ontsteking kapot icm raar geurtje?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik ben ten einde raad.. :cry:

vanavond de krukassensor vervangen, en wat denk je... nog steeds niet goed ( @ m&m sorry dat ik aan jullie getwijfeld heb)

het gekke was, toen ik die nieuwe sensor erop had zitten en ik wegreed klonk het eerst allemaal wel goed, en reed het ook weer goed...

echter na 500meter rijden ofzo begon ie al weer slecht te lopen, het is net alsof de ECU iets probeert recht te trekken wat niet goed is, en dat ie daardoor haast in een noodloop gaat...

ga morgen even kijken of er nog wat foutcodes uit te trekken zijn...

als dit ook niks oplevert dan gaat ie voor de rest van de winter het hok in voor wat serieus werk...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je nu wel al de bobine vervangen?? Hier kan het ook goed aan liggen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Heb je nu wel al de bobine vervangen?? Hier kan het ook goed aan liggen


ik heb die andere sloop ontsteking uit elkaar gehaald, en daaruit de bobine gehaald, ook dit mocht niet helpen...

en ik heb die splinternieuwe ontsteking ook nog he, en de bobine die daarin zit zal toch wel goed zijn.. :cry:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heb net ff de foutcodes eruit getrokken..

er kwam er eentje uit... Code 5... Knocksensor..

nu staat mij bij dat deze sensor toch het motorgeluid ''leest'' en dat ie aan de hand daarvan checked of de verbranding goed gaat. als dit niet goed is past ie daarop de onsteking aan...

hoe kan dit invloed hebben op het gedrag van de motor?

even de sensor los gehaald, en zonder die aangesloten reed ie al weer stuk beter...

echter valt ie nog steeds uit boven de 4000 toeren met mn oude ontsteking...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

knocksensor? bedoel je pingel sensor?

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ja die bedoel ik inderdaad...

die sensor die op die mooie plaats zit tussen de 2 cilinderbanken in..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Als die sensor stuk is blijft de motor wel lopen, misschien(ik denk
dat je niet eens merkt) minder mooi maar hij blijft aan.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martinenijenhuis schreef:Als die sensor stuk is blijft de motor wel lopen, misschien(ik denk
dat je niet eens merkt) minder mooi maar hij blijft aan.

Groetjes M&M


nou, ik merk wel duidelijk verschil in motor tussen de situatie MET sensor en ZONDER sensor...

met de sensor erop loopt ie echt brak, heel onregelmatig stationair, en bij rijden hikt ie heel erg en mist ie duidelijk een heleboel vermogen...

zonder de sensor is dit helemaal voorbij.. stationair loopt ie redelijk strak dan, en tijdens rijden heb je de vermogensdip niet meer...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Dus valt ook niet meer uit bij de 4000 toeren.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

marcel v6 schreef:Dus valt ook niet meer uit bij de 4000 toeren.


ja, dat dus nog wel :cry:

het begint allemaal steeds moeilijker te worden...

kijk aan de ene kant heb ik het er echt meegehad, en breng ik hem direct het liefste naar de mazda garage..

maarja, dan zijn we straks een kapitaal verder misschien, en voor dat zelfde geld kan ik net zo goed de motor er helemaal uittrekken en er een ander voor terugplaatsen nadat ik alle lopende bekabeling heb nagekeken..

dat is natuurlijk makkelijker te doen zonder de motor er tussenin..

maarja, dan loop je weer het risico dat ie hetzelfde probleem dan alsnog heeft en dan ben je weer terug bij af...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie