Bramx3

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Wel als je tussen de 6000 a 7000 toeren optrekt hoor.
Komt aardig wat kracht op te staan.
Vind het echt kut voor je Bram :cry:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

@ WF : ik weet het 100% zeker dat er geen compressie op zuiger 4 meer zit
dit heb ik meerdere malen zelfs gemeten en vergeleken met de rest van de zuigers.

en zoals marcel al zegt , als je blokje hogere toeren maakt , dan zit er idd nogal wat kracht op , en een scheurtje of zo is zo gemaakt

maar het is NOG niet 100% zeker dat dat het probleem is .
het is nog maar alleen gemeten .
morgen als het goed is, gaat de kop er vanaf , en dan weten we waarschijnlijk meer
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Maar dan moeten we er nog achter komen waarom van de voorste rij all 3 bougie nat waren van de olie..
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

en waarom die bougie platgeslagen was...

ik denk toch dat je HET ZE kwaaltje gevonden heb waar ik het ook al met je overgehad heb op MSN vanavond...

denk toch dat je een klep hebt liggen in je cilinder..

misschien door de enorme druk die toen ontstaan is een gesprongen kopppakking
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

nou . vanavond even bezig geweest met me blok
intake , deksel nokkenassen verwijderd .
probleem gevonden : klep krom :cry:
alleen de oorzaak nog niet vast gesteld
dus tegen het weekend zal het blok wel erlangs liggen en wordt ie open gehaald .

maar dit blokje is zoals ik nu al zag overleden :euh:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

fucked kerel...

was er al bang voor... :cry:

maar goed als het bij de klep zelf blijft KAN het misschien nog meevallen, zolang er maar niks in de cilinder gevallen is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

echt balen kerel. stiekem hoop ik voor je dat de schade beperkt blijft. zoals turb al zegt , als je cilinder nog onbeschadigt is moet te fixen zijn toch?
succes ermee man.
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

balen voor je bram :cry: alweer een blok overleden. zit je echt niet mee
Afbeelding
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

erg ^*%$ dit idd..
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Jah de klep zag er niet al te best meer uit! Onder de nokkenas zitten chrome doppen die doormiddel van de nokkenas naar beneden drukt. In dat dopje hoort een soort van rondje te zitten waar de klep in vast zit als ik het goed heb.

Dat rondje was ook doormidden, en klep was helemaal krom.
Afbeelding
Plaats reactie