Pagina 7 van 10

Geplaatst: 29 okt 2006, 00:52
door turbulence
ik ben ten einde raad.. :cry:

vanavond de krukassensor vervangen, en wat denk je... nog steeds niet goed ( @ m&m sorry dat ik aan jullie getwijfeld heb)

het gekke was, toen ik die nieuwe sensor erop had zitten en ik wegreed klonk het eerst allemaal wel goed, en reed het ook weer goed...

echter na 500meter rijden ofzo begon ie al weer slecht te lopen, het is net alsof de ECU iets probeert recht te trekken wat niet goed is, en dat ie daardoor haast in een noodloop gaat...

ga morgen even kijken of er nog wat foutcodes uit te trekken zijn...

als dit ook niks oplevert dan gaat ie voor de rest van de winter het hok in voor wat serieus werk...

Geplaatst: 29 okt 2006, 10:04
door WhiteFinish
Heb je nu wel al de bobine vervangen?? Hier kan het ook goed aan liggen

Geplaatst: 29 okt 2006, 12:05
door turbulence
WhiteFinish schreef:Heb je nu wel al de bobine vervangen?? Hier kan het ook goed aan liggen


ik heb die andere sloop ontsteking uit elkaar gehaald, en daaruit de bobine gehaald, ook dit mocht niet helpen...

en ik heb die splinternieuwe ontsteking ook nog he, en de bobine die daarin zit zal toch wel goed zijn.. :cry:

Geplaatst: 29 okt 2006, 16:52
door turbulence
heb net ff de foutcodes eruit getrokken..

er kwam er eentje uit... Code 5... Knocksensor..

nu staat mij bij dat deze sensor toch het motorgeluid ''leest'' en dat ie aan de hand daarvan checked of de verbranding goed gaat. als dit niet goed is past ie daarop de onsteking aan...

hoe kan dit invloed hebben op het gedrag van de motor?

even de sensor los gehaald, en zonder die aangesloten reed ie al weer stuk beter...

echter valt ie nog steeds uit boven de 4000 toeren met mn oude ontsteking...

Geplaatst: 30 okt 2006, 19:23
door martinenijenhuis
knocksensor? bedoel je pingel sensor?

Groetjes M&M

Geplaatst: 30 okt 2006, 20:02
door turbulence
ja die bedoel ik inderdaad...

die sensor die op die mooie plaats zit tussen de 2 cilinderbanken in..

Geplaatst: 30 okt 2006, 21:28
door martinenijenhuis
Als die sensor stuk is blijft de motor wel lopen, misschien(ik denk
dat je niet eens merkt) minder mooi maar hij blijft aan.

Groetjes M&M

Geplaatst: 30 okt 2006, 23:02
door turbulence
martinenijenhuis schreef:Als die sensor stuk is blijft de motor wel lopen, misschien(ik denk
dat je niet eens merkt) minder mooi maar hij blijft aan.

Groetjes M&M


nou, ik merk wel duidelijk verschil in motor tussen de situatie MET sensor en ZONDER sensor...

met de sensor erop loopt ie echt brak, heel onregelmatig stationair, en bij rijden hikt ie heel erg en mist ie duidelijk een heleboel vermogen...

zonder de sensor is dit helemaal voorbij.. stationair loopt ie redelijk strak dan, en tijdens rijden heb je de vermogensdip niet meer...

Geplaatst: 31 okt 2006, 18:14
door marcel v6
Dus valt ook niet meer uit bij de 4000 toeren.

Geplaatst: 31 okt 2006, 18:37
door turbulence
marcel v6 schreef:Dus valt ook niet meer uit bij de 4000 toeren.


ja, dat dus nog wel :cry:

het begint allemaal steeds moeilijker te worden...

kijk aan de ene kant heb ik het er echt meegehad, en breng ik hem direct het liefste naar de mazda garage..

maarja, dan zijn we straks een kapitaal verder misschien, en voor dat zelfde geld kan ik net zo goed de motor er helemaal uittrekken en er een ander voor terugplaatsen nadat ik alle lopende bekabeling heb nagekeken..

dat is natuurlijk makkelijker te doen zonder de motor er tussenin..

maarja, dan loop je weer het risico dat ie hetzelfde probleem dan alsnog heeft en dan ben je weer terug bij af...