Draad tappen met een snijmoer tot het dikkere gedeelte oude draad eraf zagen en de pookknop iets afgehaald anders paktte de draad niet, en is nu dus 2 a 3cm korter, en schakeld al een stuk prettiger.

Groetjes Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Even een vraag tussendoor, Hoe maak je de middelste ventilatierooster los, voordat ik die ook beschadigdt.

ik ga ervan uit dat het ook met 2 lipjes aan de bovenkant zit, maar als iemand een antwoord heeft, bedankt ;)

Edit :
Hoe monteer je de roosters weer, ik heb het geprobeert maar het metalen lipje blijft niet achter dat randje zitten
Laatst gewijzigd door DB89 op 03 jan 2008, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Onder je ventilator roostertje zit een kap rond je verwarmingbediening. Die moet je los halen. En dan zitten er 2 moertjes onder tegen je ventilator roostertje geschroefd
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Hoe monteer je de Roosters weer ?, ik krijg ze er niet meer terug in, het metale lipje wil niet terug 'klikken' .

Alvast harstikke bedankt

Groetjes Daniel
Afbeelding
Plaats reactie