Pagina 6 van 17

Geplaatst: 02 sep 2010, 19:45
door Mazdarati MX-6
De mx6 is er ook in obd2 .
Maar de ecu's zijn niet uitwisselbaar met de mx3 .

Wat je kan doe zijn 2 dingen .
Kabelboom ombouwen naar obd1 of voor een megasquirt gaan .


@ JForce

Heb fullsize gesproken en dit is wat hij zij .

De K834 is van het overgangsmodel. Als ik me niet vergis is de pinout hetzelfde dus je kan er zo een oudere ontsteking en ecu op zetten.

Het klopt volgens mij wel dat de k838 en de k834 een setje zijn. Een KL01 werkt er ook op maar hoe lang durf ik niet te zeggen.

Dus mocht een k838 niet lukken dan kan je overstappen naar een k819 ecu en kl01 ontsteking .

Geplaatst: 02 sep 2010, 19:59
door JForce
ja dit topic is idd superinformatief.

@stefanv6

ik heb al veel informatie vergaard qua swaps. Ik dacht eerst dat ik OBD-2 had omdat ik een facelift model heb.

op mx-3.com, werd mij verteld dat OBD-2 wel redelijk tot goed werk met een KLDE zonder aanpassingen!, je haalt niet de volle 167 pk, maar ongv 160pk

joosie 86 haalde met z'n KLZE op k8 ecu zon 185pk. Hier kan je genoegen mee nemen.

Ik denk dat het niet goed zal zijn voor je zuinigheid, maar ja dat zeg ik :P

Geplaatst: 02 sep 2010, 20:13
door JForce
@mazdaratimx-6

hmm, heb het liever meteen goed :P

als zo nalees vind ik de KLDE genoeg performance voor mij.

een mx-6 met een KLDE 165 pk haalt 0-100 in 7s (fabrieksopgave 7,4s)

heel apart want de probe klde die zwaarder is heeft een fabrieksopgave van 7.1s voor de 165pk en 7.0s voor de 174pk

een mx-3 bak is korter dus zou je sneller optrekken.

Afbeelding zo'n 6,8 dus.

hele verbetering ten opzichte van de 8,5 van de k8.

maar hoe zit het met het blok is dat makkelijk te vinden?

en de 174pk versie heeft een klze intake? kan ik daar ook aan komen.

Geplaatst: 02 sep 2010, 20:23
door Hannes81
JForce schreef:K8 + K819, kan ontstekingsproblemen veroorzaken.


Het volgende, een stukje terug in dit topic ging over een K819 ecu (foto's) die standaard in een '92 K8 zat, dus volgens mij mag een standaard ecu toch geen problemen geven?

Hannes81 schreef:
Mazdarati MX-6 schreef:Kan je eens een goeie foto maken van bij de kanten van de chip .

Aan het soldeer tin kan je het ook goed zien .

Sommige chip's zijn uit te wissen en sommig niet .
Kan zijn dat ze misschien de stock chip opnieuw hebben gebruikt .

Maar 9 van de 10 zijn niet herbruikbaar .


Dit zijn ze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thnx!![/img]

Geplaatst: 02 sep 2010, 20:27
door Mazdarati MX-6
Maar het gaat erom of een k819 ecu werkt met een k834 ontsteking .

Normaal gebruikt de k819 de kl01 en niet de k834 ontsteking .

Het probleem is nu mocht de k838 ecu niet te chippen zijn en hij over wil stappen naar een k819 of het dan wel werkt .

Geplaatst: 02 sep 2010, 20:41
door Hannes81
oh sorry... toch niet goed opgelet.

Geplaatst: 02 sep 2010, 21:09
door Mazdarati MX-6
JForce schreef:@mazdaratimx-6

hmm, heb het liever meteen goed :P

als zo nalees vind ik de KLDE genoeg performance voor mij.

een mx-6 met een KLDE 165 pk haalt 0-100 in 7s (fabrieksopgave 7,4s)

heel apart want de probe klde die zwaarder is heeft een fabrieksopgave van 7.1s voor de 165pk en 7.0s voor de 174pk

een mx-3 bak is korter dus zou je sneller optrekken.

Afbeelding zo'n 6,8 dus.

hele verbetering ten opzichte van de 8,5 van de k8.

maar hoe zit het met het blok is dat makkelijk te vinden?

en de 174pk versie heeft een klze intake? kan ik daar ook aan komen.


Deze had ik effe gemist .

De versnellings bak van de probe is korter als die van de mx6.
De mx6 is 167 pk en de probe 165 . (Maar de E-spec modelen zijn even snel)
De probe heeft 1 kat meer dan de mx6 waardoor hij iets minder pk heeft .
De a-spec mx6 heeft er wel 165 omdat hun aan andere co eisen moeten voldoen .
De a-spec modelen hebben ook andere ecu's dan de e-spec modelen .

De 174 pk klde die jij bedoeld is de hybride KLDE .
Dit is een klde blok met kl31 koppen en een curvedneck intake en kl01 nokkenassen .(De zogenaamde laag compressie klze)
Deze kan je vinden in de mazda xedos9 van het bouw jaar 1995 .
Deze is vrij zeldzaam in nederland en de meeste xedos 9 hebben vaak veel km op de teller staan .

Ik heb er toevallig 1 in de schuur staan maar deze is kapot gelopen . (Drijfstang lager)

De beste kans heb je als je gaat zoeken naar een klde van een probe .
Deze is een stuk beter verkocht als de mx6 dus maak je daar meer kans mee .
Blokken zijn het zelfde alleen de 93 model heeft 1 temp sensor minder dan de 94' model .

94 model is het zelfde als die van de mx6 klde .

Geplaatst: 03 sep 2010, 11:06
door JForce
maakt niet uit, je bent een van meest active members :P

in een mx-3 heeft die van de probe ook 167pk, nou jah die 2pk is ook niet echt boeiend.

Geplaatst: 03 sep 2010, 22:41
door djman
Ik heb er ook uit een probe in liggen werkt allemaal goed hoor . Alleen is de ecu ak goed is anders als die van de mazda. Weet niet of daar ook chips voor zijn ik heb kl59 er in zitten

Geplaatst: 04 sep 2010, 09:05
door Mazdarati MX-6
Ja die kunnen ook gechipt worden .
Daar kunnen de klde+ chips in voor een klde .

De kl59 is van de 94'probe .