Pagina 5 van 5

Geplaatst: 04 apr 2008, 22:38
door LeonPG
@Lamjanus: Ik begreep van CootjeV6 dat hij wel een ECU met chip in zijn OBD-2 (latere types MX3) heeft gebruikt.

Edit: dit leverde uiteindelijk problemen op, zie de profielchat van CootjeV6.

Geplaatst: 04 apr 2008, 23:42
door WhiteFinish
Daar hebben jullie het, volgens mij, mis.

De probinator chip is gewoon de goedkope versie van een kl31 of kl36 ecu.

Je schrijft dan eigenlijk (ongeveer) dezelfde informatie van een kl31/36 ecu naar je k8 ecu, met behulp van de chip dan.

Aangezien de probinator chip maar iets van 100 dollar kost en een kl31/36 toch zeker zo'n 250 dollar.

Geplaatst: 05 apr 2008, 14:25
door lamjanus
Ok dan....niet al te veel opties dus voor een ODB2 MX3?? Ik zit toch niet echt te denken aan een 2.5..... :shock:

Geplaatst: 05 apr 2008, 14:47
door LeonPG
Wellicht is het uitschakelen van de EGR (uilaatgas recirculatie) nog een manier om wat extra vermogen uit het blok te halen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Geplaatst: 05 apr 2008, 18:59
door bramx3
zal weinig helpen
je motor wordt dan wel niet zo meer vervuild
maar vermogen erbij lijkt mij niet

Geplaatst: 05 apr 2008, 21:45
door LeonPG
Ik meen dat door de EGR er ongeveer 10 a 15% van de verbrande uitlaatgassen terug de cilinder in gaat. Hierdoor blijft er minder ruimte over voor vers mengsel. Het lijkt me dat het dan wel wat vermogen kost.