Pagina 5 van 6

Geplaatst: 27 apr 2008, 14:00
door CopyMan
Gisteren heb ik plasma tellerplaten gemonteerd 8)

snelheids meter en toerental ging goed, maar je kunt het al raden temperatuur meter en benzine meter ging dus niet goed.. bij het benzine meterje brak het pinnetje af :cry:

gelijk naar de sloop gebeld "www.deijne.nl" of ze een kmteller hadden voor een MX3 1.8 v6 en die hadden ze gelukkig.

Ben er gelijk naar toe gereden en voor 50 euro een nieuwe kmteller :)

thuis gelijk de metertjes omgezet en zonder problemen deze keer, nu moet het benzine metertje weer doen 8)

Afbeelding

Geplaatst: 27 apr 2008, 14:28
door RichMX-3
nice :mrgreen: ziet er mooi uit :bier:

Geplaatst: 27 apr 2008, 18:37
door Yence
ziet er goed uit!

Dash

Geplaatst: 29 apr 2008, 14:20
door clean mx-3
:duim1:

Geplaatst: 12 sep 2008, 12:25
door Slome
Gevonden!

Bij gespot had ik echt het idee dat het een 1.6i 16v was, maar blijkbaar is het toch echt een 1.8i v6 :)

Mooie auto!
Leuke mods!

Succes ermee, wie weet spot ik je nog wel vaker ´s morgens :bier:

Geplaatst: 16 sep 2008, 18:06
door kevinvandorst
maakt het wat uit dan, de kilometerteller van een 1.6 of v6?

Geplaatst: 16 sep 2008, 18:11
door turbulence
kevinvandorst schreef:maakt het wat uit dan, de kilometerteller van een 1.6 of v6?


zeker...

1.6 is mechanisch dus dmv een dun metalen binnenkabeltje ( net als remkabel van je fiets als het ware) welke draait en aan de hand van de snelheid van die rotatie wordt de snelheid afgelezen..

bij de v6 is het electronish

Geplaatst: 17 sep 2008, 16:32
door kevinvandorst
joh ? nooit geweten haha, en wat is dan de reden dervoor ?

Geplaatst: 17 sep 2008, 17:06
door BlackSheep
aanvulling, de 1.6 van na de facelift heeft ook een electronische kilometerteller.

Zit bij mij geen kabel achterin de klokken alleen maar stekkertjes.

Geplaatst: 17 sep 2008, 21:44
door turbulence
kevinvandorst schreef:joh ? nooit geweten haha, en wat is dan de reden dervoor ?


durf het niet precies te zeggen maar misschien omdat de 1.6 motoren op een andere basis zijn. de mechanische methode werkt dus met een metalen binnenkabel die in de versnellingbak aangesloten, aangezien het kan zijn dat de versnellingsbak wel van mazda is, maar bij een ander automerk gehaald is, zou er daarom verschil kunnnen zijn.

k8 was toendertijd natuurlijk een nieuw ontworpen motor met daarbij ook een nieuwe versnellingsbak, kan zijn dat ze daarom voor de minder kwetsbare methode zijn gegaan van een sleepcontactje aangesloten via de electronica