Marcel_Mx-3's interieur topic

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

aggressor schreef:
Marcel_mx3 schreef:
tupke schreef:whahahah , denk dat me er een de nek om zou draaien .... :mrgreen:

maar idd errug mooi geworden kerel .
vooral dat kapje van de kofferklep .

ik ga je niet kopiëren , maar ga wel dat kapje in gedachte houden voor als ik binnen in ga vertimmeren :lol:


Dat kapje is nu juist wat je mag kopiëren haha das reclame ;)


lijkt mij wel leuk :mrgreen: heb je de mal nog????


Nee wel de lettertype's

Ik heb eerst de letters van mazdamx-3.nl uitgeprint, uitgeknipt, overgetrokken, uitgesneden (wederom uit schilderstape), gespoten, bijgewerkt met penseeltje.

De kleine letters heb ik uitgesneden uit een plakfolie, (een soort zelf klevende kaft-folie dus waar je boeken mee kaft ofzo.. ).
Dat ging overgens beter als het schilders tape.
Alleen moest ik daarna met het penseeltje de gaatjes van de P de D enz even maken door er was zilver op te stippen.

En dan uiteraard dik in de lak
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ziet er knap uit !!!
maar heb een vraagje over je dakhemel. komt die bekledingslijm niet door je stof door want ik ben eens langs autowinkel gewest voor lijm. maar had maar schrik dat die door de stof heen zou komen waardoor je vlekken hebt. ;)

en dat reclamebordje dat is toch precies rubber. zou dat niet afblotten als je dat teveel aanraakt of is dat niet zo bij het nieuwe model
i live my life for a mx-3
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Het is allemaal weer even gaaf Marcel. Ik ben zelf aan het rondzoeken om de deuren (en nu ik jouw hemeltje gezien heb, ook het hemeltje) te restylen. Ik wilde met leer of skai aan de gang gaan, maar aan het deurpaneel zitten zo ongelooflijk veel moeilijke hoekjes, dat ik het misschien gedeeltelijk wil gaan spuiten. Enig idee of dat een beetje wil?
Afbeelding
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

als je vragen heb over je deurpanelen met leer te bekleden dan kan je me toevoegen op msn dan kan ik je wel wat foto`s en uitleg doorsturen want ik heb alles met zwart en wit leer bekleed,en volgend weekend me hemeltje
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

cristof19 schreef:ziet er knap uit !!!
maar heb een vraagje over je dakhemel. komt die bekledingslijm niet door je stof door want ik ben eens langs autowinkel gewest voor lijm. maar had maar schrik dat die door de stof heen zou komen waardoor je vlekken hebt. ;)

en dat reclamebordje dat is toch precies rubber. zou dat niet afblotten als je dat teveel aanraakt of is dat niet zo bij het nieuwe model


Nope ik heb geen vlekken van de spuitlijm...., overgens zit de spuitlijm overal dus het zou kunnen dat het niet opvalt omdat het 1 grote vlek is :)

Overgens is de stof die ik heb gebruikt BEkledings stof en geen kledings stof, dus dat is wel wat dikker als een gemiddeld t-shirt zeg maar.

Het is allemaal weer even gaaf Marcel. Ik ben zelf aan het rondzoeken om de deuren (en nu ik jouw hemeltje gezien heb, ook het hemeltje) te restylen. Ik wilde met leer of skai aan de gang gaan, maar aan het deurpaneel zitten zo ongelooflijk veel moeilijke hoekjes, dat ik het misschien gedeeltelijk wil gaan spuiten. Enig idee of dat een beetje wil?


Bedankt voor het compliment..., voor wat betreft het bekleden zou ik voor skai gaan...
Skai kun je namelijk met een fhön warm maken waardoor het soepel word..
Hierdoor kun je het goed in gekke hoekjes krijgen..,
Zommige beweren zelfs dat het makkelijker is als met stof.

En voor wat het spuit werk betreft, tja op afstand kan ik daar niet zo goed over oordelen.
Maar het moeten wel erg gekke hoekjes zijn wil de spuitnevel er niet komen..
Schuren is mischien het grootste probleem..
En dat is echt wel noodzakelijk aangezien de verf er anders gegarandeerd af pleurt.
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

het nadeel van fohnen is dat je rare uigerekte delen kan krijgen en bij stof kan je makkelijker bekleden omdat je bobels enzo niet zo goed ziet.dus de afwerking ziet er vaak beter uit dan met leer.vooral de 2 achterste panelen zijn best moelijk te doen,omdat er geen opening zit waar je naar toe kan werken om het lucht onder je leer vandaan te halen.zal wel even in me argief kijken voor foto`s :mrgreen:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Word echt mooi Marcel! ga zo door. ik had die vlammen en de hemelbekleding al in het echt mogen bewonderen en ook dat zag er gelikt uit. :duim1:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

xedos schreef:Word echt mooi Marcel! ga zo door. ik had die vlammen en de hemelbekleding al in het echt mogen bewonderen en ook dat zag er gelikt uit. :duim1:


:bier:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Zo weer even verder gegaan met me interieur....

Aller eerst al het plastic van het dashbord verwijderd...
Uiteraard heb ik dit niet allemaal gefotografeerd... :)

Het is echt een hele berg !
Dus ruim eerst je schuur even op, dan kun je daar alles kwijt :)

Afbeelding

Het lastigste is eigenlijk het grootste deel te demonteren..
Met wat tips van Marcel (Martinenijenhuis) ben ook ik daar uit gekomen..

Overgens kan je wel beter even zorgen dat je wat extra handjes hebt !
Dit deel van het dash, zit vast met meerdere bouten .

Allereerst zitten er aan bijde zijden 2 bouten. Waarmee de dwarsbalk die aan het dash vast zit op de carroserie is vast gezet.

Ook zitten er onder het stuur 4 bouten, ook deze moeten los.
En in het midden console 4 (naast de asbak zeg maar)

Daarna uiteraard weer een hoop stekkers los en klaar..

Let wel op dat zolang je dashbord er uit is je niet met de auto rijden kunt !

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alles gewoon aan het dashbord laten zitten tijdens het spuiten.

Afbeelding

Dit is dan het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik net nog was vergeten te vertellen is dat je om je dash los te halen ook de plaat los moet klikken die helemaal tegen de voorruit aan zit !
Hieronder zitten namelijk ook nog 2 boutjes !!

Deze dus :
Afbeelding

Nog even snel de roostertjes blauw gemaakt, voor wat contast :)

Afbeelding

Zo.... nu kan ik ten minste weer rijden. en kan ik rustig verder met de rest van de auto..
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

t is weer schitterend, ik had alleen een vraagje: dat plastic aan de A stijl(en) is dat geklikt of hoe zit dat? wil namelijk de sensor vd ledverlichting bij de spiegel plaatsen en t draadje wegwerken. Ik kan t zelf wel proberen maar mij kennende zal t wel weer afbreken en daar zat ik ff niet op te wachten
Driven by a sixpack
Plaats reactie